Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hjælp og tips til diverse ting på Phuket

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp og tips til diverse ting på Phuket

Jeg har lige et par spørgsmål om nogle forskellige ting jeg er i tvivl om.
    jeg planlægger en tur for min kæreste og mig.

30 dages fri visum, eller hvad det hedder.
    Fra d 11 december - 09 januar, det er 30 dage ikke? jeg får det til 29 nætter, og lander jo først d 12 og rejser den 09 igen.
    det er første gang jeg planlægger det hele selv så vil gerne være sikker på det er ok med visum og det.
    og hvad vil i sige sådan en tur bør koste fra dk til Phuket

jeg tænker umildbart at vi vil bo i Patong i 10 dage, også drage mod phi phi i et par dage og derefter på kata/karon beach.
    også slutte af med nogle dage i Phuket by for shopping de sidste 3 dage ca.

Jeg har overvejet khao lak, men er itvivl hvad transport koster tur/retur og sker der noget i khao lak?

Vi er ikke fest mennesker, men der må gerne være noget natmarked, og barer osv
    hvordan er afstande mellem patong, karon osv? kan læse mig til det kun drejer sig om kilometer.

min kæreste vil gerne have dykker kursus, og på nogle tur og jeg vil gerne ud at snorkle i det lækre blå vand.
    har overvejet similian øeren, coral island også selvfølgelig phi phi

vi har før været en måned i huahin som var rigtig godt, undtagen strandene.

det er første gang jeg skal planlægge og booke det hele selv, så undskyld alle mine spørgsmål

har i nogle tips til noget vi ellers skal?

På forhånd tak :-)

og har i kendskab til nogle gode billige hotteller, eller andet. vi snakker omkring 70 til 125 kr pt nat?

Comment

Oprindeligt indsendt af Camilla Olesen Se indlæg
      og har i kendskab til nogle gode billige hotteller, eller andet. vi snakker omkring 70 til 125 kr pt nat?
      Uden at lyde nedladende, så får i ikke meget måske enda noget beboeligt for de beløb i nævner !. For det første er Phuket nok det absolut dyreste sted at holde sin ferie i hele Thailand og ikke nok med det, men det er den absolut højeste højsæson I vil være der. Sorry to say - Der skal flere penge på bordet.
      Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Det er helt iorden :-)

jeg syntes nu jeg har fundet nogle gode bud, har fundet 10 nætter til 945
        og et lidt finere sted, til 1500 for 10 nætter i patong.
        det skal jo ikke være fint, det skal bare være en base med mulighed for eget bad og toilet, og ikke 10 km fra stranden.
        det eneste problem er at finde det til phi phi i den pris klasse, der er det en del dyrere. :-)

Comment

Hej Camilla.
          Som Skoge allerede har skrevet er det i højsæson'en i er på Phuket, og det er bestemt ikke billigt.
          Når du har fundet et sted at bo, så prøv at tjekket det ud på f.eks Tripadvisor.
          Der er mange pæne hoteller når man ser på booking siderne elle hotellets egen hjemme side, men mange af billederne er taget da det var helt nyt.
          Indrejse visum stemples med den dag ud indrejser i Thailand og er derefter gældende i 30 dage og tæller 30 dage frem. husk at tælle den 12 med. men det skulle lige gå med de datoer du har skrevet.
          Besøgt Thailand flere gange..
          b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Hej kro90

Ja, jeg ved det godt. det er ikke meget der er i den pris klasse der er godt men har tjekket det på tripadvisor osv, og syntes det ser nogenlunde fornuftigt ud. men selvføæig er det lang fra luksus men det kan gå an.
            okay, hvad mener du med jeg skal tælle den 12 med. Er det for mange dage fra d 09 - 11 ?
            jeg vil bare ikke tage chancen så vi står og ikke kan komme afsted fordi vi ikke må være der de dage.
            men vi rejser fra billund d 09, med mellemlanding et sted, også flyver vi videre og lander i et ny land og flyver så derfra d 10 må det jo så være blevet, og tager så hjem igen d 11 januar

Comment

Har du egentlig søgt billetter på de datoer du nævner, det er en noget lang flyrejse med 2 stop som minimum for at komme fra billund til phuket, og prisen hvis flyrejsetiden skal være under 20 timer hver vej lander på minimum 6447 pr/prs(+flybillet.dk gebyr på 2-300kr).

En anden mulighed er at flyve med Emirates fra Hamborg da de flyver direkte til Phuket fra Dubai også tage datoerne udrejse 10 dec(ank 11 dec) og hjemrejse 9 januar, det må være præcis 30 dage(21 i dec+9 i jan).
              Prisen er på momondo 5709kr igen plus flybillets gebyr på flere hundrede kr, på emirates hjemmeside er den 5973kr og der er ingen gebyr.
              I har nemlig mulighed for at tilvælge gratis togbilletter til Hamborg lufthavn fra en hvilken som helst banegård i tyskland under bookingen på emirates hjemmeside, så det er muligt at tage toget fra flensborg eller tilkøbe en billet fra DK til flensborg.

Du roder rundt i datoerne i første indlæg skriver du 11 dec til 9jan og i det sidste skriver du 9 dec til 11 jan og sidstnævnte giver 32 dage hvis ankomst til Thailand er den 10.

Det kan jo så løses på 3 måder.

1. den besværlige, søg visum hjemmefra(drop den da det bliver dyrere end 2 pga ambassaden ligger i København)

2. Den rette henvend jer til immigration og få 30 dages extension(60 dage ialt) for et gebyr på 1900baht , det skulle kunne gøres i lufthavnen ved ankomst efter hvad jeg har læst.
              Ellers så skal i henvende jer på immigration imens i er der inden for de første 30 dage og få det gjort.

3. Betale for overstay, det var ikke noget problem førhen at betale de 500baht pr dag for et par dage, men de har for nylig strammet alvorligt op på overstay og skulle man være så uheldig at blive pågrebet efter de 30 dage ryger man nu i immigration fængsel indtil man bliver udvist.

Immigrations hjemmeside.
              http://www.phuketimmigration.go.th/main.php

Det står beskrevet her mht de 30 dage ekstra.
              http://www.greenphuket.com/tours/visarun

Comment

ja, jeg har tjekket rundt. :-)
                ang datoer, så skrev jeg forkert anden gang, jeg mente self fra d 11-9 :-)

har droppet visum, det bøvl gider jeg ikke. havde nemlig fundet billeter på 33 dage til at starte med.
                så vidt jeg har hørt kommer du slet ikke ind i landet nu, efter stramningerne er blevet lavet med en billet der siger mere ind 30 dage uden godkendt visum herhjemme fra.
                og det sidste skal vi slet ikke ud i :-)

Tak for svar

Comment

I skal være OBS på at i ikke havner på et hotel d 24 og 31 der har en tvungen svimlende dyr jule eller nytårsmiddag, det har rigtig mange af de lidt bedre hoteller med restaurant nemlig ofte i Thailand.
                  Og så er prisniveauet generelt en del højere på Phuket end i Hua Hin.

Comment

okay, tak for info :-D

det er den billige ende de hotteller her er i, og tror ikke engang de har restaurant hvis jeg husker rigtig :-D

Comment

Oprindeligt indsendt af Camilla Olesen Se indlæg
                      ja, jeg har tjekket rundt. :-)
                      ang datoer, så skrev jeg forkert anden gang, jeg mente self fra d 11-9 :-)

har droppet visum, det bøvl gider jeg ikke. havde nemlig fundet billeter på 33 dage til at starte med.
                      så vidt jeg har hørt kommer du slet ikke ind i landet nu, efter stramningerne er blevet lavet med en billet der siger mere ind 30 dage uden godkendt visum herhjemme fra.
                      og det sidste skal vi slet ikke ud i :-)

Tak for svar
                      Det kommer ind i Thailand uden problemer med en hjemrejse efter 30 dage, har selv lige gjort det, dog havde jeg et trip ud af Thailand 4 dage undervejs, men de tjekker ikke hvor længe du bliver, hos KLM/Airfrance havde jeg heller ingen problemer med at komme med selvom billetten var på overstay.

Comment

Hej Bowler.
                        Jeg tror ikke du har forstået reglerne. Det er ikke KLM / SAS / Thai der er problemet ved overstay i Thailand, men derimod emigrationen der kan give problemer. Du får ved hver indrejse i Thailand et indrejse "visa" på 30dage når du kommer via en lufthavn, rejser du over en landegrænse til fods /bil / tog osv. får du kun 14 dage. Opholder du dig i Thailand på overstay, om det er een eller 10 dage kan du risikerer at havne i spjældet hvis du bliver stoppet af politiet på gaden. Når du ud i lufthavnen er det emigrationen der vil stoppe dig, og afkræve 500,- THB pr dag. Har du overstay på mere en 30dage risikerer du fængsel og indrejse forbud i x år. Forøvrigt skal du rejse ind i Thailand på en returbillet med hjemrejse inden for 30 dage, eller have andet bevis for at du vil forlade Thailand inden dit visa udløber. Luftfartsselskabet der flyver dig til Thailand kan blive stillet til ansvar hvis dette ikke opfyldes, men du har ret der er ikke mange der tjekker det. Er dog selv blevet tjekket et par gange ved udrejse fra Kastup med Thai.
                        b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Oprindeligt indsendt af kro90 Se indlæg
                          Hej Bowler.
                          Jeg tror ikke du har forstået reglerne. Det er ikke KLM / SAS / Thai der er problemet ved overstay i Thailand, men derimod emigrationen der kan give problemer. Du får ved hver indrejse i Thailand et indrejse "visa" på 30dage når du kommer via en lufthavn, rejser du over en landegrænse til fods /bil / tog osv. får du kun 14 dage. Opholder du dig i Thailand på overstay, om det er een eller 10 dage kan du risikerer at havne i spjældet hvis du bliver stoppet af politiet på gaden. Når du ud i lufthavnen er det emigrationen der vil stoppe dig, og afkræve 500,- THB pr dag. Har du overstay på mere en 30dage risikerer du fængsel og indrejse forbud i x år. Forøvrigt skal du rejse ind i Thailand på en returbillet med hjemrejse inden for 30 dage, eller have andet bevis for at du vil forlade Thailand inden dit visa udløber. Luftfartsselskabet der flyver dig til Thailand kan blive stillet til ansvar hvis dette ikke opfyldes, men du har ret der er ikke mange der tjekker det. Er dog selv blevet tjekket et par gange ved udrejse fra Kastup med Thai.

Forstår skal udemærket reglerne, men der har været flere herinde i andre tråde der har ment at folk er blevet afvist i lufthavnen.

Og Thai emigrationen er også lige glade hvornår din billlet er retur testede det ved sidste besøg, hvor jeg blev spurgt hvilken dag jeg skulle hjem jeg svarede dagen efter det stempel han skulle give og svarede mig ha en god ferie. De tager det ikke tungt da du jo kan forlænge det i Thailand med yderligere 30 dage, og hvis ikke giver det penge i kassen når du rejser.

Et overstay under 12 timer kan i mange tilfælde klares med et smil.

Derudover kan jeg oplyse dig at det allerede ved overstay over 7 dage kan give dig problemer med hensyn til indrejseforbud i X antal år, en del regler blev lavet om sammen med muligheden for at forlænge sit ophold.

Og hvor har jeg så dette fra, jo fra kæresten der arbejder for de Thailandske myndigheder med netop dette område.

Og hånden på hjertet hvor mange gange har du vist din retur billet. jeg har første gang tilgode.

Comment

Hej Bowler
                            Jeg har faktisk haft brug for min retur billet 3 gange i de 15-17 år vi har rejst til Thailand, det var 1 gnag i Kastrup og 2 gange i Thailand.

Comment

Oprindeligt indsendt af kro90 Se indlæg
                              Hej Bowler
                              Jeg har faktisk haft brug for min retur billet 3 gange i de 15-17 år vi har rejst til Thailand, det var 1 gnag i Kastrup og 2 gange i Thailand.
                              Og lidt vildt du er en af de uheldige så, men da jeg testede med de 31 dage, havde jeg min tiger air i baglommen det vidste han ikke på det tidspunkt, men det var bare videre næste.

Men uanset hvad de ser igennem fingerene med er det altid godt at have rent mel i posen, at f.eks. et smil kan løse en under 12 timers overstay er jo ikke ensbetydende med det lykkedes. osv.

Comment

Working...
                              X