Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pattaya

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pattaya

Nu nærmer det sig hvor jeg tager et smut til Pattaya

Er der nogen af jer der kan give mig et par gode råd hvor jeg tage hen for at handle tøj ?

Hvor meget skal jeg give for tøj dernede, har jo hørt mange sjove historier om hvordan Thaier prøver på at snyde en.

Det skulle hvis være et Tirsdags / Fredags markede.

Det tøj jeg er ude efter er både mærkevarer og billigt kopi varer.

Er der en af jer der kan forklare hvordan taxa systemet virker i Pattaya. har høre noget om at man ikke bare sådan lige kan snuppe en grise bil fra et sted til et andet men at de kun kører via ruter er det rigtigt ?

/Thomas

ps. Jeg er sprit ny i Thailand så aner intet overhovedet.

Fusk med din afrejsedato

Oprindeligt indsendt af Styx Se indlæg
    Nu nærmer det sig hvor jeg tager et smut til Pattaya

Er der nogen af jer der kan give mig et par gode råd hvor jeg tage hen for at handle tøj ?

Hvor meget skal jeg give for tøj dernede, har jo hørt mange sjove historier om hvordan Thaier prøver på at snyde en.

Det skulle hvis være et Tirsdags / Fredags markede.

Det tøj jeg er ude efter er både mærkevarer og billigt kopi varer.

Er der en af jer der kan forklare hvordan taxa systemet virker i Pattaya. har høre noget om at man ikke bare sådan lige kan snuppe en grise bil fra et sted til et andet men at de kun kører via ruter er det rigtigt ?

/Thomas

ps. Jeg er sprit ny i Thailand så aner intet overhovedet.
    Skrædderne skal du passe på. De indiske skræddere er der helt tydeligt for at score nemme penge.

De spørger næsten altid, hvornår du skal hjem. Fortæl dem at du skal hjem tidligere end du i virkeligheden skal. Fidusen fra deres side vedr afrejsetidspunkt er, at de leverer i sidste øjeblik, så de slipper for bøvlet med at rette på tøjet.

Og omvendt, hvis du stadig har masser af tid, kan du få rettet alt det som ikke passer dig.

Jeg har fået syet skjorter med alt inkl til ca 500 bath, og bukser i god kvalitet til 800 bath.

Jakkesæt, vel 2500 til 3500 bath.

Pas på med kvaliteten. Det er værst i Bangkok hvor jeg har oplevet at det stof de brugte, var billigere kvalitet end det de viste mig ved bestillingen.

Skrædderen BARON i Pattaya er flyttet fra Walking Street op på hjørnet af Second Road og Pattaya Tai.

Ejeren er en ældre foroverbøjet herre, han er OK, men du skal have fat i den ene ende, vide lidt om priser på forkant.

Almindeligt tøj som trusser, shorts, Tshirts osv, plejer jeg at købe i markedet Made In Thailand, som ligger på Second Road, ove4rfor Soi 8, Soi 8 er en gade som starter nede fra stranden.

Det marked har nu også en del indiske skærdere, hold dig fra dem.

Comment

tirsdags og fredags marked

Davs ja det er rigtig der er et dejligt tirsdags-fredags marked
      hvor der er meget tøj,men du skal prutte om priserne.
      Det ligger i den sydlige ende af soi buakow.
      Ellers ja made in thailand er et godt sted at handle.
      ellers udei BIG C der er tøjet til rimelige priser
      Bare en mand som kan li thailand,og som har spist mange steder i thailand.og i EU
      især i danmark.

Comment

??

Hvor ligger Made in Thailand i Pattaya ?

Comment

davser

Davs Styx

Made in thailand ligger på second road
          Det står med store bogstaver uden på
          MADE IN THAILAND.
          Bare en mand som kan li thailand,og som har spist mange steder i thailand.og i EU
          især i danmark.

Comment

Hva med at smutte i Mike's mailshop - byens største og bedste indkøbscenter af alverdens lyksagligheder.
            Hua Hin - Jomtien - Marokko - Tyrkiet - Borris

Comment

Oprindeligt indsendt af Jyden Se indlæg
              Hva med at smutte i Mike's mailshop - byens største og bedste indkøbscenter af alverdens lyksagligheder.
              Mike var sikker det bedste og det største. En gang. Men det er det nok ikke mere. Smag og behag er forskellig. Ja ja.

Men tag det to tre år gamle center på Pattaya Klang, som er bygget op omkring Carrefour supermarkedet. Det er ret lækkert, der er spisesteder, supermarked, og mange butikker.

Og der er to styks af BigC !

Og noget af det seneste er det ultra lækre indkøbcenter der ligger på Second Road, næsten lige overfor Soi Postoffice. Jeg har aldrig fundet ud af hvad centret hedder, men gode gamle Villa Supermarked fra Bangkok har åbnet en lækker filial der.

Hvad med skrædderne? Var det ikke noget? Gode gamle BAROB er flyttet fra gågaden og op på hjørnet af Second Road og Pattaya Tai.

Spand

Comment

Oprindeligt indsendt af Styx Se indlæg
                Nu nærmer det sig hvor jeg tager et smut tDe findes ikke nogegt bykort med rutangivelser.il Pattaya

Er der en af jer der kan forklare hvordan taxa systemet virker i Pattaya. har høre noget om at man ikke bare sådan lige kan snuppe en grise bil fra et sted til et andet men at de kun kører via ruter er det rigtigt et.

De blå songtaews kærer i rute, men bærer ingen rutengivelser. De koster 10 baht uanset strækningen, men mn bliver smidt f efter et stykke vej. Man skal sørge for at have 10 baht parat, da man llers risikerer ikke at få penge tilbage.

En indsender oplyste, at en egentlig taxi-servicemed radiotilkald var under forberedelse i Pattaya. Måske Knas kan oplyse, om den er bleve en realitet, og hvad dens telefnnummer er.
                Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bent Jensen Se indlæg
                  De blå songtaews kærer i rute, men bærer ingen rutengivelser. De koster 10 baht uanset strækningen, men mn bliver smidt f efter et stykke vej. Man skal sørge for at have 10 baht parat, da man llers risikerer ikke at få penge tilbage.

En indsender oplyste, at en egentlig taxi-servicemed radiotilkald var under forberedelse i Pattaya. Måske Knas kan oplyse, om den er bleve en realitet, og hvad dens telefnnummer er.
                  De blå pick ups har faste ruter der køres. Det er oftest de folk som hopper på bussen, der bestemmer hvor den skal hen. Flertallet på ladet bestemmer.

Der er nogle steder rundt i byen, hvor chaufføren skal vælge, hvilken ruten han vil af. Hvis passagererne ikke skal hans vej, ja så bliver de bedt om at hoppe at, og tage den næste bus.

Chaufføren sidder jo der oppe foran, så der kan nemt være problemer med at kommunikere med passagererne. Men man kan spørge inden man hopper på, chaufførerne er ikke dumme eller dårlige mennesker. Fagter forstår de oftest udmærket.

Prisen er fem Bath for lokale, og 10 bath for udlændinge. Sådan er det bare, hvis man da ikke har sat prisen om, der har ligget fast på det leje i adskillige år.

Man kan sagtens hyre de blå pick ups privat. Det har jeg selv gjort mange gange. Man aftaler en pris med chaufføren. Man kan også se hajer, som venter rundt i området med brochurer til forskellige attraktioner.

Der er nu, for anden gang, introduceret taxi´er i Pattaya Jomtien. De ser fine ud. Almindelige personbiler, og seks personers. Men de har det svært, fordi der er så mange motosai og pick ups, som man kan finde alle vegne.

Og de nye taxi´er kan heller ikke konkurrere med de taxi´er som kommer fra Bangkok, og som bare gerne vil have betalt tur tilbage til hvor de kommer fra.

Sammenlligner man med andre turistområder i verden, har Pattaya/ Jomtien vel et af de bedste transportsystemer, det er så nemt, så bekvemt.

Hilsen spand

Comment

[QUOTE] De blå pic ups har faste ruter der køres. Det er oftest de folk som hopper på bussen, der bestemmer hvor den skal hen. Flertallet på ladet bestemmer.[QUOTE]

Kan du blive enig med dig selv, om de kører i faste ruter eller ej?

[QUOTE] Der er nogle steder rundt i byen, hvor chaufføren skal vælge, hvilken ruten han vil af. .[QUOTE]

Så er det ikke en fast rute.

[QUOTE] Hvis passagererne ikke skal hans vej, ja så bliver de bedt om at hoppe at, og tage den næste bus. [QUOTE]

Nej, chaufføren ved ikke, hvor passageren skal hen, og chaufføren giver først tegn om, at passageren skal stå af, når han synes, passageren har fået nok for de 10 baht. Chaufføren ved ikke, hvor den næste bus kører hen.

[QUOTE] Chaufføren sidder jo der oppe foran, så der kan nemt være problemer med at kommunikere med passagererne. Men man kan spørge inden man hopper på, chaufførerne er ikke dumme eller dårlige mennesker. Fagter forstår de oftest udmærket.[QUOTE]

Songtæv-chaufførerne er for det meste både dumme og uhøflige. Hvis de var normalt begavede, ville de med et skilt skrevet med latinske bogstaver angive køretøjets rute, så man kunne se det på afstnd uden at standse køretøjet og gå ud i trafikken for at spørge.

[QUOTE] Prisen er fem Bath for lokale, og 10 bath for udlændinge. .[QUOTE]

Altså diskrimination mod fremmede. Det er strengt ulovligt i Danmark.

[QUOTE]
                    Sådan er det bare, hvis man da ikke har sat prisen om, der har ligget fast på det leje i adskillige år.[QUOTE]

Du kender altså ikke prisen. Der er heller ikke noget prisskilt.

[QUOTE] Man kan sagtens hyre de blå pick ups privat. Det har jeg selv gjort mange gange. Man aftaler en pris med chaufføren. .[QUOTE]

Hvorved køretøjet bliver tl en taxi (uden taxameter), og turisten kommer til at betale 5 gange så meget som hvis den var en rutebil. Mange turister bliver fuppet til dette, fordi de ikke kender ruten..[QUOTE]

[QUOTE] Der er nu, for anden gang, introduceret taxi´er i Pattaya Jomtien. De ser fine ud. Almindelige personbiler, og seks personers. Men de har det svært, fordi der er så mange motosai og pick ups, som man kan finde alle vegne.. [QUOTE]

Har de taxameter, og kan de tilkaldes fra en telefon? Hvilket nummer skal man ringe til?

[QUOTE]
                    Sammenlligner man med andre turistområder i verden, har Pattaya/ Jomtien vel et af de bedste transportsystemer, det er så nemt, så bekvemt.[QUOTE]

Det er utroligt omstændeligt at komme rundt i Pataya, fordi de ikke kan finde ud af at indrette det offentlige transportsystem rationelt. Man bliver tvunget til at leje en motorcykel.

Med venlig hilsen
                    Bent Jensen

Comment

[QUOTE=Bent Jensen;29303][QUOTE] De blå pic ups har faste ruter der køres. Det er oftest de folk som hopper på bussen, der bestemmer hvor den skal hen. Flertallet på ladet bestemmer.[QUOTE]

Kan du blive enig med dig selv, om de kører i faste ruter eller ej?

[QUOTE] Der er nogle steder rundt i byen, hvor chaufføren skal vælge, hvilken ruten han vil af. .[QUOTE]

Så er det ikke en fast rute.

[QUOTE] Hvis passagererne ikke skal hans vej, ja så bliver de bedt om at hoppe at, og tage den næste bus. [QUOTE]

Nej, chaufføren ved ikke, hvor passageren skal hen, og chaufføren giver først tegn om, at passageren skal stå af, når han synes, passageren har fået nok for de 10 baht. Chaufføren ved ikke, hvor den næste bus kører hen.

[QUOTE] Chaufføren sidder jo der oppe foran, så der kan nemt være problemer med at kommunikere med passagererne. Men man kan spørge inden man hopper på, chaufførerne er ikke dumme eller dårlige mennesker. Fagter forstår de oftest udmærket.[QUOTE]

Songtæv-chaufførerne er for det meste både dumme og uhøflige. Hvis de var normalt begavede, ville de med et skilt skrevet med latinske bogstaver angive køretøjets rute, så man kunne se det på afstnd uden at standse køretøjet og gå ud i trafikken for at spørge.

[QUOTE] Prisen er fem Bath for lokale, og 10 bath for udlændinge. .[QUOTE]

Altså diskrimination mod fremmede. Det er strengt ulovligt i Danmark.

[QUOTE]
                      Sådan er det bare, hvis man da ikke har sat prisen om, der har ligget fast på det leje i adskillige år.[QUOTE]

Du kender altså ikke prisen. Der er heller ikke noget prisskilt.

[QUOTE] Man kan sagtens hyre de blå pick ups privat. Det har jeg selv gjort mange gange. Man aftaler en pris med chaufføren. .[QUOTE]

Hvorved køretøjet bliver tl en taxi (uden taxameter), og turisten kommer til at betale 5 gange så meget som hvis den var en rutebil. Mange turister bliver fuppet til dette, fordi de ikke kender ruten..[QUOTE]

[QUOTE] Der er nu, for anden gang, introduceret taxi´er i Pattaya Jomtien. De ser fine ud. Almindelige personbiler, og seks personers. Men de har det svært, fordi der er så mange motosai og pick ups, som man kan finde alle vegne.. [QUOTE]

Har de taxameter, og kan de tilkaldes fra en telefon? Hvilket nummer skal man ringe til?

[QUOTE]
                      Sammenlligner man med andre turistområder i verden, har Pattaya/ Jomtien vel et af de bedste transportsystemer, det er så nemt, så bekvemt.

Det er utroligt omstændeligt at komme rundt i Pataya, fordi de ikke kan finde ud af at indrette det offentlige transportsystem rationelt. Man bliver tvunget til at leje en motorcykel.

Med venlig hilsen
                      Bent Jensen
                      Hejsa Bent.

Hvor er det dejligt at du begynder at deltage i kommunikationen her.

Når det så er sagt, vil jeg fortælle dig, at jeg ikke har lyst til at skændes med dig.

Tonen i dit svar på mit svar, gider jeg ikke.

Jeg ønsker dig det bedste.

Spand

Comment

Når det så er sagt, vil jeg fortælle dig, at jeg ikke har lyst til at skændes med dig.
                        Tonen i dit svar på mit svar, gider jeg ikke.
                        Jeg ønsker dig det bedste.
                        Spand

Kab du ikke bare bsvare på det stillede spørgsmål: Er der etableret en taxi-service i Pattaya, hvor man kan tilkalde en taxi via telefonen, og har de taxameter, så man ikke skal bruge tid til at forhandle om prisen med chaufføren? Jeg har ikke lyst til at ankomme til Royal Cliff Beach Hotel i en grisebil.

I gamle dage var taxitjenesten i Bangkok også meget primitiv. Taxierne havde ikke aircondition, og de mekaniske taxametre blev aldrig brugt til andet end at hænge blomsterkranse på. Man skulle først stå ude i trafikken og forhandle om prisen med chaufføren, hvilket turisterne ikke havde store forudsætninger for. Men for en halv snes år siden skete der fremskridt på området. Der kom nye taivogne med aircondition og elektroniske taxametre. De farlige grisebiler ''song tævs'' blev også sfskaffet. Jeg håber tilsvarende fremskridt vil ske i Pattaya.

Comment

Ih guder (
                          Lidt Rusland, hele europa. Thailand, Malaysia, Borneo, Indonesien, Maldiverne og under vandet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sipadan Se indlæg
                            Ih guder (
                            Ja men det siger jeg da osse.

Spand, som passer på at der ikke kommer huller i spand, som eller har holdt vand mange steder :-D

Comment

Taxi og tøj i Pattaya

Oprindeligt indsendt af spand Se indlæg
                              Ja men det siger jeg da osse.

Spand, som passer på at der ikke kommer huller i spand, som eller har holdt vand mange steder :-D
                              ..
                              Jeg håber på, at Knas kan udfylde hullet i min viden: Er der nu etableret en egentlig taxi-service i Pattaya, hvor bilerne har taxameter? Kan den tilkaldes pr. telefon? Hvad er nummeret, man skal ringe til? (I Bangkok er nummeret, så vidt jeg husker, 1681.) De såkaldte grisebiler i Pattaya er farlige, fordi der kan mangle koordination mellem chaufføren og passageren ved på- og afstigning. Jeg har læst om en dansk turist, der blev alvorligt skadet. Problemet kunne til dels løses ved, at man anbragte en stoplygte på ladet, så passageren kan se, om chaufføren har foden på bremsen.

Knas kører på cykel. Det er et udmærket transportmiddel i Pattaya. Men hvad skal man stille op med cyklen, når man rejser tilbage tl Dnmark. Thailænderne gider ikke køre på cykel.

Vedrørende køb af tøj, vil jeg - ligesom et par andre indsendere - anbefale Carrefour, Lotus og Big C.

Knas kører på cykel. Det er også et fint transportmiddel i Pattaya. Man kan købe en cykel for 1200 baht i Big C. Men hvad skal man stille op med den, når man rejser tilbage til Danmark?

Comment

Working...
                              X