Annoncering

Collapse
No announcement yet.

MOBILTELEFON i Thailand - en smart løsning

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MOBILTELEFON i Thailand - en smart løsning

Jeg kan se, at det har været drøftet før, og der findes flere gode løsninger i tidligere tråde på FB, enten ved at man køber et Thai SIM kort ved ankomst, eller at man bruger teleselskabet 3, som har Thailand med i pakken over lande, hvor man kan bruge sit danske abonnement, som om man var hjemme.

MEEEEEN skulle man have et andet selskab end 3, og have et ønske om at kunne bruge sit danske nummer, mens man er i Thailand, så er her en mulig løsning:

[url]https://www.4wifi.co.th/en/?ag=9ae3ced49df3f92bca73487db2ca2fae&fbclid=IwAR0H bx0y1ZGBlmk5RbAHKE6-taLPcbRJn5Sa7jklAZj0YGJ3QLOtl0V8Lo0[/url]

Man kan ved ankomst til Bangkok leje en mobil router med Thai SIM kort i, med ubegrænset data, og som kan fungere som hotspot og kan deles blandt flere, der rejser sammen. Slå data-roaming fra på din telefon, slut din telefon og familiens øvrige devices (iPads m.v.) på den mobile router, og så kan man ringe fra sit danske nummer (VOIP) og modtage opkald på sit danske nummer, uden at det koster en bondegård, og hele familien kan nyde fortsat at være online, og ikke være i et data-uland :-)
    De færreste er klar over, hvor meget data vores devices egentlig bruger, og min familie med fire børn er umættelige mht. data :-(. Jeg oplevede det selv i Hanoi, Vietnam, hvor jeg blev nød til at slå data-roaming til for at komme ud af en knibe med at finde vej. Der gik under TRE minutter så fik jeg en sms om saldokontrol, da jeg var tæt på at bruge for kr. 450 i data.....
    Blot til inspiration

Det er da fuldstændig vanvittigt dyrt, 5500 baht for 22 dage som vi typisk er i Thailand.
    Og der fremgår heller intet om hvilken hastighed man får og den eventuelt bliver sat ned hvis man overskrider et givent forbrug.
    Der er jo så en daglig grænse på 500Mb det er jo ikke meget til en familie, også koster det 500baht pr GB hvis det overskrides
    [url]https://www.4wifi.co.th/en/rentalagreement.php?ag=9ae3ced49df3f92bca73487db2c a2fae[/url]
    Også er der jo også lige dette fra betingelserne man skal huske.

7. Internet Data Service Restrictions

A. WIFI internet data service may, in accordance with the company to provide internet data services within the country or region.

B. Use of Wireless Internet data services can not, do not allow the conduct of online game, live streaming and voice calls (except VoIP voice calls over WiFi network). If the User uses communications equipment provided by the Company to make Voice Call and incur any fees, the user is required to bear all call costs, responsibility and 100% of administrative fines compensation to the Company.

Og forstår heller ikke lige hvordan du mener man skulle kunne bruge dit danske mobilnummer som VOIP nummer, den mulighed der kunne være at man havde Wifi calling.
    Og såvidt jeg har forstået så er der ikke nogle danske udbydere der giver mulighed for wifi calling i udlandet.

Så de eneste muligheder der stadig er, er vist enten 3Likehome eller Thailandsk simkort som jeg selv har ved DTAC.

Der koster 499baht for 10GB og rækker det ikke kan man bare aktivere det engang til, men jeg har flere gange fået tilbud om tilkøb af ekstra data, f.eks. 6GB for 99 baht.
    [url]https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/4g-non-stop.html[/url]
    Deres turist sim er alt for dyrt, man skal bare købe et simkort til 49 baht og sætte penge ind også vælge den pakke man vil have enten i deres app eller på hjemmesiden under mydtac.
    Det er så sjovt nok ikke alle pakker man kan vælge i appen og ikke alle tilbud man får i appen der er på mydtac.
    Last edited by jenswj; 20-02-19, 15:13.

Comment

Unconfigured Ad Widget

Collapse
    Working...
    X