Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Malariapiller Krabi

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Malariapiller Krabi

Jeg skal til Ao Nang fra slut marts til midt april. Jeg er sådan i tvivl mht malariapiller. Min læge henviser til ssi.dk hvor krabi er rødt .. Altså skal man tage malariapiller. Rejseselskabet siger, at det ikke er nødvendigt i turistområder, men myggene er vel ligeglad om det er turister :-) hvis man ikke tager malariapiller og bliver syg med malaria, hvad så? De er altså også hundedyre. Der står på flere hjemmesider at man skal bruge imprægneret myggenet, men det aner jeg ikke om der er på hotellet. Vi skal formentlig ride en tur på elefantryg i området og vil også gerne opholde os ude om aftenen uden lange bukser og trøjer. Er det så bedst med piller eller skal man blot have en portion med. Håber på hjælp fra jer rejsekyndige udi krabi og omegn. Pft :-)

Hej Lenep

Hvis du kun skal være i Krabi/ao Nang, behøver du ikke malariapiller!

SSI skriver at der normalt ikke er smittefare i de store turistområder,

Hav en rigtig god tur

mvh

Kim

Comment

Hej Lene
      Malaria piller er hunde dyre ?? Du betaler gladeligt mellem 5 og 8 tusinde for at komme på ferie og så er et par hundrede krover for meget !!. Har du så også sprunget din forsikring over ??.
      Men for at svare på dit spørgsmål, så har vi nu rejst rundt i Thailand fra Nord til Syd, uden brug af Malaria piller, Krabi har vi været i mere end 10 gange og har aldrig stødt på malaria der. Har en god ven der bor der og han tager ikke malaria piller.
      Du bør derimod sikre dig at din stivkrampe vaccine stadig er ok, samt sikre dig med en vaccine mod Herpatitis A og B, denne er også dyr, men hvis den gives 2 gange inden for x måneder holder den i mindst 10 - 15 år. Vi har brugt den de kalder Havrix
      Husk forsikringen glem Malaria og myggenet, medmindre du vil sove ude i naturen, husk evt. lange bukser til aften brug, køb myggespray i Thailand.
      God tur
      Besøgt Thailand flere gange..
      b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Malariapiller

Jeg ved ikke, om malariapiller er "hundedyre" - jeg har fået at vide, at de koster 25 kr. pr. stk og vi skal have hver 23 stk.

Det er ikke for dyrt, hvis der er en risiko, men jeg synes, at det er mange penge, hvis det ikke er nødvendigt.

Selvfølgelig har vi tegnet forsikring og er blevet vaccineret.

Mange tak for jeres svar - dejligt at få gode råd fra nogen, der ved, hvad de taler om

Comment

Du skal være der i perioden marts til midt april, mig bekendt er der stadig meget varmt her. Har selv vært på Koh Lanta og Koh Ngai i denne periode uden mlarietab., men tingene kan jo være ændret!
          Forøvrigt har jeg ifm. Burma fået Vibradox, som ikke er helt så dyre som Malarone. Du kan tjekke det på rejsedoktoren etc.
          Skovtrolden

Comment

Hej Lene
            Undskyld min sarkasme, men jeg kunne ikke lade være.
            Priser på medicin kan du finde her 100 stk Vibradox 10,46 pr stk. 20 stk 12,51 pr. stk.
            Malarone er lidt dyrer.
            http://medicinpriser.dk/Default.aspx
            Besøgt Thailand flere gange..
            b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Pris og kvalitet (bivirkninger) på malariamedicin er utrolig forskellige. Jeg har selv boet i Kenya for nogle år siden og startede med at tage Lariam, men det stoppede jeg hurtigt med pga. bivirkningerne.

Malarone skulle være godt, men malariaparasitterne udvikler ret hurtigt resistens, så helt sikker er man aldrig på en given medicin. I Thailand i turistområder skal du ikke bruge malariamedicin. Skal I derimod overnatte i junglen, så er myggenet et minimum.
              Thai-gift, bor i Chiang Mai

Comment

Som turist har man generelt større risiko for at få en klaver i hovedet end at pådrage sig malaria i Thailand i dag.
                Dengue feber er en hel anden snak (også myggeoverført af en tigerstribet myg der optræder i dagtimerne, i såvel byer som turistområder)

2 af mine kollegaer pådrog sig denne sygdom sidste år på så forskellige steder som Koh Chang og på Phuket. Meget til deres overraskelse, idet de aldrig havde hørt om dengue eller break bone fever som den også er kendt som på engelsk.

Denne sygdom synes at være meget nedtonet i rejsebrochurer, selvom risikoen for at løbe ind i denne er særdeles reel.

Spørg enhver thailænder om "Khai Luat Ork" (feber blod kommer ud).
                Så kan man få en fornemmelse af, hvor udbredt den er.

Der findes ingen forebyggelse, kun tøj og myggemiddel.

Comment

Jeg har boet tre år i Thailand, derude hvor kragerne havde madpakke med. Jeg har aldrig oplevet nogen som havde malaria. Men til gengæld en masse tilfælde af Dengue Fever, incl min "svigerfar", som vi alle troede ville dø af det.
                  Så vidt jeg ved er det en sygdom i fremmarch, selv om de gør meget for at bekæmpe den. Men heldigvis rejser i jo ikke i Regntiden, hvor myggene virkelig er i dræbermode, så som de andre siger, så glem malariapiller, og smør jer godt ind i det giftigste myggemiddel i kan skaffe. Myggemidlet skal købes i Thailand, og ikke i DK. Det danske er slet ikke kraftigt nok.
                  Jeg slukkede airconen i soveværelset, og sprøjtede med myggemiddel. lukkede døren og lod spayen virke, og så behøver i ikke myggenet.
                  Boet tre år i Thailand, og tre år i Spanien. Rejst i Afrika, Asien og Europa

Comment

Mange tak for jeres svar allesammen. Det er rigtig pænt af jer at bruge tid på at svare mig.

Comment

Working...
                    X