Viser resultater 1 til 12 af 12

Emne: billigt til thailand-uvidenhed koster

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard billigt til thailand-uvidenhed koster

Hej.

Og måske er det jeg oplyser her almen viden , det var det blo
    t ikke for os.

Vi bestilte for 14 dage siden en rejse til phuket i 15 dage med Star-Tour , rejsen kostede 38500 kr .

Så siger en af mine kollegaer idag at jeg skulle have bestilt den hos Star-tour i Sverige , da det ville være billigere pga. den lave svenske kurs.

Og tak skæbne for et chok ,,,,,,, I sverige ville turen koste 41500 svenske * kurs 69 =28600 kr

Altså kunne vi have sparet 10000 gode danske kroner.!!!!!! For akurrat samme tur/hotel/afgang

Jeg ringede til Star-Tour og de kunne så men blot oplyse mig atdet jo havde været en mulighed ,

Så skal andre bestille rejse , så kan vi kun anbefale Star-Tour i Sverige p.t

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Hej Highlander

Ja, en utrolig kedelig oplevelse - problemstillingen har tidligere været vendt bl.a. her i forum.

Det er ufattelig dyrt at være dansker !!!!!!!

Det er faktisk utroligt, at danske rejsebureauer kan overleve i disse internet tider, da der jo kun er et par tryk på tasteturet til at bestille de sammet ture/hoteller m.v. fra andre internetadresser - ex.vis startour.dk som er det samme som fritidsresor.se - Der findes givetvis mange flere eksempler.

Vi sparede i omegnene af 6.000 kr. for flybilletter ved at arrangere afgang fra Hamborg i stedet for København og/eller Billund - og med afgang 1 dag før de dyre billetter og hjemkomst på dagen for hvornår de billige billetter udløb.

Kan kun henstille til, at folk bruger nogle timer ved computeren og undersøger markedet grundigt - gerne flere gange om dagen/flere gange om ugen - ha is i maven og slå til på det rigtige tidspunkt - gælder både for charterture og for selvarrangerede ture.
    Phuket 4 gange siden 2007 - derudover besøg i Bangkok, Khao Lak og Ao Nang

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Kæresten og jeg tager afsted i april til Phuket, og vi har sparet 4.000 kr. ved at bestille hos Ving i Sverige frem for hos Mytravel i Danmark.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

38500 kr for hvad? en person eller 6 personer - hvor længe -hvilket flyselskab mm?
    Det er klar at man skal bestille via sverige hvis man skal via charter. Så længe det går.
    Men det kunne da være sjovt at se hvad man kunne få turen for hvis man selv arrangerde hele turen med fly overnatning spisning og udflugter, til det samme sted mm?
    Så fortæl lidt mere, så kan vi i dette forum hurtigt finde ud af om i får oplevelse nok for pengene.
    friheden til at ændre en tur er noget jeg gerne giver penge for, og det kan man når man rejser efterhånden som man kommer frem, at der er plads til at være et sted en eller to dage ekstra, eller rejse videre når man vil.
    En rejse kan skrues sammen på mange måder, og i virkeligheden aldrig sammenlignes helt med andre.
    vh
    Poul Erik
    flere gange i Thailand med 2 børn

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ribe

Standard

Nu ved jeg ikke hvornår i skal afsted, men i har vel ikke betalt helebeløbet endnu?
    Ring til Star Tours og aflys rejsen, i mister kun jeres depositum. Det kommer jo an på hvor meget i har indbetalt selvfølgelig.

Citer Oprindeligt indsendt af highlander Se indlæg
    Hej.

Og måske er det jeg oplyser her almen viden , det var det blo
    t ikke for os.

Vi bestilte for 14 dage siden en rejse til phuket i 15 dage med Star-Tour , rejsen kostede 38500 kr .

Så siger en af mine kollegaer idag at jeg skulle have bestilt den hos Star-tour i Sverige , da det ville være billigere pga. den lave svenske kurs.

Og tak skæbne for et chok ,,,,,,, I sverige ville turen koste 41500 svenske * kurs 69 =28600 kr

Altså kunne vi have sparet 10000 gode danske kroner.!!!!!! For akurrat samme tur/hotel/afgang

Jeg ringede til Star-Tour og de kunne så men blot oplyse mig atdet jo havde været en mulighed ,

Så skal andre bestille rejse , så kan vi kun anbefale Star-Tour i Sverige p.t
    14 gange i Thailand. Første gang 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. 2013.

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard

vi skal 4 personer afsted , men det er i og for sig jo ligegyldigt , jeg sammenligner blot 2 fuldstændigt ens rejser fra samme rejsearrangør , den eneste forskel er bare at man kunne spare 10000 kr ved at bestille i Sverige .

At afbestille rejsen vil koste mit depositum på 7800 kr , så det er ikke en optimal løsning.

Vi har blot været uheldige , og det koster !!!!

Vi håber at andre læser dette og bestiller i Sverige hvis de valger samme rejseform som os , og via Star-Tour.

Men vi glæder os nu alligevel til vores første thai-tur

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard

vi skal 4 personer afsted , men det er i og for sig jo ligegyldigt , jeg sammenligner blot 2 fuldstændigt ens rejser fra samme rejsearrangør , den eneste forskel er bare at man kunne spare 10000 kr ved at bestille i Sverige .

At afbestille rejsen vil koste mit depositum på 7800 kr , så det er ikke en optimal løsning.

Vi har blot været uheldige , og det koster !!!!

Vi håber at andre læser dette og bestiller i Sverige hvis de valger samme rejseform som os , og via Star-Tour.

Men vi glæder os nu alligevel til vores første thai-tur

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    TH.Centrum - Bor på Frederiksberg

Standard ja

Tak for din info.
    - selvom vi sidste år købte billetterne gennem svensk firma.
    Jeg skal nok huske at sige det vidre og selv bestille gennem Sverige igen - næste gang.
    Men vær posetiv, - det er jo "kun" - 2.500kr. pr.person og nogle mennesker ( mange)
    få aldrig mulighed for at rejse til TH. - så GOTur.
    Europa,Sydkorea ½ år, japan-3 g. ,phillippinerne-2 g.
    USA 2 g. og Thailand 11 gange. OPdate - Feb. 2008.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Har netop modtaget et tilbud fra Profil rejser og fra et svensk rejsebureau for rejse med Thai CPH-BKK-CPH i juni/juli. Prisen er fuldstændig den samme, når man omregner.

Troede ellers lige!

mvh jc
    Boet i Bangkok 1980-1983. Besøger det dejlige land så tit jeg kan.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af jc Se indlæg
    Har netop modtaget et tilbud fra Profil rejser og fra et svensk rejsebureau for rejse med Thai CPH-BKK-CPH i juni/juli. Prisen er fuldstændig den samme, når man omregner.

Troede ellers lige!

mvh jc
    Jeg tror, at det mest er gældende for charterrejser.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Hej

Jeg kan se du har modtaget tilbud fra Profilrejser. Er det et dyrt selskab at bestille rejse ved ? Jeg har nemlig haft dem lidt i tankerne, men tror måske de er meget dyrer end andre udbydere ?

V.h.
    Tina

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ishøj, Danmark

Standard

Hej T&C
    Profil rejser er absolut ikke dyrer end alle andre. De havde det bedste tilbud med Thai her til August. Men det afhænger jo altid af hvilket selskab SAS/Thai der kører tilbuds kampagner. Lige nu har SAS billige priser frem til juni.
    Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Lignende emner

1. Hvad koster togbillet fra Bangkok til tæt på Krabi
    Af solsikken i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 24-06-07, 16:20
  2. Hvad koster Thai på kampagne
    Af Maxmulle i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 06-01-07, 21:38
  3. Svar: 1
    Nyeste indlæg: 28-12-06, 14:25
  4. Svar: 14