Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Student Visa (1 år) - Hvike fag/kurser og hvilken pris?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Student Visa (1 år) - Hvike fag/kurser og hvilken pris?

Hej. Min kæreste og jeg er i Bangkok, Thailand nu på et alm. 30 dages turistvisa vi fik ved indrejse. Vi har intet arrangeret hjemmefra vedr. visa.

Vi vil gerne begynde at studere for at kunne blive i Thailand i et år.
    Jeg har kigget en del på nettet men har ikke kunne finde:

1. Liste over hvad man kan/må studere for at kunne få et Student Visa i Thailand (hvilke sprog, kurser osv.).
    2. Hvad det normale prisleje er for et 1-års studieforløb med ca. 4 undervisningstimer (192 timer/år)?

Jeg har haft kontakt med Language Express. De kan hjælpe med visa og det kræver blot, at vi besøger Thai ambassaden i f.eks. Cambodia for at få et Student Visa (når papirerne fra Language Express er blevet behandlet og godkendt). Herefter skal man 'melde sig på et kontor (husker ikke hvilket) hver 90. dag for at dokumentere at man stadig er her/studerer. Er det rigtigt forstået?
    Language Express tager 22.000 Baht for 1 år/192 timer Thai undervisning som giver et 1-års student visa (de har kun thai/engelsk undervisning). Det lyder lidt dyrt synes vi, men vi ved ikke om det er en almindelig pris?

Håber at der er nogen der kan hjælpe :-) Jeg har kigget på nogle af de andre indlæg og fornemmer at det kan være lidt af en jungel af finde frem til den rette information!

Jeg opholdt mig oprindeligt i Thailand med det formål at lære det thailandske sprog. Jeg lærte ikke det thailandske sprog med det formål at kunne opholde mig i Thailand.

I begyndelsen overvejede jeg at tilmelde mig undervisning i thai hos Mrs. Nisakorn på YMCA. Men dette ville kræve en forlængelse af min opholdstilladelse, og da de i Immigration Division sagde, at de ikke ville give mig nogen forlængelse, da skolen var privat, sagde jeg til Mrs. Nisakorn, at jeg alligevel ikke ville tilmelde mig.

Mrs. Nisakorn var imidlertid gift med en politimand. Ham sendte hun til Immigration Division for at klage. Kort tid efter fik jeg at vide, at Immigration Division alligevel godt ville forlænge mit ophold, hvis jeg tilmeldte mig Mrs. Nisakorns undervisning.

Men jeg tilmeldte mig ikke. I stedet lærte jeg thai i den store skole, der hedder Thailand. Indimellem fik jeg nyt visum til Thailand i Malaysia. Når jeg var i Malaysia, brugte jeg tiden til at lære malajisk. Det er også et sjovt sprog.

Visa beregnet til studieophold i Thailand har betegnelsen ED.

Mvh
    Bent Jensen
    Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Comment

Oprindeligt indsendt af AllSmiles Se indlæg
      Hej. Min kæreste og jeg er i Bangkok, Thailand nu på et alm. 30 dages turistvisa vi fik ved indrejse. Vi har intet arrangeret hjemmefra vedr. visa.

Vi vil gerne begynde at studere for at kunne blive i Thailand i et år.
      Jeg har kigget en del på nettet men har ikke kunne finde:

1. Liste over hvad man kan/må studere for at kunne få et Student Visa i Thailand (hvilke sprog, kurser osv.).
      2. Hvad det normale prisleje er for et 1-års studieforløb med ca. 4 undervisningstimer (192 timer/år)?

Jeg har haft kontakt med Language Express. De kan hjælpe med visa og det kræver blot, at vi besøger Thai ambassaden i f.eks. Cambodia for at få et Student Visa (når papirerne fra Language Express er blevet behandlet og godkendt). Herefter skal man 'melde sig på et kontor (husker ikke hvilket) hver 90. dag for at dokumentere at man stadig er her/studerer. Er det rigtigt forstået?
      Language Express tager 22.000 Baht for 1 år/192 timer Thai undervisning som giver et 1-års student visa (de har kun thai/engelsk undervisning). Det lyder lidt dyrt synes vi, men vi ved ikke om det er en almindelig pris?

Håber at der er nogen der kan hjælpe :-) Jeg har kigget på nogle af de andre indlæg og fornemmer at det kan være lidt af en jungel af finde frem til den rette information!
      Som Bent skriver lærer man nok mest i livets skole, altså tale med folk, men det skaffer jo ikke en et visum, men 122 THB/t lyder nu meget billigt i mine øren... I får så kun 180 timer til den pris, skal I op på 192 timer koster det (ifølge hjemmesiden) 29.500,- THB hvilket er 153.- THB / t stadig en OK pris men ikke længere det billigste...

Men man skal vel heller ikke altid hoppe på det billigste det behøver jo ikke være det bedste

Men hvilke skoler der er bedre eller værre skal jeg ikke kunne udtale mig om, der er som I selv er inde på mange om buddet...

.
      Amatør i Thailand, gift med thai der har glemt at læse "Stickman" for at vide hvordan hun er...

Comment

Working...
      X