Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lommepenge i Pattay

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lommepenge i Pattay

Hvor meget skal man påregne at bruge ca. om dagen til kost når man spiser ude
    Hvor meget koster en øl på bar ca.
    Skal der ud i november var der sidste gang i 2012.
    Håber nogen kan hjælpe mig mefd dette.
    LeifJ.

Alt er jo relativt, men jeg kan give dig nogle priser fra mine resorts på Koh Kradan og Koh Lanta. 1 øl Singha flaske/dåse 60/70 bath, da jeg kan se at ingen har meldt tilbage får du disse priser. Pattaya er sikkert meget højere i pris. En anden pris jeg kan give dig er massage 1 time 450/600 bath - dette er en alm. massage.
    Skovtrolden

Comment

Øl ca 70 bath
      Kost pr. dag, er helt afhængig af om i spiser Thai eller dansk/international mad

Ex ud fra hvad jeg bruger
      Morgenmad, rundstykke/toastbrød æg m.m. plus kaffe 100 bath
      Frokost Thai mad, suppe eller risret fra gadekøkken, 50 til 100 bath. Burger/pizza eller lign 200 til 500 bath
      Aftensmad, Thaimad 100 til 300 bath, en god steak 1000 bath, man kan selvfølgelig sagtens bruge meget mere hvis man vil, men ikk meget mindre.

SÃ¥ dvs. pr dag for kost, alt fra ca. 250 til x bath
      Men så kommer alt det sjove ved siden af, og hvis man er single, vil jeg sige omkring 1000 kr. (5000 bath) i gennemsnit pr dag, skal man regne med, gerne mere, men 1000 kr er nok for mig.
      En massage koster ca 300 bath (1000 bath hvis den skal være special :-))

Comment

1000 kr. om dagen ???????? Du er da gal mand !
        Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Det lyder godt nok voldsomt.
          Skovtrolden

Comment

Oprindeligt indsendt af skoge Se indlæg
            1000 kr. om dagen ???????? Du er da gal mand !
            Er det da for lidt :-)

Hvor meget man bruger pr. dag, er nok meget forskellig, men hvis man vil spise godt, samt en morgen-massage, bar-ture, samt Walkingstreet til den lyse morgen, så ryger der hurtig 5000 bath eller mere. Andre dage hvor man slapper lidt af, kan man jo godt nøjes med at bruge 500 kr. ;-)

Men mit svar før er jo meget dækkende, 70 pr øl og 250 til x for kost, ja så er det jo bare at regne på hvor meget man vil drikke plus hvilken slags mad man vil spise, så har man prisen pr. dag :-)

Comment

Halløjsa - Jeg synes bare det er mange penge at fyre af på en dag - Hvis bølgerne går lidt højt - så bruger vi (2 voksne) ca. 7000 kr. på 14 dage - og vi mangler bestemt ikke noget ! "Er du gal mand" var også mere en talemåde - selvfølgelig bruger du det du nu engang bruger og fred være med det - det er dit valg og din pengepung - ha ha.
              Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Jeg vil også tror at vores forbrug ligger på omkring 3.000 DKr. pr. uge.
                Vi er 2 voksne, og har som regel hotel med morgen mad, ellers klarer vi alt andet mad ude. Det er så incl. min massage 2 - 3 gange per uge, klipning af os begge, Thai suppe til frokost, lidt mere mad til aften, samt øl og vand. Spiritus plejer vi at købe flaskevis og tage en enkelt eller to drinks om aftenen på hotellet. Selvfølgelig kan vi gøre det billigere og dyre alt efter om der skal øl, fis og hornmusik til hver aften/nat eller det bare er at have lidt sjov, og ikke gå ud om aftenen og nøjes med suppe, ris , is 3gange om dagen. Der er forøvrigt ikke meget meget forskel på om du køber en øl i 7-11 eller på et spise sted ca. 10-20 Thb.
                Besøgt Thailand flere gange..
                b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Working...
                X