Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Blå taxi/bus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Blå taxi/bus

Hej

Jeg har nu været 6 dage i Jomtien og brugt disse taxi/busser, nogle gange. Jeg forstår konceptet med at signalere, man gerne vil med og så stopper taxaen/bussen og jeg hopper på. Trykker på klokken, når jeg skal af.

Hvad jeg ikke kan forstå, er prisen. Jeg bor i Jomtien og har et par gange taget turen, ind til Pattaya. Pris 10 bath. Når jeg så gerne vil fra Pattaya og tilbage til Jomtien, så er prisen 200 bath. Hvad er det der gør at turen tilbage til Jomtien, er så meget højere? Er det tidspunktet (de gange jeg er taget fra Pattaya til Jomtien, har været hen under tidlig aften), er det for at lokke turister med en lav pris på turen til Pattaya og så skumme fløden på turen til Jomtien, eller har de bare kunne se, jeg var/er en naiv turist?

Jeg føler mig snydt og har ikke lyst til at tage længere væk, end jeg kan gå, da jeg kan være lidt nervøs for hvad turen kan komme til at koste. Ville egentlig gerne ud og se lidt mere end bare stranden, men er nervøs for at tage taxaen/bussen.

Jim4

Det fungerer lidt som offentlig transport. Du hopper op, og når du vil af, så trykker du stop og giver 10 baht. Hvis du derimod siger til chaufføren, at du vil til xxx, så bliver det til en taxitur og prisen derefter. Hvis du vil spare penge, så bare hop op på en, når du vil hjem, og hvis han kører den forkerte vej, så hop af og tag en anden. I det lange løb vil det stadig være billigere.

Det skal dog også siges, at hvis det er kl 5 om morgenen, så bliver de ofte grådige og vil kun køre som taxi.

Comment

... tak Yankee. Jeg har fulgt dit råd og det går meget bedre og jeg føler mig mere sikker ☺

Venlig hilsen
      Jim4

Comment

Oprindeligt indsendt af Jim4 Se indlæg
        ... tak Yankee. Jeg har fulgt dit råd og det går meget bedre og jeg føler mig mere sikker ☺

Venlig hilsen
        Jim4
        Dejligt at høre! Nyd din ferie

Comment

Working...
        X