Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Skrædder Phuket

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skrædder Phuket

Da vi rejser til Phuket lige om snart, kunne kæresten godt tænke sig at få syet et jakkesæt... Trods utallige besøg i Thailand, har jeg aldrig selv fået syet noget og har derfor absolut ingen erfaring med dette... Er det nogle der kan anbefale en god skrædder? Vi skal bo ved Kata, men ligger den bedste ved Karon eller Patong så køre vi selvfølgelig efter det Hvad skal vi regne med af prisklasse for et sæt?

//Cathrine

skrædder

Jeg kan måske ikke hjælpe dig med en skrædder, men hjælpe dig med at styre din lyst til at få syet et sæt tøj ? Jeg har selv 2 gange fået syet en habit, hos forskellige foretninger med lige så dårligt resultat, og kender flere der har prøvet at få syet noget. min erfaring er at når du har fået taget mål, så drejer det sig om at få dig til at købe mere.
    Thailand mange gange,Krabi, Kanchanaburi, U.Ratchathani,Phuket,Nong Kai,Laos,Cambodia & Singapore

Comment

Har fået syet tøj i Thailand 5 gange og har kun haft en dårlig oplevelse, hvilket var første gang. Du skal blot være sikker på hvad du vil have og melde det klart ud. Vælg aldrig det billige sæt det reklamerer med i vinduet til kr. 1000,00 inkl. Skjorte.
      Spørg eftere de bedste stoffer og spørg om du må se eksempler på den kvalitet de kan levere.
      Prøv at søg lidt her på dette forum og du vil finde en del råd.
      MVH Troels
      Thailand 4 gange (Koh Samui, Bangkok, Phi Phi, Kata beach,
      Koh Lanta, Ao Nang, Khao Lak)

Comment

Oprindeligt indsendt af Astrup Se indlæg
        Har fået syet tøj i Thailand 5 gange og har kun haft en dårlig oplevelse, hvilket var første gang. Du skal blot være sikker på hvad du vil have og melde det klart ud. Vælg aldrig det billige sæt det reklamerer med i vinduet til kr. 1000,00 inkl. Skjorte.
        Spørg eftere de bedste stoffer og spørg om du må se eksempler på den kvalitet de kan levere.
        Prøv at søg lidt her på dette forum og du vil finde en del råd.
        MVH Troels
        "det billige sæt til kr. 1000 ... " Øhhh, mener du 1.000 DKKR ? Det er sgu da ikke billigt !
        Thai-gift, bor i Chiang Mai

Comment

Astrup du er en heldig mand.sidste gang jeg var i Thailand havde jeg mine børn med 22 & 24 plus et par venner til dem, som absolut ville have noget tøj hjem fra det forjættede skrædder land. hold da kæft et cirkus, alle fik taget mål og valgt stoffer ikke et øje var tørt. Dagen efter var der andre boller på suppen modelerne var ikke færdige. for de havde travlt jamen forh....., det blev der ikke snakket om i går da vi bestilte NEJ NEJ gider dem ikke. mester du kan få en ekstra skjorte. men for at gøre en lang histore kort fik de deres tøj kl. 11. om aften hvor vi skulle køre til lufthavnen kl.6 næste morgen.
          men Astrup ligger din skrædder på Phuket, for jeg er der til Februar og har nogle med som absolut også skal have syet tøj. hit med adressen.
          Thailand mange gange,Krabi, Kanchanaburi, U.Ratchathani,Phuket,Nong Kai,Laos,Cambodia & Singapore

Comment

Oprindeligt indsendt af Andrea´s far Se indlæg
            "det billige sæt til kr. 1000 ... " Øhhh, mener du 1.000 DKKR ? Det er sgu da ikke billigt !
            Jo for DDKR. 1.000,00 vil jeg mene at man kun får dårlig kvalitet i stoffer + dårlig syninger uden ordenlige afslutninger.

Comment

Oprindeligt indsendt af kiml Se indlæg
              Astrup du er en heldig mand.sidste gang jeg var i Thailand havde jeg mine børn med 22 & 24 plus et par venner til dem, som absolut ville have noget tøj hjem fra det forjættede skrædder land. hold da kæft et cirkus, alle fik taget mål og valgt stoffer ikke et øje var tørt. Dagen efter var der andre boller på suppen modelerne var ikke færdige. for de havde travlt jamen forh....., det blev der ikke snakket om i går da vi bestilte NEJ NEJ gider dem ikke. mester du kan få en ekstra skjorte. men for at gøre en lang histore kort fik de deres tøj kl. 11. om aften hvor vi skulle køre til lufthavnen kl.6 næste morgen.
              men Astrup ligger din skrædder på Phuket, for jeg er der til Februar og har nogle med som absolut også skal have syet tøj. hit med adressen.
              Min taktik er altid at gå lidt rundt at se på de forskellige udbud. Der hvor de står på gaden og hiver dig ind, springer jeg altid over.
              Når jeg så kommer ind i butikken forklarer jeg hvad jeg vil have. Hvis jeg f.eks. skal være et sted en uge så siger jeg at jeg skal rejse 2 dage før, så der er lidt slag. Jeg forklarer også tydeligt at jeg forventer kvalitet også ved første prøvning. Jeg forklarer også at hvis vi aftaler kl. f.eks. 18 til en prøvning, så er mine forventninger at de er klar kl. 18. Dette kan gøres på en pæn måde ved at refererer til at man er på ferie med familien og man ikke gider bruge sin tid på at vente på ting, der ikke er klar. Hvis der er noget der ikke er ok, så fortæller jeg det også altid på en pæn, men bestemt måde. På denne måde mener jeg faktisk altid at der har været gensidig respekt.

Jeg vil tror at jeg snart har fået lavet omkring 15 jakkesæt og 30-40 skjorter. Så jeg mener bestemt ikke at være helt grøn på dette felt og tror også jeg har fået nogle fair priser. Husk at kvalitet og priser hører sammen også i Thailand. Jeg er + 40, så jeg er ikke helt på alder med dine knægte. Uden at fornærme, så kan et par grå sting i toppen måske give lidt mere respekt end et par unge knægte :-)
              Jeg kender en god skrædder i Krabi Ao Nang, hvis I skal der hen?

Comment

Nu var det altså mig som stod for at forhandle priserne. 50+. priserene fejlede da heller ikke noget. men alt det p.. og pap man skal igennem, gider det ikke. Jeg tror også at de fleste får syet på større systuer hvor der sider en laver det på akkord,og ikke af en skrædder

Comment

Så har jeg nok bare været heldig:-)
                  Ærgeligt at så mange haft en dårlig oplevelse!
                  Er det kun mig der har haft positive oplevelser - hvad siger I andre der har fået syet tøj?

Comment

Har ikke nogen dårlige oplevelser, idet jeg aldrig har fået syet noget og aldrig kommer til det. Mine dårlige oplevelser skyldes først og fremmest "skræddersvendnes" fortorvs agressive adfærd....jeg HADER bare det at gå forbi dem - samtidig skal man mange gange høre noget i retning af MAJET biller en Bilka (det er ikke stavefejl).
                    Kan i det hele taget ikke forstå det hysteri der er omkring det at få syet sit tøj i Thailand - Skjorter kan man da få på hvert et gadehjørne herhjemme lige så med jakke sæt og kjoler - skræddersyet javel ja, men hvor lang tid kan man i gennesnit så lige passe det.
                    Det sidste jakkesæt jeg fik for år tilbage kostede ca. 1200 kr. og det passede mig perfekt - det gør det så ikke længere - hø hø.
                    Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Hej Skoge
                      Der kan du se, dårlig kvalitet af tøjet. for er vel ikke ???.
                      Har nu fået syet bukser og skjorter nogle gange i Thailand helst i Chiang mai eller Krabi by.
                      Bukser i god kvalitet ca. 250 dkr. Skjorter ca 100 dkr. De meste af det har været i god kvalitet, sidder lidt pænere end stangtøjet.
                      Besøgt Thailand flere gange..
                      b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Oprindeligt indsendt af skoge Se indlæg
                        Har ikke nogen dårlige oplevelser, idet jeg aldrig har fået syet noget og aldrig kommer til det. Mine dårlige oplevelser skyldes først og fremmest "skræddersvendnes" fortorvs agressive adfærd....jeg HADER bare det at gå forbi dem - samtidig skal man mange gange høre noget i retning af MAJET biller en Bilka (det er ikke stavefejl).
                        Kan i det hele taget ikke forstå det hysteri der er omkring det at få syet sit tøj i Thailand - Skjorter kan man da få på hvert et gadehjørne herhjemme lige så med jakke sæt og kjoler - skræddersyet javel ja, men hvor lang tid kan man i gennesnit så lige passe det.
                        Det sidste jakkesæt jeg fik for år tilbage kostede ca. 1200 kr. og det passede mig perfekt - det gør det så ikke længere - hø hø.
                        Du lyder nok ikke lige som målgruppen for at få syet tøj :-)

Comment

ha ha - nej jeg er bestemt ikke målgruppen. Køber glad og fro mit tøj hvor jeg lige kommer forbi - det være sig i herretøjsforretninger eller Føtex/Bilka - er nok meget lidt mode bevidst.
                          Faktisk lidt underligt, at tænke sig min far var SKRÆDDERMESTER med korslagte ben og hele svineriet - og min mor maskede strømper op for byens damer - puha det lyder helt Korsbæks
                          Min pointe gik faktisk også mere på min antipati mod hajerne udenfor skrædderne i Thailand.
                          Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Oprindeligt indsendt af Astrup Se indlæg
                            Jeg kender en god skrædder i Krabi Ao Nang, hvis I skal der hen?

Den skrædder vil jeg gerne vide hvor ligger, da vi tager til Ao Nang næste gang.

Steen

Comment

Working...
                            X