Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Gifte sig med en thai i dk

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gifte sig med en thai i dk

Hvilken papir skal man have for at gifte sig med en Thai pige i Danmark?
    Thailand 10 gange, thai gift med kommende barn på vej

Oprindeligt indsendt af Damgaardthai Se indlæg
    Hvilken papir skal man have for at gifte sig med en Thai pige i Danmark?
    Hmmm der er meget der skal være opfyldt...har hun opholdstilladelse allerede?
    Hvis ja - jamen så er det jo bare at gå til præsten eller kommunen..
    hvis nej....så er her lidt læsestof:
    [url]http://www.nyidanmark.dk/da-dk[/url]
    Mvh Peder
    ----------------------------------
    Flyver SQ til SIN og BKK...ALTID ;-)

Comment

Hej
      Har læst på nyidanmark.

Giftemål er forudsætning for opholdstilladelse (?).

Er der nogen der har erfaring med; når man har giftet sig, hvor lang tid tager det så at få opholdstilladelse til damen ?

Comment

De har 3 måneder til at behandle sagen i, fra den dato du indleverer papirende. Hvis du opfylder alle kravende og kan stille den sikkerhedsgaranti, så skulle der ikke være noget. Har selv lige stillet den sikkerhedsgaranti nu her, og venter svar MEGET snart :-))
        Thailand er mit andet hjem, er thaigift, og vil gerne afsted igen nu!

Comment

RK, tak.
          I mellemtiden kan man vel have besøg på kæreste visa ? (det der varer 6 månedr)

Comment

Kæresten kan være her i dk på turistvisum i max 3 måneder.
            Søger man familiesamførelse, og indlevere den lige inden at hun oprendelig skulle hjem, så får man 3 måneder max oven i hatten.
            Hvis det skulle gå helt galt og de afslår, ja så har hun fået den tid ekstra, fra da i søgte til i afslaget.
            Hvis alt bare går som planlagt, ja så er det kun ventetiden indtil at hun kan starte i skole
            :-))
            Thailand er mit andet hjem, er thaigift, og vil gerne afsted igen nu!

Comment

RK, tak igen
              Nå ja, turistvisum er kun 3 måneder.
              Men man kan få forlængelse hvis man søger familiesammenføring lige inden turistvisum udløber? og hvis det tager max 3 måneder at få tilkendt familiesammenføring, så er der altså mulighed for at hun slet ikke skal rejse hjem !

Comment

praktiske forhold

Hej
                Er der nogen som kan hjælpe mig lidt mere med erfaring vedrørende "arbejdsgang" m.h.t. boyfriend visa, ægteskab og familiesammenføringsvisa ?

Sagen er kæresten er i Thailand, en sød pige som jeg har kendt et stykke tid osv., og jeg går ikke blåøjet ind i det. Dette blot for at afværge de mange gode (og venlige) råd om pas nu på hun ikke er en svindler osv. Det punkt er afklaret.

Så nu vil vi gerne bo i danmark.
                Hvad siger I til:
                Hun kommer til dk på boyfriend visa
                Vi gifter os her inden de 90 dage udløber
                Vi ansøger så om familiesammenføringsvisa straks efter bryllup

Kan hun så blive her imens vi venter på svar ang familiesammenføringsvisa ?
                Er der flere ting vi skal tænke på ?

Bob

Comment

Oprindeligt indsendt af Bob Se indlæg
                  Hun kommer til dk på boyfriend visa
                  Den visumtype har jeg aldrig hørt om. Er det et visum til en boyfriend? Har man også ladyboyvisa? Spøg til side. Jeg tror, hun kommer til Danmark på et besøgsvisum eller et turistvisum.
                  Vi gifter os her inden de 90 dage udløber
                  Vi ansøger så om familiesammenføringsvisa straks efter bryllup
                  Den visumtype har jeg heller aldrig hørt om. Jeg tro, det er permanent opholdstilladelse, til Danmark, hun skal søge om.
                  Kan hun så blive her imens vi venter på svar ang familiesammenføringsvisa ?
                  Er der flere ting vi skal tænke på ?
                  Reglerne på området er vist ved at blive ændret, således at den fremmede skal bestå en prøve i dansk og i danske samfundsforhold for at få opholdstilladelse, så jeg tør ikke svare på spørgsmålet.

Jeg har stillet nogle simple spørgsmål til Udlændingestyrelsen vedrørende prøven, men styrelsen har ikke gidet svare mig.

Hvis du har stillet en visumgaranti, skal du tænke på at overholde betingelserne. Ellers kan du miste pengene.

For at kunne blive gift, skal damen medbringe en skrivelse fra ampuren om, at hun er ugift eller evt. skilsmisseattest. Dette skal oversættes til engelsk og legaliseres på det thailandske udenrigsministeriums legaliseringskontor på Chaengwattana Road i Bangkoks nordlige udkant.

Mvh
                  Bent Jensen
                  Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Comment

Bent, tak for svar.
                    Med boyfriend visa mener jeg det max 90 dages visa, pigen kan få :-)
                    Altså hvor hun har en invitation fra sin boyfriend (mig ;-), og det kan så give max 90 dages visa til DK.
                    Det kan man læse om på ambasadens hjemmeside.

Så jeg har læst på www.nyidanmark.dk at hvis man vil have en udenlandsk (thai) kone til DK, så skal det ske via familiesammenføringsloven.
                    Derfor kaldte jeg det familiesammenføringsvisa.

TAK for tippet med at hun skal have en "ugift" attest fra Ampur. Findes der ikke sådan et kontor i Isaan ? BKK er langt væk...

Tak igen !

Comment

Bent, tak for svar.
                      Med boyfriend visa mener jeg det max 90 dages visa, pigen kan få :-)
                      Altså hvor hun har en invitation fra sin boyfriend (mig ;-), og det kan så give max 90 dages visa til DK.
                      Det kan man læse om på ambasadens hjemmeside.

Så jeg har læst på www.nyidanmark.dk at hvis man vil have en udenlandsk (thai) kone til DK, så skal det ske via familiesammenføringsloven.
                      Derfor kaldte jeg det familiesammenføringsvisa.

TAK for tippet med at hun skal have en "ugift" attest fra Ampur. Findes der ikke sådan et kontor i Isaan ? BKK er langt væk...

Tak igen !
                      Hej,
                      Hvis du vil have din "kone" til DK via familiesammenføringen er du jo nødt til at tage til TH
                      og gifte dig først!

vh
                      Oui
                      16 gange Thailand - Thai gift

Comment

boyfriend visa

Tak igen !
                        Der noget med et "fiancee/ din forlovede- visum.

Der findes mange Amphurs i Isaan. Det er kommunekontoret.
                        Hun skal nok paa det lokale i sin hjemby eller hvor hun er tilknyttet.

(hvor hendes ID er udstedt)

Comment

Hej bsa
                          Ideen var at gifte sig i DK, og så søge om familiesammenføring

Senere gifter vi os i thailand med munke osv., men nu her først vil vi gå på rådhus i DK og blive gift så papiret er iorden

Comment

Og tak Oui.

Og inden nogen skriver sjove ting ang forrige mail, så er det ikke meningen at gifte os med munkene ;-)
                            Jeg mener at gifte os i traditionel gejstlig forstand i thailand..

Comment

Det lokale kommunkontor hedder Thetsabahn.
                              Amphur er Provins kontoret ( ala Amt i DK ) og der er såvidt jeg husker 75 af dem.

Papirer vedr. bryllup - skilsmisse - singe attest,, hører under Amphur. i den provins hvor hun har adresse. ( husbog )
                              Mvh... Chris

Comment

Working...
                              X