Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Telefon-/SIM-kort i Thailand?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Telefon-/SIM-kort i Thailand?

Ohøj derude.

Planlægningen af en 3+ ugers ferie i Thailand til sommer, er i fuld gang.

I den forbindelse ville det jo være rart at kunne have sin telefon med GPS-navigation og mulighed for at ringe til hotell/taxi/DK/etc. i stedet for at skulle rende rundt og lede efter en mønttelefon eller lign.

Dog koster det jo uhyrlige summer at bruge danske mobilabonnementer i udlandet, så idéen er at købe en startpakke med et thai-SIM som så kan bruges til tale og lidt data.

Jeg har set et par gamle tråde her på forummet (og lidt på Google) som anbefaler "1-2-call" som udbyder, men da trådene er små 2-3 år gamle, vil jeg lige høre om det stadig holder.

Og hvor køber man dem? (nærmeste 7-Eleven?)

_Og_ hvad er priserne ca. for SMS/Tale/Data (GPRS/3G - til at hente maps fra fx Google Maps).

Håber der er nogen der kan give et par hints.

På forhånd tak for alle indspark.

Fandt selv lidt om det, (naturligvis gør man altid det _efter_ man har spurgt)

http://thailand-top-up.blogspot.com/
    http://thaiprepaidcard.com/

Men der mangler naturligvis stadig noget om hvilke rater de kræver pr minut/SMS/kB-mB/etc.

Nogen derude der ved noget om det?

Comment

Hej KBM

Da jeg var 16 dage på phuket i januar måned, gik de og omdelte gratis sim kort i lufthavnen. Dette sim kort kan man proppe penge på via 7-eleven, her kan man også købe et simkort for 100baht.

Priserne for at ringe hjem var ca. 2kr ved desværre ikke, hvad priserne på data og sms´er er.

Comment

#rfa: Det er da et stykke af vejen.

Kan forstå at det er forholdsvist simpelt at finde, så nu mangler man egentlig bare lidt mere info om resten af taksterne.

Comment

Prøv at kikke på www.one-2-call.ais.co.th/index_e.html
          Besøgt Thailand flere gange..
          b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

1-2 call

1-2 call kan købes i alle seven eleven samt family mart

pris sms til danmark 10 bath
            opkald til danmark tast først 009 eller 008+45 og så det danske nummer så koster det 7 bath pr. minut

Comment

Denne her diskussion er udmærket, men den hører hjemme i bravkassen om internet, WiTi, telefoni. osv.

Taletidskort kan som sagt købes i y-Eleven.

Taxi kan, så vidt jeg husker , tilkaldes ved opkald til 1681, men opertøren er dygtigst til thai. Man skal betale et ekstragebyr til chaufføren på 20 baht.

Der er i Bangkok masser af boder, hvor man kan få repareret mobiltelefoner for småpenge eller købe second-hand telefiner. Hvis ens mobiltelefon drukner, kan mn få den tørlagt for 300 baht. Man kan købe fotteraler af blødt plastic til beskyttelse af telefonen, og hvori man kan sætte en snor, så man kan bære telefinen om halsen.

I bl.a. Big C Sumrong, Central Rama II road og Mahboonkrong er der store afdelinger med telefonforretninger.

Bif C Sumrong har også en stor afdeling med computerudstyr og kopisoftware.

I Pattaya hedder stedet med telefoner TuCom på Pattaya South Road.

Mvh
              Bent Jensen
              Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Comment

#5 Det lignede faktisk lige den side jeg skulle bruge, (hvis ellers jeg kunne thai)
                Men det er super, for jeg fik da afklaret at GPRS/EDGE koster THB 999/md så det er jo super.

#6 Tak for indsparket. Jeg var ikke lige klar over at det fungerede sådan at man skulle bruge forvalgsnumre (009 el. 008). Det er jo næsten som i de gode gamle dage da Telia lige var kommet på markedet og havde "1010" som forvalg.
                Men THB 7/min til DK er da lige til at overkomme.

#7 Jeg går ud fra at det var dig der fik den flyttet. Tak for det, havde ikke lige opdaget at der faktisk var dette underforum.

Og tak for hintet med telefonforretninger. Jeg overvejer lidt om det måske er billigt at købe en ny highend mobil dernede, og specielt hvis det er en touch-mobil er der jo umiddelbart ikke nogen problemer med tastatur der skal udskiftes.
                Og dansk firmware kan man jo altid få lagt på dem.
                Så er problemet naturligvis hvis de går i stykker herhjemme, men hvis det er hyper-billigt, så er det da værd at overveje.

Jeg går ud fra at Mahboonkrong er det der normalt omtales som MBK?
                Big C Sumrong går jeg ud fra er det her: http://www.bigc.co.th/en/

Fandt også en anden tråd, blandt andet om hvordan man bestiller internet til telefonen:
                http://www.thailand.dk/forum/showthread.php?t=6230
                http://www.thailand.dk/forum/showpost.php?p=34963&postcount=2

Men det er super fedt med så mange tilbagemeldinger. Så har jeg da noget at gå ud fra, og ved at jeg ikke bliver rippet fuldstændigt hvis man tager sin telefon med.

Tak for hjælpen.

Comment

Hej KBM
                  Vedr www.one-2-call.ais.co.th/index_e.html og svar nr. 5
                  Hvis du bruger lidt tid på siden kan du se at den også er på Engelsk. I højre side af skærmen, øverste del af den "romantiske" film kan du skifte mellem Th og EN
                  Men selvfølgelig flydende Thai hjælper en hel del,, både på nettet, men også derovre.

Har selv kikket på telefoner i TH. både HTC og I-Phone, der er ikke meget at spare på disse telefoner, det skulle da lige være hvis du køber dem på gadehjørnet, hvilket jeg ikke fandt "forsvarligt". Telefonerne "taler" ofte Thai, og du skal derfor også have skiftet software, men det er nu ikke det dyreste. Kunne fåst fra 300 til 1000 baht i Bangkok i b.la. PanTip
                  Besøgt Thailand flere gange..
                  b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Nu var det også kun noget jeg havde overvejet, og kun hvis det var en del billigere end herhjemme.
                    Læste dog et eller andet sted at der faktisk var en ret lav profitmargin (da de faktisk koster rimeligt meget at producere) på bl.a. smartphones som HTC og iPhone, så sandsynligheden for at finde dem tilstrækkeligt meget billigere er nok ikke så stor.
                    Og har ikke meget fidus til at købe dem på et gadehjørne, heller ikke selvom de er ægte.
                    Firmware er altid til at skifte, men supporten er træls at mangle hvis skidtet går i stykker når man er kommet hjem. Så det var kun hvis der var fx 50% at hente på at købe det dernede.

Ellers har de sikkert rigeligt med spændende elektronik man kan kaste sig over i stedet.

Comment

Working...
                    X