Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Billig telefoni til Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Billig telefoni til Thailand

Hej...

Jeg vil høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg ringer billigst muligt til Thailand.

Jeg har brug for at ringe til min kæreste og hendes familie, som bor i en landsby i Korat - de har pt. ingen mulighed for internet, hvor de bor, så de har kun mobil, jeg kan ringe op (ved at undersøge, om de kan få en fastnet tlf.).

Sagen er således, at jeg i dag bruger diverse tlf.kort, som jeg ringer til fra min fastnet tlf....men da jeg ringer til mobilnummer, synes jeg, at det er pænt dyrt (vi snakker sammen hver dag).

Jeg har derfor kigget lidt på nettet for at finde ud af noget omkrinmg IP telefoni, men jeg er ikke helt sikker på, hvor billigt det egentligt er, når jeg skal ringe til en mobil i Thailand.

Jeg har prøvet skype, hvor min kæreste fik internet via sin mobil og bluetooth, men hendes forbindelse var ALT for langsom til, at det kunne lade sig gøre.

Håber derfor nogen herinde kan hjælpe mig, måske nogle har fundet nogle gode, billige løsninger?

MVH

Lars

Re: Billig telefoni til Thailand

Hej Lars

Du kan bruge VoipDiscount
    Det er ganske let at bruge. Du installerer et lille program på din PC, indbetaler 10 EURO og er kørende.
    Det virker på den måde at du skriver dit eget telefon nummer og derefter numret på den du vil tale med.
    Din telefon ringer op, du tager røret og derefter ringer det hos modparten.
    det koster 5 cent for hvert opkald, samtalen er gratis fra fastnet i danmark til fastnet og mobil i Thailand.
    se evt. //www.voipdiscount.com/en/index.html
    Her har du mulighed for at lave et test kald.
    God fornøjelse.

Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

@ kro90

Mange tak for hjælpen..... jeg har allerede testet det, og det virker fint

Det er super godt og pænt billigt må man sige!

MVH

Lars

Comment

Hej kro90..

Kan man også bruge det på samme måde med mobilos fra Thailand til Danmark..??
        Hilsen
        Inge

Thailand 8 gange.
        Dykket: Thailand, Bali, Maldiverne, Egypten & Mexico.

Comment

Hej Tuborglight
          Ja, det kan du godt, men det kræver at du har en PC'er. da det er på PC'en du taster først dit eget nr. ind, dernæst modtageren ind.
          Så vidt jeg husker er det også kun 5 Europæiske Cent for opkaldet og tiden er gratis.
          Kvaliteten er god.

b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Hej kro90.
            Til VoipDiscount, kan man bruge en almenlig tellefon, eller skal man have en special tellefon til internet, og kan man bruge et head set tilkoblet pc,en.

Tak for tippet
            Hilsen Bjarne

Bor i Thailand / Chonburi, Kone og søn på 7 md... Phillipines, Singapore, Laos, Tunesien, Marokko, Algeriet, Tanzania, Kenyea, EU, Færøerne og Grønland

Comment

Hej bjarnelek

Du SKAL bruge en PC og enten en almindelig telefon eller en Mobil telefon.
              Du laver opkaldet fra PC'en hvor du angiver dit eget telefon nummer og modtagerens telefon nummer. Derefter bliver du ringet op, og når du tager røret bliver modparten ringet op. Altså rent telefoni. hvis du vil tale fra PC til PC kan du bruge SKYPE.

Comment

Sidst jeg var i Thailand for to år siden lånte jeg en mobil af en dansk fyr som boede i thailand. Kunne ringe hjem il DK for 80 øre min. Han sagde han havde købt en pakke med simkort og taletid...nogen som ved hvad mobil pakke man skal købe...skal afsted 20/1-08?

MVH
                Johnny

Har rejst en del både i europa med mest ophold i Grækenland, men også meget i Sydøstasien som Indionesien,Malysia,Singapor,Indien og Thailand.
                Jeg har været ca. 3 1/2 måned i Indien samlet og ca. 18 måneder i Tahiland med meget dykning.

Comment

Hej JohnnySzum
                  Det er meget svært at sige, idet det kommer lidt an på hvor du opholder dig.
                  Jeg har min egen mobil med derover, og har købt et SIM kort gældende til 1 to CALL (12call), men også andre er gode. Spørg evt. i en 7-11 forretning.
                  De er flinke til at hjælpe, også når du have sat penge på dit kort, sørger de for det hele.

Comment

Hej Bjarnelek
                    Du kan også med voipdiscount ringe med headsæt fra Pcen til en alm/mobiltf i den anden ende, så er det helt gratis ingen opkaldsafgift.
                    Eller som før skrevet du kan bruge phone2phone også koster det de 5 cent i opkaldsafgift, men du kan så bruge Pcen imens konen kværner løs.
                    Mvh
                    Jens

Comment

Hej..kro90..

Takker mange gange for dit svar..
                      Har altid egen pc med så ingen problem der...
                      Hilsen
                      Inge

Thailand 8 gange.

Comment

Hej..

Har lige købt for 10 euro..hos Voipdiscount..
                        Den trækker 5 cent ved opkald og 20 cent i minuttet..
                        Så her ved os er det ikke gratis at ringe...???
                        Har prøvet at ringe både fra Privat tlf og Mobil.. prisen er den samme..
                        Jeg kalder op fra voipdiscount´s program på Pcen som man skal...

Hilsen
                        Inge

Thailand 8 gange.

Comment

Voipdiscount kan man kan også bruge under sin ferie/ophold i Thailand, opkald til Danmark (gratis)
                          hvis man har bærbar pc med derned. Trådløs netværk uden sikkerhed findes utrolig mange steder dernede.
                          på de fleste hoteller kan man betale for wifi.
                          har selv brugt det virker ligesom fra Danmark.
                          god kvalitet.
                          kent

Comment

Hej kentsk

Det vil sige det kun er fra Thailand til Danmark det er gratis..??
                            Gælder det fra en egen mobil dernede altså opkaldet..??
                            Har selv bærbar PC med dened som jeg sefølgelig vil ringe op fra..
                            Hilsen
                            Inge

Thailand 8 gange.

Comment

Hej Tuborglight..

Hvis du er i Danmark nu, kan jeg ikke forstaa, at det koster dig noget ud over de 5 cents i opkaldsafgift? Jeg installerede selv voipdiscount, og der traekkes kun 5 cents, lige meget hvor laenge jeg snakker.

Jeg benytter en fastnet, jeg har ikke proevet, om det fungerer fra min mobil tlf. til en mobil i Thailand...nogen der ved, om der saa stadig kun bliver trukket en opkaldsafgift paa 5 cents?

Comment

Working...
                              X