Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ensteående cykeltur MIDT i Bangkok!

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ensteående cykeltur MIDT i Bangkok!

Vi har haft den mest perfekte tur i Bangkok, Ja, man skal lige vende det et par gange i hovedet, når man først hører det; En cykeltur midt i Bangkok!?!?!
    Den er god nok, og hvilken tur det var vi kom på. Vi fandt et sted på Sukhumvit vejen som arrangere nogle cykelture. Ejeren var vist nok dansk, men vi så ham ikke. Vi havde den mest utroligt guide, Fon, som tog os med rundt til de lokale markeder, parker, og de mindste små gyder - Alt sammen på en cykel. Alle de lokale smilede, når de så os farlanger (turist på thai) på cyklen. Vi kom også ud og sejle, og et besøg til noget de kalder "The Bangkok Jungle" var nok det mest spændende. I midtbyen ligger der en jungle, hvor der ikke er noget trafik eller høje bygninger. Det er meget nemt og sjovt og cykle rundt der.
    Jeg vil helt klart anbefale til alle som besøger Bangkok om at tage en cykeltur i byen og specielt til Bangkoks jungle. Turen kostede 1.300 bath, som svare til omkring 230 kr. pr. person
    Dem som arrangerede vores tur hed Bangkok Bike Adventure. De havde gode cykler, hjelme og en fantasisk sød lokal guide.

Kan man have børn med? På 6,9 og 11 år?

Hvor fandt I Bangkok Bike Adventure?

Comment

Cykle i Bangkok lyder nærmest, som at man ønsker at begå selvmord :-)

Farang (staves sådan, men udtales falang) betyder ikke turist, men udlænding.
      Boet i Bangkok 1980-1983. Besøger det dejlige land så tit jeg kan.

Comment

Farang udtales præcis som det staves i fx. medierne, hvor korrekt udtale er påkrævet.
        Mange vælger så at udtale det, som du så rigtigt siger Falang, fordi det falder nemmere for tungen.

Farang betyder ikke udlænding, udlænding hedder chao dtang prathet = folkeslag udenfor landet.
        Farang betyder en person med vestlig oprindelse.

Turist hedder Nak Thong Tiaow.

Comment

Oprindeligt indsendt af Pescator Se indlæg
          Farang udtales præcis som det staves i fx. medierne, hvor korrekt udtale er påkrævet.
          Mange vælger så at udtale det, som du så rigtigt siger Falang, fordi det falder nemmere for tungen.
          .
          Den korrekte udtale af "Farang" kan ikke læses - kun høres. Det afhænger også af nationalitet. Bare hør hvordan en amerikaner udtaler det.
          Hvordan udtales f.eks "ulkomaalainenl" eller "atzerritarra" :-)

Ligesom den helt klassiske thailandske ord for ø "Koh" = stort set ingen aner hvordan det udtales. Det er ikke some i Ko (på marken)!!
          (men nogenlunde som "Går" - som i "Går den, så går den"

Comment

Hej Anne

Jeg kan kun tilslutte mig Annes beretning vedr. cykelturen. Vi gjorde det selv for 2 år siden i Bangkok. Med Bangkok By Bike. Med 2 børn på 7 og 10 havde vi da også vores "skrupler", men det viste sig at være et af turens helt store højdepunkter. Så en cykeltur i Bangkok er helt klart et must i mine øjne.

Man oplever virkelig kontrasternes Bangkok og alle sanser for en på opleveren

Det ene øjeblik cykler man igennem slum og meget snævre passager med "huse" (lad os kalde dem blikskure) på begge sider, børn myldrer ud på stien i nattøj og alle hilser med et sawadee kaa og sawadee krap, smil overalt, en rådden lugt hænger i luften, der mest af alt minder om stegte ris, kylling og lort.
            5 minutter efter cykler vi igennem en villavej med garager, gitter for husene, velplejede forhaver og duften af nyvasket tøj for til sidst at ende midt ude i en jungle midt i storbyen.

En tur på 4-5 timer og kan klart anbefales. Hvis nogle er mere interesserede deler jeg gerne ud af min cykelturs erfaring med billeder....

God dag...
            Bangkok - Koh Kood - Koh Chang i dec. 2013

Comment

Unconfigured Ad Widget

Collapse
            Working...
            X