![]() |
|
|
|||||||
| Rejsetips og -planlægning Indlæg med rejsetips, herunder rejseplanlægning i Thailand |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visningsmåde |
|
|
|||
|
|||
|
Til november skal jeg rejse rundt i Thailand, små og store steder. Jeg er i en situation, hvor det er nødvendigt nogengange at sidde/ligge med det ene ben oppe, og det kan jeg selvfølgelig gøre uden problemer på mit værelse, men hvis jeg gerne vil gøre det på gæsthuse/hotellers fællesarealer (f.eks. ved pool el. lign.), hvordan griber jeg det så an? Jeg tænker her på thaiernes "do's and dont's" om at man f.eks. ikke må pege med fødderne, da fødderne er det "laveste", og så er det vel heller ikke smart at have benet og foden hvilende på f.eks. puder eller tæpper, og endda pegende ud i luften, sålen mod andre mennesker. Nogen input hertil? Jeg har ikke gips på eller noget, og går helt normalt.
|
|
|
|||
|
|||
|
Der er nok ikke nogen, der så meget som løfter et øjenbryn i turistområdet.
Og så længe det kun er benet, du sidder og stritter med, så går det nok
|
||||
|
||||
|
Jeg vil sige som Chanok, i turistområderne sikkert ingen der løfter et bryn, jeg har såmænd været ude for i Chiang Rai (på en udendørs restaurant) at en tjener kom med en pude til mit ben, fordi foden hævede op, og bad mig lægge benet op på stolen ved siden af...
Ude i yderdistrikterne der skal man nok ikke bare smække fødderne op, og her på kontoret siger jeg da lige undskyld til personalet inden jeg planter min størrelse 46 i hovedhøjde, men jeg lider stadig af at min fod hæver meget... Iøvrigt - hvis du kan holde ud af have et tyndt stof over foden (et sjal eller lign) så kan du lige kaste det over, så vil du kunne smække benene op selv i yderområderne... .
|
||||
|
||||
|
Hehe, Jeg kan huske engang hvor jeg annekterede en hovedpude i landsbyen til at placere min nederste halvdel af ryggen på.
Det blev for mig i længden lidt anstrengende altid at sidde på et hårdt trægulv. (Jeg var i en lidt mere trimmet udgave dengang) Jeg fik efterfølgende at vide, at det var nu min hovedpude?? Øh, hvorfor det? Forklaringen fulgte: Nu har din placeret dit sædeparti på puden, derefter kan vi ikke bruge puden til at sove med hovedet på længere. Okaaay. Jeg kunne næsten ikke få hænderne ned af bare begejstring
|
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|