Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 39

Emne: Phuket vs Pattaya

Registreringsdato
    Jan 2011

Standard Phuket vs Pattaya

Hvor meget forskel er der på de to byer..
    Ved godt man ikke kan samligne Nyborg og Svendborg..
    Men..Stranden..Jomtien vs Patong.?
    Er der mere kriminalitet i den ene by frem for den anden..?
    Hvad med priserne..Har set, at boliger er lidt billigere i Pattaya..
    Nogen..som kan råde mig..til det frem for det andet..
    vil gerne til thailand min 3 mdr..

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Danmark

Standard

Hallo Gert!

Der er bedre strande på Phuket end ved Pattaya, men:
    - der er billigere i Pattaya.
    - der er mere forlystelsesliv i Pattaya.
    - Pattaya ligger tættere på Bangkok end Phuket

Mvh
    Bent Jensen
    Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard phuket dyrt

på phuket kommer du ikke så langt med dine bath som du gør i pattaya og i pattaya er det også meget lettere og billigere at komme rundt i byen med en bath bus:-) pris 10 bath

Registreringsdato
    Apr 2008

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Gert.. Se indlæg
    Der er kun en mulighed PATTAYA

Registreringsdato
    Apr 2008

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Gert.. Se indlæg
    Det svarer til om du vil til København eller Nyborg

Registreringsdato
    Oct 2010
    Lokation
    København

Standard

Her får du så et svar fra en som hader Pattaya, som efter min mening skulle jævnes med jorden. MEN, alvorlig talt. Strandene ved Pattaya er jævnt kedelige, og du kan ikke bade i vandet, da det er alt for forurenet.
    Hvorimod strandene ved Phuket er helt fantastiske, og noget af det smukkeste, jeg nogen sinde har set.
    Men Pattaya er meget billigere.
    Men hvis du er til gang i den, til barpiger, og "my fathers water buffalo is very sick", så skal du nok til Pattaya.
    Desforuden har Pattaya vist den højeste kriminalitet i Thailand. Det er i hvert fald det indtryk jeg fik, da jeg boede i Thailand.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard har været begge steder

tja at rive pattaya ned ville nu gøre mange ulykkelige det er en super dejlig by der har alt at byde på single/familie/venner pattaya er en stor by og har mange områder og ja barpiger er der i alle barer, men hov det er der skam også på phuket især på bangla street men skal da lige love for os mænd også bliver hevet i af piger og lady boys andre steder rundt i byen og på phuket

du finder det samme i begge byer bare er pattaya større og har mere at byde på og strandene er okay især i jomtien men ja strandende er bedre på phuket men din ferie ville også blive en del dyrere

kriminaliet jo sikkert men det er der og tro mig også på phuket men hold dig fra narko og stoffer jeg følger mig altid sikker dernede om natten og har aldrig bange på nogen måder og jef går ofte alene men det ville jeg ikke gøre så mange andre steder her in dk:-)

debatten er startet haha og sikkert får jeg igen på min mening men det er sådan jeg har oplevet mine 16 gange både i pattaya og phuket

Registreringsdato
    Oct 2010
    Lokation
    København

Standard

Det er da dejligt at jeg kunne sætte gang i debatten.
    Jeg har været to gange både i Pattaya og Phuket.
    Nu er jeg en kvinde, og det påvirker mig selvfølgelig nok, for efter min mening er Pattaya på linie med både Sodoma og Gomorra. Det er selvfølgelig rigtigt at der sikkert er steder i Pattaya, som ikke er sådan, men det er dog mit indtryk at hele det centrale Pattaya består af den ene bar med barpiger efter den anden. Nu har jeg boet i 3 år i Thailand, og det er min opfattelse, at man andre steder kan undgå de steder hvis man vil, men det er ikke tilfældet her. Den by jeg boede i, mens jeg var i Thailand, var jeg aldrig i den gade med barpigerne, jeg vidste ærlig talt ikke hvor den lå. Men man skal vist være mere end almindelig dum, for ikke at komme forbi barer med barpiger i, mens man er i Pattaya.
    Jeg synes ikke selv at jeg er bornert, men jeg væmmes over den måde at de piger bliver misbrugt på. Hvis de havde valget, ville de fleste nok ikke tage det valg at blive barpiger, men problemet er at de fleste ikke har det valg. Jeg snakkede engang med en ældre (gift) dansk mand i Hua Hin, som havde ”lejet” en pige i sin ferie, og mente at han gjorde hende en tjeneste. Jeg snakkede også med en 18 årig dansk fyr, som var taget på sex ferie i Pattaya. Han skulle være der en måned, og hans mening var at have sex med mindst 30 forskellige prostituerede i sin ferie. Behøver jeg at sige mere…….

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Danmark

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Nanapigen Se indlæg
    Desforuden har Pattaya vist den højeste kriminalitet i Thailand. Det er i hvert fald det indtryk jeg fik, da jeg boede i Thailand.
    Hallo Nanapigen!

Bortset fra lommetyverier eller forsøg på det begået af katoeyer og indere har jeg aldrig været udsat for forbrydelser i Thailand. I Pattaya har jeg aldrig været udsat for nogen forbrydelse. Det er egentlig forbløffende, når man tænker på, hvor sårbare situationer, man har befundet sig i mange gange.

Efter kort tid i Danmark blev jeg udsat for at få stjålet en bærbar computer og en mobiltelefon af en somalierbande.

Jeg føler mig meget mere sikker i Pattaya end i København.

Mit indtryk er, at pigerne, så Pattaya holder hele det nordøstlige Thailand i gang økonomisk, så forstyrrelse af feriestedets funktion ville få katastrofale konsekvenser.

Hvad jeg specielt godt kan lide ved Pattaya bortset naturligvis fra det pulveriserende forlystelsesliv er de mange ret billige restauranter med udenlandsk mad. Ligegyldigt hvorfra man kommer i verden, kan man få sit hjemlands mad. Det sørger thai-gifte udenlandske restauratører for.

Og Pattaya er behageligt overskuelig. Her er, hvad der skal være, og ikke en hel masse mere.

Mvh
    Bent Jensen
    Oversætter mellem bl.a. thai, engelsk, spansk, tysk og dansk.

Registreringsdato
    Oct 2010
    Lokation
    København

Standard

[QUOTE=Bent Jensen;42784]
    Mit indtryk er, at pigerne, så Pattaya holder hele det nordøstlige Thailand i gang økonomisk, så forstyrrelse af feriestedets funktion ville få katastrofale konsekvenser.
    /QUOTE]

Det er nok muligt at de holder liv i hele Isan. Men det gør det jo ikke mere rigtigt, og jeg er sikker på at det ikke er hvad disse piger drømte om da de voksede op. Det er vist ikke nogen pigers barnsomsdrøm.
    Mht. kriminalitet, så har jeg også altid følt mig mere sikker i Thailand end jeg gør i København, og det er bestemt ikke Thailænderne jeg er bange for, men mere fulde og gale farang mænd. Jvf. den engelske udsendelse fra Pattaya med turistpolitiet.

Registreringsdato
    Jul 2010

Standard

Hej Gert.

Nu har jeg aldrig været i Phuket men satser på det til sommer. Men sidste år var jeg i Pattaya for første gang. Jeg var afsted sammen med min kæreste og det var en fantastisk ferie. Vi skulle slet ikke have været til Pattaya men da det blev dårligt vejr på Koh Chang og vi kunne se det gode vejr var i Pattaya fik min kæreste efter en del overtagelse lokket mig med til Pattaya.

Jeg havde lige som nok de fleste nemlig også set de programmer om stive Englænder der er på sex ferie, turist politi osv.
    Men må indrømme, at jeg blev godt nok positivt overrasket. Det var en super hyggelig by, masser af shopping, gode billige restauranter og ikke mindst flinke mennesker.
    Pattaya vil selvfølgelig altid være Pattaya og selvfølgelig er walking street det det er. Men det er altså også hvad med gør det til. Hvis man kan se bort fra dette som jeg gjorde selvom vi da gik der en hel del, så er det lige som alle andre gader i en storby i Thailand. Bare med en del mere gang i den og en hel del flere restauranter og bar at vælge imellem og vi oplevede ikke nogle piger der ville mere ind bare og sige hej.

Pattaya var helt klart det billigste sted, at shoppe og det sted de havde det største udvalg, også i forhold til alle shoppings mall i Bangkok.

Deres hoteller var gode og helt vildt billige i forhold til resten af Thailand.
    Jeg kan helt klart anbefale Pattaya og kommer helt sikker der til igen en dag. Men med hensyn til om du skal vælge det eller Phuket kommer det nok helt an på hvad du vil have ud af din ferie og hvad du forventer.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Hvilken udsendelse med: "fulde og gale farang mænd. Jvf. den engelske udsendelse fra Pattaya med turistpolitiet." Er der tale om. Tror ikke jeg har set den. Er der nogen der har et link.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Udsendelsen hed på dansk: Helt på spanden i Thailand - den kørte over 8 afsnit i efteråret 2009 - her er TV2's omtale af serien...Britisk dokumentarserie
    Feriestederne Koh Samui, Phuket, Pattaya og Chang Mai i Thailand er yndede rejsemål for feststemte turister. Mange englændere opfatter Thailand som det nye Ibiza, hvor de kan feste igennem til den lyse morgen - desværre ofte uden respekt for landets traditioner og regler. Det thailandske turistpoliti har derfor hyret en række særligt uddannede, engelske betjente, der skal hjælpe med holde ro og orden blandt de festglade briter

Samtlige afsnit var uploaded til youtube.com - jeg har lige tjekket dem, MEN alle afsnit er nu væk. Så ingen link - Desværre.
    Phuket 4 gange siden 2007 - derudover besøg i Bangkok, Khao Lak og Ao Nang

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Pattaya

Ja nu gider jeg ikke starte et skænderi med en erfaren frustreret kvinde der har været i Pattaya 2 gange. Men jeg kender utroligt mange Ægtepar også med Børn der kommer år efter år selv om de har været flere steder i Thailand ? kommer de til byen igen ? fordi den er alsidig ? de fleste render ikke rundt og ser på uhyrligheder i byens natteliv. Men føler sig groft snydt på Puket og Hua Hin ? også vores erfaring. Men Nord Thailand er bestemt også et besøg vær men ingen strand. Men tag i roligt til Byen Pattaya og nyd den særligt ved dagslys. MVH gammelt ægtepar.
    U S A. Singapore. Malaysia. Caribien. Hong Kong. Canada. Europa. Vietnam og Hele Thailand

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard mine 2 piger elsker pattaya

mine 2 børn teenager piger har ofte været i pattaya de har også været på phuket og i bangkok men for dem er det kun pattaya der tæller de elsker pattaya og især det store tirsdag/fredags market som er det rene tøse shopping paradis

pattaya har alt både dag/aften/nat og det er billigt og let at komme rundt i byen

Lignende emner

1. Fra Pattaya til Phuket
    Af wat i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 01-12-08, 20:37
  2. Pattaya til Phuket
    Af Hawk i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 24-07-07, 18:04
  3. Phuket/Pattaya
    Af freddy/sonja i forum Generelt
    Svar: 0