Annoncering

Collapse
No announcement yet.

phuket phi phi krabi 14 dage ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• phuket phi phi krabi 14 dage ?

hej jeg har bestilt flybilletter til bangkok med ankomst d. 28 jan.. jeg skal til at bestille videre rejse og hotel osv. og her har jeg tænkt vi tager til phuket, da flyet passer med en videre forbindelse der, og er der 5 dage så til phi phi 3 overnætninger og til sidst er vi i tvivl om vi skal tage til krabi eller tilbage til ohuket de næste 6 dage? hvad vil i foreslå og hvor skal vi bo på phuket.. vi har kigget lidt på kata beach men jeg har ingen ide om hvor stor byen og om man evt nemt kan komme til andre byer og se nogle shows og få oplevelser.. håber der er nogle der har erfaringer med krabi samt phuket (har forresten læst mig til at hvis de bliver krabi skal det være ao nangl)

Hej Wadil.

Nu ved jeg ikke, hvilke shows, du tænker på, men når i er i Phuket, så tag en tur i Fantasia.
    Et show, med levende dyr på scenen, kanon flot.
    Om i skal til Krabi ( Ao Nang), er smag og behag. Jeg er mere til Ao nang, end Phuket.

Mvh. Hatte

Oprindeligt indsendt af wadil Se indlæg
    hej jeg har bestilt flybilletter til bangkok med ankomst d. 28 jan.. jeg skal til at bestille videre rejse og hotel osv. og her har jeg tænkt vi tager til phuket, da flyet passer med en videre forbindelse der, og er der 5 dage så til phi phi 3 overnætninger og til sidst er vi i tvivl om vi skal tage til krabi eller tilbage til ohuket de næste 6 dage? hvad vil i foreslå og hvor skal vi bo på phuket.. vi har kigget lidt på kata beach men jeg har ingen ide om hvor stor byen og om man evt nemt kan komme til andre byer og se nogle shows og få oplevelser.. håber der er nogle der har erfaringer med krabi samt phuket (har forresten læst mig til at hvis de bliver krabi skal det være ao nangl)
    Samui, Ao Nang, Phi Phi, Phuket, Koh Lanta, Koh Chang, Hua Hin, Koh Phangan, Bangkok, Koh Jum

Comment

hvilken by er det i ? har du været på phi phi øerne? for hvor langt er færgen fra krabi til phi phi fra ao nang. er det en taxi/tuk tuk og hvor meget koster det ca og hvor lang tid tager det.. jeg er også mest til krabi, men flyet passer bare bedst med phuket fra bankok ellers skal vi vente i 6 timer i lufthavnen, og vi vil helst bare afsted når vi nu er der og kun har 14 dage.. vi ankommer lørdag og skal hjem søndag efter 14 dage.. så i midten ville vi tage til phi phi og så overvejede vi om vi skulle tage tilbage til phuket eller om man godt kan tage til krabi uden det bliver for presset

Comment

Hej Wadil.

Fantasia har en hjemmeside, kig lidt på den:
        http://www.phuket-fantasea.com/eng/index.php

Vi plejer altid, at rejse rundt, det er ikke noget problem.
        Der går både færger fra Phuket (Phuket Town) og Ao nang (Ao Nang Pier), til Phi Phi.
        Fra Phuket, tager det Ca. 2 timer, 1 1/2 fra Ao Nang.
        Phi Phi, er helt specielt, ingen biler, skønt, og kanon lækre snorkel/dykker områder.
        Priserne er lidt forskellige, men man kan godt prutte dem.
        Skal du med færgen, går du bare ind i en af de lokale tour butikker, og bestiller, så kommer de og henter jer, på jeres hotel.
        Når du siger, det passer bedre med tiderne, til og fra Phuket, har du så checket med andre fly selskaber?
        Du kan også finde en masse nyttigt, på: www.thailandlinks.dk.

Mvh. Hatte
        Samui, Ao Nang, Phi Phi, Phuket, Koh Lanta, Koh Chang, Hua Hin, Koh Phangan, Bangkok, Koh Jum

Comment

på phi phi overvejer jeg 2-3 overnætninger på dette hotel hvis de har plads.. det skulle ligge lidt øde http://www.phiphirelaxbeach.com/3 overnætniger ville betyde 2,5 dag derude.. vi skulle nok bo så vi skulle sejle med en long boat til restauranter.. sejler de om aften også.. ja jeg tjekkede flybilletter på momondo, og der passer det rigtig godt med phuket.. og så tænkte jeg man kunne flyve hjem fra krabi..
          hvilke byer ville du anbefale at bo i på phuket? vi kiggede på kata beach, men er det nemt og hurtigt at komme ind til større byer som patong hvis man vil på andre resturanter osv?

Comment

Hej Wadil.

Vi har kun boet i Patong, mest, fordi der sker en masse, så jeg kan ikke fortælle om andre steder.
            Vedr. Longtail på Phi Phi, jeg vil umiddelbart også tro, de sejler om aftenen.
            Vi plejere at bo i Tonsai, så vi var i byen.
            Når i er der, skal i tage en tur, til Bamboo Island, det er helt fantastisk, det er 100% Bounty.
            Jeg har en hjemmeside, hvor du kan lure lidt billeder, hvis du er interesseret.
            www.123hjemmeside.dk/sigynsvej

Mvh. Hatte

Comment

super det vil jeg lige tjekke ud.. det er nok fordi jeg ikke lige kan finde ud af strukturen på øen.. har tjekket kort ud og googlet, men det er svært at læse noget om selve øen hvor stor den er hvad der er af by osv.. jeg kan se den er lille, men det siger ikke altid så meget.. f.eks. hvor er maya beach i forhold til resten osv. overvejede også patong men kaya er vist okay tæt på vi leder efter hoteller til maks 600 kr per nat alle steder, men sys godt nok hotellerne er pebert

Comment

Hej Wadil
                Ja der er dyrt på phuket i januar og februar, det er den mest besøgte tid.
                Har du kikket på Sawadee.com ?
                Nu ved jeg ikke hvem du lander med i Bangkok, men 6 timers ventetid for at komme til Krabi, lyder ikke rigtig, både Thai, AirAsia og Bangkok Air flyver fra Bangkok til Krabi flere gange dagligt. Hvis du vil bo centralt så bo i Krabi town, og leg en knallert til at komme rundt på. AuNang strand ca. 20-25 min. eller tag "bussen" til 60 Baht. Der er meget at se i og omkring Krabi town. b.la. Tiger kave, tur i Mongoven, LongTail båd er billigere fra Krabi end AoNang. Tag til Chicken Island, eller en af de mange andre øer i området, til Relay beach,
                Besøgt Thailand flere gange..
                b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Kunne ikke nå at rette min tekst, da limit er sat til 1 min ..

Prøv at søge på Krabi i dette forum, der er tidligere skrevet en del om byen / området
                  b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Hej Wadil.

Jeg kan så fortælle dig, at Hoved øen, hedder Phi Phi Don, og Maya beach, ligger et lille stykke derfra, på Phi Phi Ley.
                    Der er dog ikke længere væk, end en lille sejltur.

mvh. Hatte

Oprindeligt indsendt af wadil Se indlæg
                    super det vil jeg lige tjekke ud.. det er nok fordi jeg ikke lige kan finde ud af strukturen på øen.. har tjekket kort ud og googlet, men det er svært at læse noget om selve øen hvor stor den er hvad der er af by osv.. jeg kan se den er lille, men det siger ikke altid så meget.. f.eks. hvor er maya beach i forhold til resten osv. overvejede også patong men kaya er vist okay tæt på vi leder efter hoteller til maks 600 kr per nat alle steder, men sys godt nok hotellerne er pebert

Comment

jeg sidder lige og kigge på flybilletter til phuket fra bangkok og fra krabi til bangkok.. og så kom jeg til at tænke på om det er den samme lufthavn man flyver til danmark i om der er noget i nærheden.. overvej vi tager et fly hjem men så skal vi vente næsten 9 timer før vores fly går hjem til danmark.. er der noget i nærheden af lufthavnen som man kan se ? læste noget om 2 lufthavne?

Comment

Hej Wadil

Bangkok International lufthavn er Suvarnabhumi Airport (BKK)

Den gamle lufthavn er Dong Muang, her flyves der såvidt jeg ved kun indenrigs ruter af nogle ganske få selskaber.

Comment

Prøv Railay

Vil du til et smukt og naturskønt område ved Krabi? så tjek Railay. Der er fantastisk. På Phuket kan jeg klart bedst lide Kata.

Og ja tag en tur ud til øerne omkring PhiPhi. Det er som et postkort ;-)

God tur !

Comment

Working...
                          X