Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mobilt internet til Iphone og PC

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mobilt internet til Iphone og PC

Hej
    Vi skal 5-6 mdr til Thailand d. 5/1-10. (Phuket, Bruriram, Pattaya, Rayong, Koh Chang) og er træt af at undvære alle mine 3G funktionaliteter i min Iphone hver gang vi er i Thailand, så denne gang vil jeg have mig et Thailandsk SIM-kort til min Iphone. Er der nogen af jer der har erfaring med 3G-dækning i Thailand og evt. kan anbefale hvilket mobil-selskab man skal gå efter, for at få den bedste dækning dernede? (Har Thailand i det hele taget et fornuftigt 3G-net?)
    Kan man til fonuftige penge bruge sin tlf som modem til som PC, eller skal man medbringe sin 3 USB-nøgle og købe et separat SIM-kort hertil for at få en fornuftig trådløs forbindelse?? Hvad er jeres erfaringer hermed?? )

Dbh Jørgen

Kun Edge i Thailand ... indtil videre

Jeg har med fordel brugt mobil telefon som modem dvs mobil på internettet og bluetooth til pc, ved godt iphone kan dele internet vha trådløs

Jeg brugte 12Call (AIS) køb simkort og taletid i 7-Eleven

Sæt taletid på sim-kort og send *138*0338*001810# og få ubegrænset internet i 1 måned for 999 Baht

eller send

*138*0331*001810# 3 timer for 30 Baht
    *138*0332*001810# 6 timer for 50 Baht
    *138*0333*001810# 20 timer for 100 Baht
    *138*0334*001810# 100 timer for 350 Baht
    *138*0338*001810# ubegrænset for 999 Baht

Brugte disse "koder" i sommerferien.

Havde ubegrænset internet på sim kortet i telefonen og valgte at købe 100 timer til sim kortet i den bærbare pc. Har bærbar pc med indbygget telefon, men har ikke brug for at være online hele tiden. Nu modtager jeg jo email med mere på telefonen

Mener ikke Thailand har andet end Edge endnu, muligvis kører der test på noget hurtigere i Bangkok eller Chiang Mai. Men Edge er ikke så tosset, jeg har udmærket forbindelse i landsbyen i Khon Kaen.

Der kan nogle steder opnås bedre forbindelse med DTAC, bl.a. i min landsby, men jeg har ikke kunne købe taletidskort/internet tid på samme måde som hos 12Call

Jeg anbefaler selvfølgelig at købe den ubegrænset adgang for 999 Baht om måneden og være online hele tiden. Skal du bruge din 3 USB nøgle må den ikke være simlåst og du skal være sikker på den kan køre Edge (ved ikke om det er et problem)
    Søger altid efter næste rejse ... til Thailand

Comment

Jeg har tilfældigvis rigtig god forbindelse til en der har fingrene dybt begravet i det thailandske mobil net, og hun siger at der er problemer med 3G licenserne, at det gør at beslutningen om at lukke op for 3G er udskudt til næste år...

Problemet er at de oprindelige udbudsregler tillod udenlandske selskaber at byde på 3G nettet, dette er den thailandske regering ikke vildt interesseret i, derfor er man i øjeblikket igang med at revidere udbudsmaterialet...

Teknologien er på plads, nettet er stort set udbygget (der er mange hvide pletter, men der er der også på det almindelige telefonnet) og det er bare et spørgsmål om at lukke op for hanen, derfor vil det gå meget hurtigt når beslutningen er taget...

.
      Amatør i Thailand, gift med thai der har glemt at læse "Stickman" for at vide hvordan hun er...

Comment

Jeg ved at I Bangkok kommer der trådløst bredbånd til næste år.
        Men det er vist i begrænsede områder til at starte med.
        Som jeg fortstod det er det kun Siam og Pratunam i midtbyen der får dette fra start.
        Oversætter af Dansk-Thai Parlør og Dansk-Thai Bar Guide.

Comment

Mange tak for alle jeres svar. Hvis der er andre der har erfaringer hermed, hører jeg også meget gerne fra jer.

Vi skal primært opholde i Patong (Phuket), Buriram, Patthaya, Rayong, Koh Chang...

Comment

Hej Benny

Har du fået gang i internettet via mobil?
            Høre gerne om dine erfaringer.

Comment

Oprindeligt indsendt af xo Se indlæg
              Hej Benny

Har du fået gang i internettet via mobil?
              Høre gerne om dine erfaringer.
              Ja, jeg købte et 12Call SIM-kort til min Iphone og startede med at købe 100 timers fri internet hertil til 300 Baht. Disse 100 timer blev dog lynhurtigt hapset. Der gik vel 3 dage - uden at jeg brugte telefonen andet end ca. 1o timer. Har herefter optanket kortet adskillige gange og alligevel tømmer den taletidskortet temmelig hurtigt. Jeg har derfor nu opgivet at have internet på min telefon, da det er mange gange dyrere end i DK. I stedet har jeg købt et DTAC usb-modem (nøgle) til 2120 Baht. og et AIS SIM-kort til nøglen til 145 Baht incl. 1 måneds fri internet. Temmelig langsomt, men det kan bruges til mail osv, men ikke til at se video´er fra Youtube osv. Bruger du PC og Windows, kan du nøjes med en af de andre billigere usb-nøgler til ca. 1.100 baht, men jeg kører Mac og det var de billigere nøgler ikke kompatible med. Har du selv et usb-modem derhjemme, så kan du evt bruge det, hvis den kan køre Edge og ikke er SIM-låst. I det meste af Thailand har de kun EDGE. Det er kun i Bangkok og Chiang Mai hvor de har har 3G net indtil videre (ifølge sælgeren).

Er der andet du vil vide, så spørger du bare )

Dbh fra Jørgen

Comment

Hej Jørgen.

Lige en mulig forklaring på at dine 100 timer blev opbrugt meget hurtigt.

En iPhone er online, fra du tænder den til du slukker den. Sådan er den sat op, fra Apples side.

I general settings - network, skal data roaming slukkes og 3G enables.
                I general settings - noticications, skal notifications også slåes fra.

Jeg har ikke selv erfaringer med dette, men det er en god ven, der har fortalt det til mig, da han selv fik en gigantisk regning fra mobilselkabet, efter han havde købt en iPhone.

Håber det kan bruges
                Hilsen Olsen

Bosat på Phuket, efter 8 års rejsen rundt i Asien.

Comment

Oprindeligt indsendt af Olsen Se indlæg
                  Hej Jørgen.

Lige en mulig forklaring på at dine 100 timer blev opbrugt meget hurtigt.

En iPhone er online, fra du tænder den til du slukker den. Sådan er den sat op, fra Apples side.

I general settings - network, skal data roaming slukkes og 3G enables.
                  I general settings - noticications, skal notifications også slåes fra.

Jeg har ikke selv erfaringer med dette, men det er en god ven, der har fortalt det til mig, da han selv fik en gigantisk regning fra mobilselkabet, efter han havde købt en iPhone.

Håber det kan bruges
                  Hej Olsen
                  Tak for din mulige forklaring, men alt dette er slået fra på min tlf. Jeg har altid været meget opmærksom herpå, da jeg i flere år har rejst hernede med mit danske SIM-kort i min Iphone og som bekendt så koster det kassen at bruge internet hernede via sit dansk sim-kort, så derfor har jeg altid slået disse ting fra. Trods det, så tager den altså stadig tid/penge fra thai sim-kort. Spekulerer på om ham forhandleren der solgte mig kortet mon på en eller anden måde, kan bruge af min taletid? Han havde mit kort i hans tlf for at aktivere det, inden jeg fik det. Ved ikke om det kan lade sig gøre?
                  Når jeg kommer til Pattaya, så køber jeg et nyt sim-kort og så prøver jeg igen og ser om jeg stadig har samme problem.

Jørgen

Comment

Hej Benny

Tak for dine oplysninger. Jeg vil medbringe min pc samt nokia 5800 mobil, som skulle virke som modem og understøtter edge.

Hvis man nu vælger ubegrænset til 999 baht, burde det jo ikke løbe tør.
                    Hvad er AIS og hvor købte du det?
                    Har flere gange købt 12call i små butikker, men de ved absolut intet om internet.

Hilsen Lars

Comment

Oprindeligt indsendt af xo Se indlæg
                      Hej Benny

Tak for dine oplysninger. Jeg vil medbringe min pc samt nokia 5800 mobil, som skulle virke som modem og understøtter edge.

Hvis man nu vælger ubegrænset til 999 baht, burde det jo ikke løbe tør.
                      Hvad er AIS og hvor købte du det?
                      Har flere gange købt 12call i små butikker, men de ved absolut intet om internet.

Hilsen Lars
                      Hej Lars
                      AIS kan du købe i alle større butikker. Jeg købte mit i en lille shop i et Tesco/Lotus shopping-center, men er sikker på at du kan købe det overalt i andre tele-butikker. Ellers køber du bare et 12call-kort. Mener at de har samme ordning...

Hvornår skal du afsted og hvor skal du hen? Vi er pt i Pattaya og skal videre til Koh Chang om en måneds tid...

Dbh fra Jørgen

Comment

Brug 12Call som du kender (12Call = AIS)

Sæt 1000 Baht taletid på sim-kort, send *138*0338*001810# tryk grøn telefon og få ubegrænset internet i 1 måned for 999 Baht

Almindelig telefontid indsætter du som du plejer
                        Søger altid efter næste rejse ... til Thailand

Comment

Tusind tak for hjælpen.

Vil forsøge med 12call, har lånt et usb-modem (ulåst) og har samtidig min mobiltlf, så det skal nok komme til at virke.

Hej Jørgen.
                          Vi rejser om 4 uger. Uge1 Bangkok, Uge2 Similan/Phuket, Uge3 PhiPhi, Uge4 ? måske Chang, har aldrig været der, så skriv endelig hvis det er godt.

Fortsat god tur. Lars

Comment

Working...
                          X