Featured & recommended hotels in Huahin by thailand.dk
Imperial Hua Hin Beach Resort Imperial Hua Hin Bea
Hua Hin Beach, Petch
from THB 2200
Escape Hua Hin Hotel Escape Hua Hin Hotel
Hua Hin Beach, Petch
from THB 2799
AKA Resort AKA Resort
Hua Hin, Hin Lek Fai
from THB 5800
Devasom Hua Hin Resort Devasom Hua Hin Reso
Cha Am Beach, Petchk
from THB 6500
Jasmine Huahin Hillside Resort & Spa Jasmine Huahin Hills
Hua Hin Area, Petchk
from THB 2100
Asara Villa & Suite Asara Villa & Suite
Hua Hin Beach, Petch
from THB 6460
City Beach Resort City Beach Resort
Hua Hin Town, Soi 61
from THB 2100
Beach Garden Hotel Hua Hin/Cha-Am Beach Garden Hotel H
Cha Am Beach, Petchk
from THB 1684

Udvalgte & anbefalede hoteller i Hua Hin 

Viser resultater 1 til 13 af 13

Emne: Thailand december-januar

Registreringsdato
    Sep 2008

Standard Thailand december-januar

Kæresten og jeg har planer om at tage til Thailand i december og januar. Kan nogen fortælle hvordan det er at rejse der på denne tid af året? Vi vil gerne lidt rundt. Hvordan er det med vejret? Hvilke steder kan man være rimelig sikker på godt vejr? Og hvilke steder skal man undgå?

Registreringsdato
    Sep 2008

Standard

Slet ingen?

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Thailand

Standard

Joda

Hvad er "godt vejr" ?? For mig er det : overskyet, let vind, omkring 30-33 grader og ikke for høj luftfugtighed - det er godt vejr... Jeg har en smaddergod ven, der synes at godt vejr er alt hvor man skal bruge solfaktor 50+ for at gå over på den anden side af gaden...

Så dit uspecifikke spørgsmål desangående er svært at svare på, men generelt er Thailand inde i den tørre kølige tid, i Decamber og Januar, og er det sol man er til - så er det en perfekt tid på året... Dette gælder generelt og hele Thailand...

I Chiang Mai området og de nordlige bjergegne, der er det køligt til ligefrem koldt om vinteren, så er "man" taget til Thailand for at opleve temperature over 30 grader, så er det ikke i den ende af landet man skal tage til...

Personligt foretrækker jeg steder uden for mange barer, turistfælder, gogodansere, fulde turister og diskoteker - så for mig er Phuket og Pattaya steder jeg ville undgå - men vi har jo alle vores forskellige grænser - og både Phuket og Pattaya har "godt vejr" i december/januar...

Så : hvad kunne I tænke Jer at opleve, og hvad er "godt vejr" ??? for Jer...

Uanset hvad, så ønskes I en rigtig god tur...

.
    Amatør i Thailand, gift med thai der har glemt at læse "Stickman" for at vide hvordan hun er...

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Trekantsområdet

Standard

Vi har primært rejst i Januar i Thailand - har været i Chiang Mai i nord og trekke - det var køligt i forhold til Koh Samuis hvide strande. Perioden i overvejer er jo høj sæson og dermed også en god tid at besøge landet i. Men som Jos skriver handler det jo om hvad I ønsker - badeferie - oplevelser eller begge dele.
    En rejsetosse der er helt pjattet med Thailand ......

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Er helt enig med Kizzie og Jos. Der er næsten frit valg på alle hylder. Jeg har dog været uheldig på Koh Samui på den tid, her var havet meget uroligt og der var godt med regn.
    Skovtrolden

Registreringsdato
    Sep 2008

Standard

Godt vejr for mig er nok når det er varmt og solen skinner. Men nu har jeg aldrig været i Thailand, så ved ikke hvordan man helst vil have vejret der. Det er nok både badeferie og oplevelser. Meget af det vil nok være at sejle ud for at se forskellige ting, og også dykning. Så vil nok foretrække at solen er fremme, i hvert fald en del af tiden. Er det mest overskyet eller er der en god chance for at se sol? Min kæreste har før været afsted i juli måned, og der har det ifølge ham været godt, dog med kraftige renskyl engang imellem. På billederne synes jeg dog for det meste det ser overskyet ud.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    TH.Centrum - Bor på Frederiksberg

Standard Sol

Sol,lidt overskydet Sol,Sol,Sol, regn i 20 minutter så Sol, Sol ,overskydet,- måske en brise også SOL.
    Jeg skriver det fordi før hen var det bare varmt - men nu er der også klima forandring i Thailand,- det skyldes flere ting, som du sikkert har læst i pressen :-)
    Europa,Sydkorea ½ år, japan-3 g. ,phillippinerne-2 g.
    USA 2 g. og Thailand 11 gange. OPdate - Feb. 2008.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kat88 Se indlæg
    Godt vejr for mig er nok når det er varmt og solen skinner. Men nu har jeg aldrig været i Thailand, så ved ikke hvordan man helst vil have vejret der. Det er nok både badeferie og oplevelser. Meget af det vil nok være at sejle ud for at se forskellige ting, og også dykning. Så vil nok foretrække at solen er fremme, i hvert fald en del af tiden. Er det mest overskyet eller er der en god chance for at se sol? Min kæreste har før været afsted i juli måned, og der har det ifølge ham været godt, dog med kraftige renskyl engang imellem. På billederne synes jeg dog for det meste det ser overskyet ud.
    Ren nysgerrighed: Hvad er det for nogle billeder ? Hvis det er vejrudsigten på TV2News, så glem alt om det. De viser det samme billede året rundt ....
    11 x Thailand siden 2007

Registreringsdato
    Sep 2008

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Andrea´s far Se indlæg
    Ren nysgerrighed: Hvad er det for nogle billeder ? Hvis det er vejrudsigten på TV2News, så glem alt om det. De viser det samme billede året rundt ....
    Det var nu min kærestes feriebilleder jeg mente. Der så det umiddelbart ud til at være overskyet i juli måned.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Køligt nordpå ?

Hejsa
    Jeg kan se flere skriver at der er køligt nordpå i december/januar, ja at der ligefrem kan være koldt. Hvilken temperatur snakker i om der ? Vi skal på vores tur i december være i Chiang Mai, Soppong og Pai i en uges tid. Er det nødvendigt med lange bukser og varme trøjer ?
    V.h.
    Tina

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/index/verden/verdensvejr.htm?country=Thailand&city=800066003

Viser min og max temperaturer i Chiang Mai - måned for måned.

ned til 14 gr. i Januar.

En let trøje og lange bukser vil nok være en god ide om aftenen. Det kan købes i Thailand undervejs til billige penge, så ingen grund til at fylde kufferterne med det.

Lange bukser er forøvrigt også et godt middel mod myggestik om aftenen.

Længere oppe i bjergene vil det så være lidt koldere.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

chiang mai soppong og pai i december?
    Ja. I vil absolut have behov for lange bukser og trøjer om aftenen.
    Dagene er varme nok men aftenen og nætterne er en anden snak.
    Jeg har selv gjort i nælderne og medbragt altfor lidt tøj til efter solen er gået ned. brrrrr. Sove i telt på Phu Kradung i december med kun et tæppe og shorts. 5 grader.... Hvor dum har man lov til at være?

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    TH.Centrum - Bor på Frederiksberg

Standard Tøj

- Tøj kan købes undervejs - JA ! - og med fordel i Chiang-mai,på nat-markede eller ved boderne oppe ved Bjerg-Templet,kan ikke lige huske hvad det hedder, men Alle skal jo op og se udsigten over byen,- Få`es for ca. 500 Bath.(Blusen med lynlås /Vendbar).
    Jeg havde et par jogging-bukser med,- kun lidt brugt,- men lod dem blive hos den værts-familie vi overnattede hos- Husk Toilet-papir. :-)
    Tænker : Tandlæger er billige i TH.- så kan man jo bare fået lavet et gebis,og tage tænderne ud,-(hvis de klapper)-og man sover i Telt. - bare en tanke.
    Europa,Sydkorea ½ år, japan-3 g. ,phillippinerne-2 g.
    USA 2 g. og Thailand 11 gange. OPdate - Feb. 2008.

Lignende emner

1. Børnefamilie til Thailand i januar
    Af borke i forum Rejsepartner
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 17-12-07, 18:21
  2. Thailand i januar
    Af JulieogDaniel i forum Generelt
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 08-11-07, 19:02
  3. Thailand januar 3 -5 uger
    Af Jan_S i forum Rejsepartner
    Svar: 0