Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thailand - Laos!

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Thailand - Laos!

Hej!

I har nogle emner om både Vietnam og Cambodja, som jeg begge har besøgt, men skulle der mon også være nogen her, der ved noget om Laos?
    Så fortæl endelig alt det, som du synes vi bør vide om Laos, som vi intet kender til :-)

Vi planlægger en 6 uger tur til Thailand og Laos næste vinter, og regner med at flyve Bangkok - Trat, og så starte med noget badeferie på Koh Mak og Koh Kood (Kut).

Men forslag til andre "hyggelige" badesteder, uden alt for mange turister, selv om jeg godt ved det er svært at finde :-) modtages også gerne!
    Og fortæl gerne, hvorfor I netop synes godt om det sted, som I evt. foreslår :-)

I Thailand har vi kun været i Cha Am / Hua Hin og Bangkok for små 10 år siden, men rejst meget andre steder :-)

Så vil vi flyve Trat - Bangkok - Luang Prabang og være der en uges tid!

Flyve Luang Prabang - Vientiane og efter nogle dage der, flyve tilbage til Bangkok, hvor vi vil tilbringe den sidste uges tid!

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søsser.

Jeg har været i Vientiene et utal af gange, da jeg boede i Udon Thani. nær den Laotiske grænse, og skulle til Vientiene hver tredie måned for at forny mit visum.
    Sørg for ar komme til at bo centralt, i nærheden af floden. Alting er lidt dyrere i Laos end i Thailand. I hvertfald der hvor jeg kom fra i Thailand. Et billigt hotel i Thailand, kostede omkring 50 kr. I Laos, måtte vi slippe mindst det dobbelte.
    Det er ikke fordi der er så voldsomt meget at se i Vientiene. Der er templer osv, og så er der et stort marked der er et besøg værd. Det er også værd at tage traveskoene på, og gå rundt og se på de smukke gamle franske huse fra kolonitiden. Om aftenen er det et must at gå ned til floden, og spise på en af de gaderestauranter, som dukker op om aftenen. Der kan man få fantastisk fisk og skaldyr, mens man nyder udsigten til floden og lysene i Si Chiang Mai på den Thailandske side af floden.
    Pas på Tuk tuk førerne. De prøver at få en ublu pris fra en. Et godt tip er at sige at det er for dyrt, og så begynde at gå. Så falder prisen som regel drastisk.
    Der er et fantastisk skandinavisk bageri i Vientiene. Det var højdepunktet for mig, som ellers ikke kunne få ordentligt brød. De havde nogle kanongode sandwich. Hvis du står ved Lao Plaza hotel med næsen mod floden, og går ned af den gade overfor hotellet. Så kommer du til et torv, og bageriet ligger så til venstre ved siden af en fransk restaurant.
    God rejse
    Boet tre år i Thailand, og tre år i Spanien. Rejst i Afrika, Asien og Europa

Comment

dejligt

har har også været i vientienne og jeg boede i udonthani og i nong khai det var en oplevelse pur, dog skal du gøre dig klar over at du ikke svømmer i turister og det er bestemt ikke særlig mange der kan engelsk og hvad du bestiller og hvad du får passer ikke altid overens hahahah

jeg drikker aldrig cola med sukker og jeg forklarede det mange steder ingen rød dose ingen sukker only drink pepsi light or max eller coke light or zero de nikkede pænt og hvad fik jeg en rød cola

og det fik jeg over det hele du kan godt mærke at du ikke er i bangkok eller pattaya, du er på landet

Comment

Det med at man er på landet er rigtigt. De første gange jeg var i Vientiene, var der ingen, eller næsten ingen veje, inde i byen der var asfalterede. Det var de fleste dog til sidst. Vi tog altid en taxa fra grænsen, en tur på ca. 30 km. Det var altid en oplevelse. En gang kørte vi med en Mercedes, som jeg, ud fra indtrækket, vi skyde til at være fra 60,erne. Der var ingen aircon, men der gjorde ikke noget, da der var naturlig ventilation, da noget af forruden manglede. En anden gang var vi med en taxa, hvor rettet var fastgjort med et snoretræk.
        Der var ret mange tiggere, (noget man ikke ser så meget i Thailand uden for turiststederne)og det var ikke så meget penge de var ude efter, som ens rester fra middagsbordet. Men selv om det er meget fattigt i forhold til Thailand, er det ikke så slemt som i fx Cambodia. Hvor jeg har ved at gå helt ned over fattigdommen.
        De Laotiske kvinder går meget i den traditionelle dragt. I Thailand er det mest de ældre kvinder man ser i den, eller når man skal i templet. Jeg havde selv et par stykker, men brugte dem kun til templet eller store fester som fx brylluper, husindvielser og begravelser. Jeg havde købt mine på markedet i Vientiene. De skal derefter en tur til skrædderen og sys færdig. Få dem til at vise dig hvordan de skal sys. De er meget smukke, og en god souvenier at tage med hjem.
        Man kan leje cykler. Det er en god måde at komme rundt i byen på, da det er en meget lille hovedstad
        Pas på med at købe kopi telefoner. De fungerer elendigt.
        Der er ikke rigtigt noget natteliv i Vientiene. Det meste lukker ved ti tiden om aftenen, og så er der altså mørkt.Gadebelysningen er ikke rigtigt nået til Vientiene

Comment

Hej til Nanapigen og Matrix!

Mange tak for jeres svar!
          Det er dejligt at høre fra nogen, som har været i Laos :-)

Det lyder også rigtig dejligt, at der ikke er så "turistet" i Vientiane!!!

Vi har rejst meget i Indien, og der kan det være det samme med, at man ikke altid lige får, hvad man bestiller :-)
          Men selv om det kan være irriterende, er det er alligevel også det, at alt ikke fungerer ligeså godt som herhjemme, der gør at vi holder så meget af landet :-)
          Også selv om fattigdommen er slem!
          Jeg har i øvrigt også købt den indiske klædedragt Churidhar med hjem, og ja det er en god souvenier :-)

M.h.t Tuc tuc førerne oplevede vi det samme i Cambodja :-)

Vi har fundet et hotel tæt ved floden som beskrevet, så nu glæder vi os bare til at komme afsted .... :-)

Venlig hilsen Søsser.

Comment

Oprindeligt indsendt af søsser Se indlæg
            Hej til Nanapigen og Matrix!
            Vi har fundet et hotel tæt ved floden som beskrevet, så nu glæder vi os bare til at komme afsted .... :-)

Venlig hilsen Søsser.
            'hej Søsser
            Der ligger et stort betonkommunistisk hotel lige ned til floden. Som for øvrigt koster en formue. De siger at det er 4 stjernet. Det er det ikke. Det er snarere et stjernet. Jeg håber ikke at det er der i skal bo. Det er et meget deprimerende sted.
            Men jeg kom lige til at tænke på, at hvis man ikke bor på fine hoteller, er der som regel ikke sengelamper, så jeg havde altid en lille lampe med mig, da jeg elsker at læse i sengen, og så skal man heller ikke op, og slukke lyset i loftet, inden man skal sove.

Comment

Hej igen til Nanapigen!

Nej det er heldigvis ikke det sted du beskriver, som vi har fundet!
              Og der er også sengelamper på billederne, men ellers tak for rådet :-)

Vi har dog altid lygter med, efter omtalte rejser i Indien, for der er også meget mørkt om aftenen!

Venlig hilsen Søsser.

Comment

Oprindeligt indsendt af Nanapigen Se indlæg
                'hej Søsser
                Der ligger et stort betonkommunistisk hotel lige ned til floden. Som for øvrigt koster en formue. De siger at det er 4 stjernet. Det er det ikke. Det er snarere et stjernet. Jeg håber ikke at det er der i skal bo. Det er et meget deprimerende sted.
                Men jeg kom lige til at tænke på, at hvis man ikke bor på fine hoteller, er der som regel ikke sengelamper, så jeg havde altid en lille lampe med mig, da jeg elsker at læse i sengen, og så skal man heller ikke op, og slukke lyset i loftet, inden man skal sove.
                Det hotel, som du nævner, er som taget ud af en Kafka-bog...

Picoloerne går fx i "fine" 5-stjernede uniformer, men de er ældgamle og slidte, og så er der stort set heller ingen gæster, så det er helt surrealisitsk, når alt er (var) så fint, men samtidig så nedslidt, om end ingen ser det. Det kører bare, som det altid har gjort, nærmest som spøgelser, der bare bliver ved med det, som engang var.

Det er ejet af myndighederne.

Hilsen, Robert
                Bangkok

Når du besøger et land,
                hvor folk blinker med øjene,
                må du også blinke med øjnene.

Comment

Unconfigured Ad Widget

Collapse
                Working...
                X