Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Om at medbringe computer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Om at medbringe computer

Vi vil gerne have en bærbar computer med på turen (afsted i 3mdr), men hører gerne hvis nogen har erfaringer mht. netværksforbindelser oa.
    På forhånd tak.

Colombia

Re: Om at medbringe computer

Du kan sagtens medbringe computer, mange hoteller har trådløs internet.
    Jeg sidder pt. i Pattaya og her er der 3 netværk i nærheden uden koder, som jeg kan koble mig på.
    Så undersøg hvad dit hotel kan tilbyde.

Comment

tjaeeee...men pas nu på...der kan være tale om en såkaldt "honeypot" hvor ondsindede lader et netværk være åbent for at "aftappe" koder mm til banker...
      men jeps mange hoteller har også åbne netværk...

har selv min PC med hver gang...men passer også på hvor og hvad jeg logger på..*S*

Comment

Du kan også bruge din mobil som modem. Gå ind i en mobilforretning (tag din computer og mobil med)og køb et 1-2call simkort og få dem til at oprette et internetabonnement. Det koster 450 bath for 100 timers forbrug, at benytte nettet, hastighed 1,5 mbs. Husk hjemmefra at downloade et lille program fra din mobilleverandør, i mit eget tilfælde Nokia Suite, og husk at købe en ledning til at forbinde mobil til computer. Det virker fint og kan bruges de fleste steder. Det er også meget billigere end netcafeer eller hotellets netværk.
        God tur!

Til Thailand for 14. gang om 22dage.

Thailand 20 gange.

Comment

Jan O skrev:

> Du kan også bruge din mobil som modem. Gå ind i en
          > mobilforretning (tag din computer og mobil med)og køb et
          > 1-2call simkort og få dem til at oprette et internetabonnement.
          > Det koster 450 bath for 100 timers forbrug, at benytte nettet,
          > hastighed 1,5 mbs. Husk hjemmefra at downloade et lille program
          > fra din mobilleverandør, i mit eget tilfælde Nokia Suite, og
          > husk at købe en ledning til at forbinde mobil til computer. Det
          > virker fint og kan bruges de fleste steder. Det er også meget
          > billigere end netcafeer eller hotellets netværk.
          > God tur!
          >

Det lyder interessant. Men taksten for brug af mobiltelefon er vist omkring 3 baht/minut. Indenbys opkald på en fastnettlefon koster 3 baht uanset samtalens længde. Så det forekommer mig, at det må blive noget dyrt at bruge mobiltelefonen til computeren.

Bent

Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Comment

Det er superbilligt at benytte net cafeer. Medbring en USB med de personlige ting I har brug for.
            Vi rejste 3 uger i Sommer (Bali-Lombok & Bali) med en bærbar - som viste sig at være overflødig bagage - netop fordi Net Cafeer er et glimrende alternativ.
            Rigtig mange hoteller tilbyder internetservice - men er som regel lidt dyrere end netcafeerne.

Men jeg ville ikke slæbe en bærbar med rundt - hellere bruge den bagageplads til andre ting på en lang rejse...

En rejsetosse der er helt pjattet med Thailand ......

Comment

Jeg har selv haft min bærbare med på alle mine ture. Jeg kan godt lide at arbejde på min hjemmeside mens vi er ude for på den måde at give vores venner og bekendte mulighed for at se hvad vi foretager os. Jeg synes det er en god ting at bruge sin egen maskine. De få gange jeg har brugt internet caféer har det været en begrænset succes. Virus florerer på de caféer jeg har besøgt indtil videre og man skal nok passe lidt på sin usb-bird efter man har brugt den på et sådanne sted. det værste tilfælde jeg har set var følgende, efter brug af en maskine i 4 minutter, havde jeg fornøjelsen af 6 forskellige vira
              Tag maskinen med hvis du har plads til den, herhjemmefra kan du jo opsætte mail og bank og lignende så den er klar til brug med det samme når du kommer derud, derudover kan du jo have gammel post liggende samt adresser så det er lige til at gå til
              Prisen er ofte dyrere end på den lokale café, men som jeg har oplevet det også temmeligt meget hurtigere end at sidde og dele en tilsvarende linie med en 10-15 andre brugere
              Hotellernes internet er som regel trådløst wlan der understøtter de almindeligste standarder så det burde ikke være noget problem, strøm og lignende er også tilsvarende til hvad vi har herhjemme, ihvertfald på de store hoteller.
              Hav en rigtig god tur

Se billeder fra min rejser til thailand på min hjemmeside

Comment

kizzie skrev:

> Det er superbilligt at benytte net cafeer.

Her burde det nok oplyses, hvad prisen er i Thailand. I Bangkok koster det mellem 20 baht og 60 baht pr. time afhængigt af beliggenheden. Jo længere bort, man kommer fra centrum, jo billigere bliver det..

I Pattaya er det lidt dyrere. Jo længere bort, man kommer fra Beach Road, jo billigere bliver det. I Soi Buakao er der mange caféer til 30 baht-minut.

Man skal ikke gå ind i en internet-café, med mindre der er et prisskilt i vinduet. Det kan blive mget dyrt.

Problemer ved brug af internet-caféer er ofte;
                - at computeren må omkonfigureres til dansk skrift.
                - programmet Word manger eller har ingen dansk stavekontrol.
                - computeren har ikke nogen CD ROM eller floppy drive.
                - der er for meget distraherende musiklarm fra højttalere eller personr, der bruger internet-telefon.

Mange internet-caféer i Thailand er ikke internet-caféer, men game parlours, hvor børn og unge mennesker spiller computer games. Skolebørn må ikke have adgang i skoletiden.

Bent

Comment

På Little Mermaid i Kata koster det 1 bath pr. minut - dog betales mindst for 10 minutter - 2 pc´ere til rådighed og med rimelig hastighed - "dansk" tastetur. Jeg medbragte selv min bærbare og kunne sidde i receptionen wireless og uden gebyr - fin service. Rart lige at kunne skimme de danske aviser m.v. og se at alt er vel derhjemme. Ulempen ved den bærbare er at den optager "dyr" bagageplads og dermed er tung at slæbe rundt med.
                  Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Min familie og jeg rejser til Thailand, Australien og NZ her om et par uger, og vil medbringe bærbar pc - bla. til skolearbejde og f.eks. til at spille eller se film på. Vores pc har wireless men hvordan fungerer det i praksis, hvis man skal betale for det undervejs?

Hilsen HSP, rejser til Thailand, Aust. og NZ jan-mar 08 B-)

Comment

Nej Bent!
                      Det koster ikke 3-4 bath i minuttet, de bath du betaler for internettet er for 100 timers forbrug, gældende i en måned.

Thailand 20 gange.

Comment

Hvis man som mig ikke gider slæbe rundt på en laptop, men samtidig gerne vil have adgang til sin egen computer kan jeg anbefale en remote desktop funktion som jeg selv benytter.

Det kræver dog at host-computeren hjemme i DK er tændt - men min er alligevel tændt 24/7.

Det fungerer på den måde at man via en browser 'remoter' computeren derhjemme og styrer den som om man sad foran den.

Comment

ha ha Jan O.. eller hva du nu hedder du snakker og røven går........
                          Bent har svaret på det.........

der er sgu ingen i thailand som har Internet for 3 - 4 bath for 100 timer..
                          sorry men det er noget pis at fyre af. Super dumt........

Ellers har du lige fundet din nye levevej. oplys os dumme udlændinge om hvordan man får billig internet i thailand.. du kan snildt tage 200 thb pr kunde / pr mdr........ vi er mange kunder.. det kan jeg garantere dig.

jeg betaler 499 thb for 130 timer.. free opkobling 1550 thb pr mdr. Ok det er GPRS og det er dyrt........
                          Internet cafe koster typisk 20 - 50 thb pr min.
                          bredbånd som svarer til 56 k modem koster vel omkring 400 thb pr. mdr.

Mvh... Chris

Comment

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad internet koster forskellige steder i Thailand,
                            og da slet ikke hvad det koster "gennem" en mobiltelefon.

Men nu hvor der har været lidt priser og hastigheder blandet ind i tråden,
                            kan jeg da fortælle hvad jeg betaler.
                            Jeg driver en grafisk virksomhed og er meget afhængig af en hurtig og stabil forbindelse,
                            da jeg både up- og downloader store mængder.
                            1000 Kbps op, og 512 Kbps ned. Ikke dedikeret, hvilket vil sige at jeg deler "linien"
                            med op til 4 andre. 9000 B. pr måned.

Det skal nævnes at min ubyder har svært ved at begrænse min forbindelse (?),
                            hvilket giver mig betydeligt hurtigere internet end jeg betaler for.
                            Samtidig kan jeg ringe 24 timer i døgnet og få assistance (de rykker også gerne ud),
                            og den service er alle pengene værd.

Hilsen Olsen

Bosat på Phuket, efter 8 års rejsen rundt i Asien.

Comment

Olsen skrev:

> Jeg driver en grafisk virksomhed og er meget afhængig af en
                              > hurtig og stabil forbindelse,
                              > da jeg både up- og downloader store mængder.
                              > 1000 Kbps op, og 512 Kbps ned. Ikke dedikeret, hvilket vil sige
                              > at jeg deler "linien"
                              > med op til 4 andre. 9000 B. pr måned.

Det må på én eller anden måde være nyttig viden for turister, som har brug for at udveksle julehilsener.

Bent

Comment

Working...
                              X