Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Burma / Myanmar!

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• søsser
    replied
    Hej Mohsin!

Tak for dit svar!
    Jeg har forsøgt at søge på Ngapali Beach, men der kommer ikke noget frem, så hvis du har nogle gode svar, kan du så ikke gentage dem her?
    Eller forklare hvordan jeg finder dem :-)

Nu bliver det endelig snart til virkelighed, at vi skal besøge Burma / Myanmar!!!
    Det tog lidt tid, men vi oplevede lige en "stormende forelskelse i øen Sri Lanka", som vi har besøgt de sidste 2 år, da de første 6 uger der, slet ikke var nok :-)

Men nu er flybilletterne til Burma / Myanmar købt, og vi glæder os meget til at rejse rundt i landet på egen hånd, i de 4 uger vi kan få visum til :-)

Så skulle nogen her på siden have ny opdaterede oplysninger fra rejser dertil, modtages de meget gerne her!!!
    På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søsser.

Leave a comment:

• malik125
    replied
    Malik SaB

Vi har gjort de samme tanker, men foretrækker i denne forbindelse at rejse med et rejseselskab, prøv at søg på Ngapali Beach, her har jeg spurgt om der er nogen som kender til landet.
    Vi har erkendt, at der sikkert ikke kommer "demokrati" vores tid.

Leave a comment:

• søsser
    replied
    Hej til Skovtrolden!

Det er ellers spændende læsning, at høre fra en der selv har været i Burma / Myanmar, og helt sikkert noget vi kan bruge :-)
    Så mange tak for svaret!

Venlig hilsen Søsser.

Leave a comment:

• skovtrolden
    replied
    hej Søsser,

Så er jeg kommet hjem efter 19 dage i Burma / Myanmar. Jeg kan oplyse, at vi var med rejseselskab - Apollo Discover -, men det er jo det som du ikke har lyst til, dog må jeg sige, at jeg tror, at det nok er den bedste måde at få set bare nogle af de mest interessante musts i landet, og på en særdeles veludført måde. Selve programmet kan du læse på Apollos hjemmeside. Jeg mener at vi har været med 5 indenrigsfly, da vi efter Yangoon fløj til Heho, Bargan, Mandalay, Tandwee (Ngapali beach). Programmet var stramt, men perfekt.

Jeg har været glad for, at det hele var arrangeret, vi havde ingen ventetid i lufthavnene (undtagen ved indrejsen, hvor vi alle fik vores visa som var klar på forhånd (visa on arrival), og alt klappede. Jeg syntes at der er rart at være, men glem ikke at der er områder du ikke har adgang til. Folk er venlige og hilser, men når du kommer ud på landet og i fiskerlandsbyen ved stranden, som jeg har besøgt en del gange, så er der ingen som forstår engelsk. I byerne kan der tales engelsk, men der der langt imellem, jeg kunne se, at rigtig mange havde en lokalguide med. Dette må besvare dine 3 første spørgsmål.

Mærker man meget til militærstyret? Næ ikke umiddelbart, men vi blev gjort obs. på, at vi under ingen omstændigheder ville komme i nærheden af "The ladys" hjem, men var alligevel tæt på hende i Bargan, da hun var på besøg for at åbne et af hendes partis kontor. Hendes fly stod på startbanen, men vi blev sendt af sted før hun ankom. Vores lokalguide var helt oppe på dubberne, og i den anledning talte vi lidt om den nye situation, som de har stor tiltro til. Som de siger ikke et demokrati i vestlig forstand, men et burmesisk demokrati.

Hvad er prisniveauet? Jeg syntes, at der generelt er dyrt, men på stranden kunne vi spise "på gaden" til 125,- for 2. I butikkerne koster en Cola m.v. 7,50 kr (1000 KS, vi talte om det måske havde noget med at disse evt. skulle købes for U$). og 1 stor Myanmar 1800 KS. På hotellet kostede en forret 6 U$.
    Hvordan er indenrigsflyene. De er fine, næsten ingen ventetid, NO seating undtagen til Tandwee.
    Hvordan ser man om hoteller og restauranter er lokalejede eller militærejede? Ved det ikke.

Hele området ved Heho, Bargan, og Inle Lake er utroligt spændende, der er bla. et meget stor område ala Ankor Wat i dette område. Inle lake er helt utroligt, men koldt når solen går ned.

Ngapali Beach er også fin, men vi var der i 9 dage, og så har man fået nok. Her er fint og godt, men lidt køligt om aftenen og om morgenen. Måske varmen tager til jo tættere man kommer på monsun-tiden, men så lukker stranden ned.
    Du kan ikke sammenligne med Thailand - jeg tror ikke, det er ikke et nyt Thailand -, sommeren passer nok en nordbo bedre, folkene er utrolig smukke, høje og slanke det gælder både kvinder og mænd, og ingen tvivl om at der er stor fattigdom, og alligevel ser det ud til at fungere.

Håber du kan bruge lidt af dette.

Leave a comment:

• Knas
    replied
    Burma/

Ja der har vi ikke været endnu ? men har hørt at det er bleven bedre ? Og i Phnom Penh kørte vi også en del med Rambo hyggelig fyr. MVH

Leave a comment:

• søsser
    replied
    Hej igen til Skovtrolden!

Du skriver ikke selv noget om, hvornår I skal afsted til Burma / Myanmar?
    Men jeg vil blive meget, meget glad, hvis du vil skrive et længere og mere uddybende svar om jeres oplevelser, hvilke steder I har besøgt, og hvad I synes om landet, når I engang kommer hjem! Også selv om det først er om lang tid, I evt. skal afsted :-)

Jeg er meget interesseret i Burma / Myanmar, som ikke så mange har besøgt, og landet står meget højt på vores "ønskeliste" over kommende feriemål, så fortæl endelig alt det, som du synes vi bør vide :-)

Jeg har hørt om mange, der følte sig utrygge i Cambodja, men selv var jeg meget begejstret for landet! Og vi havde mange gode oplevelser i den måned vi var der :-)

Vi fandt nogle gode lokale taxachauffører, der også var guide for os!
    Men speciel "Rambo" som vi kørte med i Phnom Penh og omegn var god! Han viste sig at være politibetjent, men kunne ikke leve af den lille løn han fik, så han supplerede med taxachauffør lønnen! Og kunne fortælle nogle "gode røverhistorier" om livet i Cambodja, så jeg er godt klar over, at der sker "ting og sager" der :-)

Vi følte os nu ikke utrygge, men en enkelt gang i Sihanoukville, fik vi af en lokal at vide, at vi ikke burde gå længere ud af den vej, som vi gik på, og vendte så selvfølgelig straks om!! Der var åbenbart sket nogle overfald, og det skal man aldrig overhøre, hvis nogen fortæller en det!

I Siem Reap mødte vi også et "enkelt fjols", men det kan man jo gøre så mange steder, og jeg tror som sagt, at hvis man husker at bruge sin sunde fornuft, kan man undgå mange ubehageligheder!

Ellers var det nogle dejlige og skønne mennesker vi mødte i Cambodja, selv om mange helt klart var meget mærket af krigen og dens følger!
    Men vi havde en skøn ferie der, og vender meget gerne tilbage :-)

På forhånd mange tak for hjælpen, med din fortælling om Burma / Myanmar, når I engang kommer hjem :-) ???

Venlig hilsen Søsser.

Leave a comment:

• skovtrolden
    replied
    Jeg deler alle dine synspunkter. I vores tilfælde, hvor vi vælger et rejseselskab, er det ene og alene fordi vores erfaring bl.a. fra Cambodia, her var vi bla. på en "fabrik" som ene og alene var "bestyret" af folk, som jeg normalt ikke ville besøge. Jeg var rimelig tryg/utryg, men det var ret lærerigt at opleve.

Leave a comment:

• søsser
    replied
    Hej til Skovtrolden!

Det bliver først til næste vinter vi skal afsted, men flybilletterne skal jo snart købes, så det er rart at få lidt information inden :-)

Jeg tror desværre heller ikke, at der kommer "demokrati" sådan lige foreløbig :-(

Men vi "gider" under ingen omstændigheder, at rejse med et rejseselvskab hvis vi skal dertil, og vil derfor gerne høre, om nogen her har besøgt Burma / Myanmar!

Jeg troede faktisk at du havde, da jeg synes at have læst, at du har købt flybilletter Cph - Bk - Rangoon?
    Men du har måske ikke været afsted endnu?

Jeg har også søgt på Ngapali Beach, men der er jo heller ikke indlæg, fra nogen der selv har været der!

Men det lyder skønt, at det er et land uden ret mange turister!
    Og hvis man bruger sin sunde fornuft og tænker sig om, tror jeg såmænd ikke, at der er meget farligere end så mange andre steder?
    Eller det håber jeg i hvert fald ikke :-)

Venlig hilsen Søsser.

Leave a comment:

• skovtrolden
    replied
    Du skriver ikke noget om hvornår du vil rejse.

Vi har gjort de samme tanker, men foretrækker i denne forbindelse at rejse med et rejseselskab, prøv at søg på Ngapali Beach, her har jeg spurgt om der er nogen som kender til landet.
    Vi har erkendt, at der sikkert ikke kommer "demokrati" vores tid.

Leave a comment:

• søsser
    started a topic Burma / Myanmar!

Burma / Myanmar!

Hej!

I har emner om både Cambodja, Vietnam og Laos, så jeg prøver også lige at oprette en om Burma / Myanmar :-)

Min mand har foreslået at vi skal tage en ferie i Burma / Myanmar, men da jeg intet kender til landet, vil jeg høre om nogen af jer gør det, og har besøgt landet?

Vi vil gerne være der en måneds tid, og starte med noget badeferie ved Ngapali Beach og se Yangon, men hvad mere?

Fortæl endelig alt hvad du / I ved om Burma / Myanmar, og som du / I synes, at vi bør vide!

Er det nemt nok at rejse rundt på egen hånd?
    Er der rart at være?
    Er det nemt nok at komme i kontakt med de lokale?
    Mærker man meget til militærstyret?
    Hvad er prisniveauet?
    Hvordan er indenrigsflyene, taxa`erne og busserne?
    Hvordan ser man om hoteller og restauranter er lokalejede eller militærejede?
    For blot at nævne nogle af de spørgsmål, der farer gennem mit hoved :-)

Jeg har selvfølgeligt læst en del om landet, og i flere år været meget i tvivl, om vi skulle besøge det eller ej p.g.a militærstyret!
    Men nu er det ligesom om, at der bliver "åbnet lidt op", og derfor er det måske ved at være en god tid at komme, inden "alle de andre turister" :-)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søsser.

Unconfigured Ad Widget

Collapse
Working...
X