Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Smuttur til Laos - kan jeg det uden bøvl?

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Smuttur til Laos - kan jeg det uden bøvl?

Jeg flyver til Bangkok fra Europa, tager efter et par dage toget til Laos og flyver efter en uge tilbage til Thailand, hvor jeg skal være de sidste tre uger, ud af rejsens fire. Som jeg har forstået det får jeg 30 dage ved indrejse i første omgang, disse bliver dog annulleret ved udrejse (indrejse i Laos) men jeg får 30 nye dage, da jeg flyver ind fra Laos - har jeg forstået det korrekt?

Hej Itchy

Du har ret, det oprindeligt thai visum (fra Europa) erstattes af et nyt, kortere, når du kommer ind fra Laos.

Du får 2 ugers Thai visum tid når du ankommer fra Laos, ift når du ankommer fra Europa.
    Jeg tog til Laos med bus i maj iår, fra Nong Khai i nordthailand på en en-dags tur til Vientianne. Da jeg kom retur fik jeg nyt thai visum på kun 2 uger.
    Men for mig var det ikke et problem, da jeg alligevel skulle hjem efter een uge.

Iøvrigt mødte jeg en dansker som fortalte, at selvom man overskrider sit visum i Thailand, så sker der kun det man skal betale en bøde på 500 baht per overskreden dag.

mvh Bob

Comment

Itchyfeet, du har helt ret.
      Bob overser, at du flyver fra Laos til Thailand, hvorved du får nye 30 dages visumfrit ophold.
      Det er kun ved landovergang, at denne periode reduceres til 15 dage.
      (Går ud fra at du er obs på, at du skal bruge et visum til Laos)

Mht. overstay. Hvis du bliver passet op af politiet eller immigrationsmyndigheder ALLE andre steder end i lufthavnen og fremviser et pas med overstay, er det direkte i brummen.
      I lufthavnen forholder det sig imidlertid som som du fik fortalt.
      Max bøde er iøvrigt 20.000 baht uanset overstay varighed.

Comment

Det var godt at få det præciseret :-) Tak, Pescator

Mit Laos visum kostede iøvrigt ca 1.800 baht i en lille grænsebod i Nong Khai.
        Det var inkl nogle pasfotos, som de tog.

Inde i Laos skulle man vente ret længe på at komme igennem 'immigration'. Det virkede ret kommunistisk og ineffektivt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bob Se indlæg
          Det var godt at få det præciseret :-) Tak, Pescator

Mit Laos visum kostede iøvrigt ca 1.800 baht i en lille grænsebod i Nong Khai.
          Det var inkl nogle pasfotos, som de tog.

Inde i Laos skulle man vente ret længe på at komme igennem 'immigration'. Det virkede ret kommunistisk og ineffektivt.
          Visum til Laos fra Nong Khai koster 1500 baht eller 35 US, hvis man selv ordner det ved grænsen, men hvis du kun har betalt 1800 incl. billeder, så er du ikke snydt.

Hilsen, Robert
          Bangkok

Når du besøger et land,
          hvor folk blinker med øjene,
          må du også blinke med øjnene.

Comment

Oprindeligt indsendt af robertkronberg Se indlæg
            Visum til Laos fra Nong Khai koster 1500 baht eller 35 US, hvis man selv ordner det ved grænsen, men hvis du kun har betalt 1800 incl. billeder, så er du ikke snydt.

Hilsen, Robert
            Tak, det er rart at vide :-)

Comment

Unconfigured Ad Widget

Collapse
            Working...
            X