Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Priser Phuket vs resten af Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Priser Phuket vs resten af Thailand

Ja overskriften siger jo sig selv

Vi var i thailand for første gang sidste år og vi blev i og omkring Phuket. Og det var da billigt nok men har læst en del stedder at det er det dyreste sted at holde ferie i Thailand, så tænkte på hvor meget det er billigere i resten af Thailand sådan ca. i procent. Vi skal derned igen til December så det var måske en ide at besøge nogle andre områder, både for at se andre steder af Thailand men også ud fra et økonomisk synspunkt?

Lau og Maria

Hej Lau
    Det med priser er en svær en. Phuket har et ry for at være dyrt, jeg vil mene, at der er et sted mellem 10 og 15 % dyre der, end f.eks Krabi og HuaHin og Samui. og vel 20 % dyre end Chiang Mai og Chiang Rai. Dette er baseret på Hotelpriser og Leve omkostninger (mad og drikke)
    Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Ok takker for svaret..

Har så lige et andet spørgsmål, sidste år var vi dernede i april måned og tænkte på om det er meget dyrere i december måned

Comment

Hvis jeg skulle sammenligne Kata (Phuket) med Chaweng (Samui), så er mad og drikke nok 20-30 procent billigere på Samui.
        Måske har jeg været uheldig men jeg var ikke imponeret over maden på Phuket. Det virkede desværre mest som om, det var nogle Thai/kinesere, som skulle tjene flest mulige penge, hurtigst muligt.
        Hua Hin, Bangkok, Gyldne Trekant, Koh Samui, Khao Lak, Kata (Phuket), Vietnam & Cambodja

Comment

Oprindeligt indsendt af LauogMaria Se indlæg
          Ok takker for svaret..

Har så lige et andet spørgsmål, sidste år var vi dernede i april måned og tænkte på om det er meget dyrere i december måned
          Hejsa

Jeg tror generelt at Phuket er ekstrem dyr på alle måder i forhold til andre steder i Thailand. Og så er der beklagelivis sket det at mange rusiske mennesker har fået kærlighed netop for denne ø - og mange af dem har ikke lige den form for forståelse/respekt/pli over for andre feriegæster.
          Jeg var der i december 2011 - havde bestilt hotel i 3 uger - men efter 8 dage måtte jeg opgive og finde et andet sted og holde ferie.
          Turen gik til Hua Hin - en lidt kedelig "morfar" by for nogen - men finder den utrolig skøn. Men er blot min mening.

Comment

Lau og Maria

Ja Phuket er dyrt prøv Isaen Østthailand det er billig ca 25% og så er det et andet
            Thailand i ser
            Khetpanya
            Bosat i Thailand

Comment

Mad og drikke er dyrest på Phuket, men mht. shopping (hader det ord ... 555), så kan Krabi godt "være med" på nogle ting, eksempelvis kopi-dvd koster i Ao Nang 100 THB og det er fast pris i 2 deciderede forretninger. Ingen andre handler med kopi-dvd (Har vi en lille dvd-mafia i Ao Nang ... ?).

På Phuket er prisen 60 THB. I Chiang Mai 50 THB.

Hotelpriser i Krabi er efter min mening også i den absolut høje ende. Massage er samme pris som Phuket.
              Thai-gift, bor i Chiang Mai

Comment

Working...
              X