Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Besøg på skole

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Besøg på skole

Vi (2 voksne og 2 børn) tager til Bangkok til december.
    Både fruen og jeg arbejder i den danske folkeskole - og vi kunne egentlig godt tænke os at besøge en ægte thailandsk skole, når vi kommer til Bangkok og bare tilbringe et par timer på skolen og følge lidt med i undervisningen. Gerne engelsk timer, hvis de da har sådan nogle.
    Så hvis nogle har kontakter til skoler i Bangkok(downtown), da vi skal bo på Siam Square, så må I meget gerne skrive tilbage til mig på munkebuen31@gmail.com
    Ellers må jeg jo selv prøve at kontakte nogle skoler.
    Jeg håber på snarligt svar

Hilsen Kent
    Bangkok - Koh Kood - Koh Chang i dec. 2013

Oprindeligt indsendt af husly Se indlæg
    Vi (2 voksne og 2 børn) tager til Bangkok til december.
    Både fruen og jeg arbejder i den danske folkeskole - og vi kunne egentlig godt tænke os at besøge en ægte thailandsk skole, når vi kommer til Bangkok og bare tilbringe et par timer på skolen og følge lidt med i undervisningen. Gerne engelsk timer, hvis de da har sådan nogle.
    Så hvis nogle har kontakter til skoler i Bangkok(downtown), da vi skal bo på Siam Square, så må I meget gerne skrive tilbage til mig på munkebuen31@gmail.com
    Ellers må jeg jo selv prøve at kontakte nogle skoler.
    Jeg håber på snarligt svar

Hilsen Kent
    Hvilket udbytte forestiller du dig, at skolen, underviserne og eleverne kan få ud af at der står et bundt turister og kigger på for en kort stund?

Skoler er ikke en turistattraktion, det er uddannelsesinstitutioner.

I bedste fald vil I blot være forstyrrende, og jeg kan kun spekulere på jeres motiv herfor.

Comment

Sikke dog et arrogant og flabet svar på et reelt spørgsmål.
      Hvad fanden bilder du dig ind?
      Du er jo åbenlyst ikke til særlig meget hjælp, så hold dig venligst væk fra tråden.

Tror du Thaierne synes, at det er fantastisk at vi render rundt og besøger deres templer og hellige steder i tide og utide.
      Bangkok - Koh Kood - Koh Chang i dec. 2013

Comment

Du sammenligner æbler med bananer.

Templer er for størstedelens vedkommende offentlig tilgængelige steder.
        Thailændere har intet imod at turister besøger disse, så længe det sker med behørig respekt.
        De er stolte af deres kultur, hvilket også indbefatter deres religiøse monumenter.

Mit svar til dig ang. skole-besøg var affødt af en baggrund som underviser på en skole i Chiang Mai.

Skolens politik var helt klar. Ingen turist day-trippers.

Lidt omskrevet, så lød begrundelsen: Det er en uddannelsesinstitution, ikke en zoologisk have. Det er børnenes tarv det drejer sig om, ikke turisters ego.

Comment

Hejsa - Husly spørger pænt - Dit svar Pescator er noget usædvanligt for dig - noget hård i tonen synes jeg. Jeg kan sagtens følge både Husly men også dig Pesc. I har begge et godt argument. Det er ikke mange år siden vi havde en hel del ting og sager kørende - i forskellige fora - vedr. besøg i en "fattig skole" i Thailand hvor en Dansker (desværre død nu) var kraftig involveret - dengang var der ikke et øje tørt, når skolen blev besøgt og der blev givet gaver - enten materielt eller penge. Husly's ønske om at se en Thailandsk skole/klasse er vel ikke så langt ude i hampen igen - måske den rigtige skole/klasse blot skal udfindes først. Med hensyn til templerne er min RINGE mening, at faranger er mere end velkomne så lang tid der bliver smidt en skilling eller 2 i mønter eller sedler i de dertil opstillede krukker - så synes bestemt ikke et tempel kan sammenlignes med en skoleklasse.
          Thailand: alt for få gange :-D

Comment

Hej Skoge og i andre der har kommenteret her.
            Jeg kendte godt den dansker du omtaler Skoge, har besøgt denne et par gange og en enkelt gang skolen i CM.
            Jeg tror, at at vores danske ven gjore det af et godt hjerte og skolen nød godt af det.
            Vi, min kone og jeg, har både før og efter passeret diverse skoler og også blevet inviteret indenfor, for at se hvordan undervisningen foregik. Jeg tror ikke at eleverne betragtede sig som dyr i en ZOO, havde mere på fornemmelse at vi blev udsillet, samt at skolen ville prale lidt med hvad de kunne.
            Det er et svært emne at tage op, og forstår godt Pescators måde at reagerer på. Jeg vil gerne vide hvad der ville ske hvis en Kinesisk turist dukkede op på den/de skoler hvor familie Husly underviser og bad om at se/følge undervisningen, bare sådan for sjov. Tror ikke de fik adgang.
            Men som skrevet, vi har besøgt skoler i Thailand, hvor vi har stået og kikket ind på ungerne der havde frikvarter ja selv en børnehave har vist os hvad de havde, fordi vi stod udenfor og betragtede det der skete inden for hegnet.
            Tror det er meget afhængigt at hvilke øjne der ser på dette, og hvad man lægger i et besøg.
            Du, Pescator, plejer at holde en meget sober tone, så også jeg er en smugle forundret over den "hårde" måde at svare på, men du har jo også haftt det tæt inde på livet.
            Personligt ville jeg ikke bryde mig om at turister stod og kikkede mig over skulderen i mit daglige arbejde. Til det, har vi jo "Øjet i det høje", som Trille så fint synger om.
            Rigtig god tur til jer.
            Besøgt Thailand flere gange..
            b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Comment

Working...
            X