Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Phuket - Gadehunde & -katte

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Phuket - Gadehunde & -katte

Hvad skal du gøre hvis du ser et dyr på Phuket der mangler hjælp?

Det har mange turister spurgt sig selv om mange gange. Desværre ser man på sin ferie dyr som IKKE har det godt. Lad ikke dyrene lide - kontakt os!!!!

Heldigvis findes der på Phuket et internat der drives af udlændinge og støttes økonomisk af udlændinge. Her bringes tilskadekomne og sårede eller syge dyr ind og modtager dyrlægehjælp og trygge rammer.

Der er et tlf. nr. til internatet man kan ringe til:
    fra thai telefon: 0817884222
    fra dansk mobil: +66 817884222

Venligst besøg vores hjemmeside og gør en forskel!
    www.thaihunde.dk
    www.soidog.org

Skulle I få lyst til at aflægge internatet, der ligger i nærheden af Phuket Airport, et besøg er man altid velkomne - evt. bare ring i forvejen og lav en aftale (de taler engelsk). Der vil være mulighed for at gå tur med hunde, vaske hunde, være socialt sammen med voksne hunde og hvalpe. Dette er ting der desværre ikke er tid til i hverdagen da der er +250 hunde på internatet.

Med venlig hilsen
    Wendie
    Wendie Andersen
    Ambassadør for The Soidog Foundation Denmark

Super at der er nogen der tager sig af sådanne ting
    Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv.

mvh Maxmulle

Comment

Nu får jeg tæv.

Men synes faktisk det er vigtigere af hjælpe mennesker end dyr.

Godt nytår.

Comment

Ja nu får jeg sikkert også tæv, men iflg de oplevelser jeg har haft igennem snart 20 år i Thailand så er den eneste fornuftige løsning at give disse stakkels dyr en sprøjte så de kan få fred.
        Det andet er en total misforståelse for der jo ikke nogen i Thailand der vil have de dyr når de er kommet til hægterne igen.
        Mvh

Comment

Helt enig

Kan kun være helt enig i de sidste to indlæg, hvis alle de rige lande kunne/ville tage sig sammen og udryde sult og fattigdom. Så ville der automatisk blive bedre forhold for dyr rundt om i verden, mennesker må altid komme før dyr og det siger sig selv at så længe at folk lever i fattigdom så er det altså ikke dyrenes velfærd der ligger dem mest på sinde.. Og det er jo 100% forståeligt..

Comment

Soi Dog

Hvorfor er det forkert at hjælpe dyr, hvis det er det man brænder for? Hvad er forskellen på, om et dyr eller menneske har smerte? Og hvorfor er det lige at vi mennesker tror, at vi er så meget mere værd end et dyr? Det er da videnskabeligt bevist, at dyr føler smerte, savn, frygt, glæde osv. som mennesker.

Jeg synes det er så skønt, at der findes mennesker som gør så meget for dyrene.
            Personligt kan det fuldstændig ødelægge min ferie, hvis jeg ser dyr som ikke har det godt. Dyrene kan ikke tale - vi bliver nødt til at tale for dem!

Ja selvfølgelig findes der fattigdom i Thailand, men det er da udelukkende grundet mafiaen som millionvis af turister indirekte støtter årligt. Med den store turist succes thailand oplever og med de milliarder af kroner som lægges årligt, burde ingen Thai'er sulte.

Jeg er så én af dem, der har valgt at støtte dyrevelfærdsorganisationer frem for organisationer som støtter mennesker. Det står jeg gerne ved og bliver ved med.

Og om det er den bedste løsning at aflive dyrene? NEJ viser erfaringer! Den bedste løsning er at kasterer/neutralisere dem (hunde og katte) så de ikke former sig til et usselt liv. Derfor er det SÅ vigtigt, at vi som turister også tager en ansvar og hjælper de Thailandske dyr til et bedre liv. Hvis man alligevel bruger 20-30000 kr på en ferie, hvad betyder det så, at lægge 100 kr til sådan et godt formål? :-)

Vuf herfra!

Comment

Men det har jo noget med tro at gøre som jeg har forstået det. det kan turister ikke ændre på.

Comment

Det er godt nok et farligt emne vi her har kastet os ud i.
                Da jeg boede i Thailand havde jeg tre hunde, som jeg elskede højt. Men det var også forbundet med problemer. For jeg fatter ikke hvad den thailandske dyrlæge uddannelse egentlig går ud på, for de virker (dem jeg kendte) utroligt dårligt uddannede. Til sidst havde jeg den bedste dyrlæge i byen, men de opbevarede fx ikke vaccinen i køleskab, og det mistede jeg en hund på, da den på trods af fuld vaccination mod hundesyge, døde. Jeg havde store problemer med min tæve, som jeg ikke turde få steriliseret, da operationerne foregik i mildest talt usterile omgivelser, og man kunne ikke få p-piller til hunde.
                En af mine hunde havde dårligt hjerte, og jeg havde altid et lager af sovepiller klar, så jeg kunne give den en overdosis, og slå den i hjel, hvis den fik det for dårligt, for man må ikke slå hunde og katte ihjel ifølge den buddhistiske tro.
                Da de fleste ikke har råd til at gå til dyrlæge med deres dyr, og ikke må aflive dem, så ser man nogle usle kræ gå rundt. Men hvis man ikke selv har råd til at gå til lægen, så er ens førsteprioritet nok ikke at tage dyrene til lægen. Min erfaring er at de fleste thaier elsker deres hunde lige så højt som vi gør, men de har bare ikke den fornødne uddannelse og økonomiske formåen som vi har.
                På trods af min store kærlighed til især hunde, mener jeg stadig at mennesker kommer før dyr.
                Jeg har besøgt en af disse institutioner som bliver omtalt, og det er da et godt arbejde de gør, men de var også så selvglade og selvfede at de ikke var til at holde ud.
                Boet tre år i Thailand, og tre år i Spanien. Rejst i Afrika, Asien og Europa

Comment

Working...
                X