Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Turisme...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Turisme...

De der kender mig ved... at Pattaya er ikke et sted jeg opholder mig i længere tid af gangen... Men inden der nu udbryder flamewar over dette faktum - så læs det venligst som en holdning og en meget personlig holdning til den by, og dens usædvanligt synlige sexindustri...

Men... Pattaya er jo et turist sted, og ikke kun med noget for alkohol- og sexturisten... Bor man i Jomtien (syd for Pattaya) eller såmænd også i Bangkok - så er det ingen sag at få en weekend til at gå i Pattaya...

For ikke børnefamilien, som vil have een på opleveren - der foreslår jeg følgende menu :

The Sanctuary of truth - http://www.sanctuaryoftruth.com/ - et imponerende bygningsværk - bygget i træ (og træbeklædt beton) helt ude på stranden i den nordlige ende af Pattaya...

Google Earth : 12°58'22.55"N 100°53'20.71"E

Udover at få et par timer til at gå med at fotografere detaljer i denne over 100 meter høje skulptur, så er der levende værksted, der er "bag byggeriet" udstilling og der er restaurant med thaidans og delfinshow...

Man kan komme dertil med Bahtbus til Delfinen (North Pattaya rd intersection med Pattaya Naklua Rd) derfra kan man så overtale en Bahtbusdriver til at køre en resten af vejen til Naklua Soi 12 - for enden... igennem den høje indgangsport og til højre er et lille "vagtskur" - her køber man sin entrebillet og kan blive transporteret til nedstigningen til stranden, eller kan gå de ca. 100 meter

Set fra trappen ned ser det egentligt ikke så stort ud, men lægger "man" mærke til menneskene i forgrunden, som går rundt - så er det evident at bygningen er enddog meget stor, så sørg for at tage mindst et billede fra trappen, det er givetvis sidste chance for at få hele bygningen med i linsen

Det er mit forslag at "man" planlægger så ankomsten passer med et par timer i selve bygningen og værkstederne, så er der mulighed for at indtage frokost i restauranten - og se delfinshowet - efter at have taget en taxi tilbage til sit hotel, kan man passende lige bade og skifte sit sikkert svedvåde tøj, inden turen kan gå mod walkingstreet og de mange fiskerestauranter der ligger der...

Ja... jeg er modstander af sexindustri - men det ændre jo ikke på at walkingstreet Pattaya ER et besøg værd, dels pga af de store seafoodrestauranter - men også for at se på kulørte lamper - en restaurant jeg synes er god er Siam Elephant der ligger i den fjerneste ende af gaden (GoogleEarth : 12°55'29.50"N 100°52'8.75"E), så HAR "man" jo også haft hele turen og set alle lamperne, de kan nydes igen på vejen tilbage

Efter en god nats søvn - kan man nyde indkøb enten i Airconditionerede Royal Garden (Google Earth : 12°55'43.05"N 100°52'43.10"E) - eller markedet på Pattaya Tai (Google Earth : 12°55'27.75"N 100°52'35.46"E) - der er også et tirsdags marked - men den viden er jo ikke meget værd i weekenden...

Inden turen hjem - til Bangkok eller hvor man nu kommer fra - så kan det anbefales at tage en Bahtbus til toppen af the Royal Clff (Google Earth : 12°55'4.65"N 100°52'2.28"E)- deroppefra ser man det meste af sydlige og centrale Pattaya - samt naturligvis et tempel i den ene ende, en park midtvejs og en statue af "admiralen" i den anden ende (den der vender ud mod havet)...

Man kan også tage en tur i tårnet (Google Earth : 12°54'22.02"N 100°51'46.72"E) i Pattaya park (vel rent faktisk i Jomtien) det er 178 meter højt og tilbyder forskellige måder at komme ned derfra igen - blandt andet en sele, og en krog og så ellers et stort skridt... Såvidt vides er ingen omkommet endnu - men for mit vedkommende : "Hvorfor risikere at blive den første"...

Eller ved Sukumvit road - et lille stykke nord for Photisan Rd (der hvor busstationen ligger) - der ligger mini Siam - et miniatureland som da er et besøg værd også - det er ikke kun bygninger fra Thailand og asien, men såmænd også trelleborg ved Slagelse er med (Google Earth : 12°57'15.36"N 100°54'36.09"E)

Måtte alle få den tur til Pattaya som de håber på, og drømmer om - dette var mit bud for oplevelser udenfor sexindustriens meget synlige og efter min mening meget påtrængende tilstedeværelse...

Har man tid ud over en weekend trip - så er der øer man kan komme til via hurtigbåde på stranden, der er vandscooter fra stranden (husk at check din personlige ansvarsforsikringsdækning inden du begiver dig op på sådan een - du er ikke forsikret af udlejer) - der er faldskærm efter speedbåd (her er det nok en god ide at være sikker på sin ulykkesforsikring)...

.
    Amatør i Thailand, gift med thai der har glemt at læse "Stickman" for at vide hvordan hun er...

Der er også lidt uden for byen. En kæmpe Budda i guld sat op af en stor klippe.
    Hua Hin - Jomtien - Marokko - Tyrkiet - Borris

Comment

Oprindeligt indsendt af Jyden Se indlæg
      Der er også lidt uden for byen. En kæmpe Budda i guld sat op af en stor klippe.
      Hejsa Jyden. Det sted du omtaler, er ved Silver Lake. Man kører fra Jomtien mod Sattahip, og når der kommer et skilt som reklamerer for "Silver Lake Wineyard", kører man op til venstre.

Et par kilometer eller fem inde fra Hovedvejen, stikker den smukke skulptur, eller hvad man skal kalde det, frem. Lidt længere ind mod land er der er meget smuk park i vingården, hvor man kan købe lidt mad, lidt marmelade og lignende, og kigge på de smukke blomster og planter.

Hvis man har mere tid, skal man når man kører tilbage mod Hovedvejen, dreje til højre ad den første vej.

To tre kilometer væk ligger et kinesisk tempel/ museum i tre eller fire etager. Det er en meget smuk samling som andre kan fortælle bedre om end jeg, og der er en meget smuk udsigt oppe fra den øverste etage.

DBH Spand

Comment

Working...
      X