Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Morgenmad?

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Morgenmad?

Da jeg var i Thailand for ti år siden, boede mine forældre og jeg på et hotel i Pataya, hvor der var en overdådig morgenmadsbuffet, altid med bl.a. stegte ris med ærter, æg og skinke, nudler osv. Og jeg var helt vild med thaimad (også) til mogenmad!! Er det noget der er normalt på de steder hvor morgenmaden er inklusiv eller er det kun på de størr steder? Vil super gerne finde nogle hoteller inklusiv morgenbuffet med ris og nudler, så hvis I kan anbefale nogle steder vi kan bo på Samui (gerne Lamai Beach), Koh Phanghan og Koh Tao!
    Jubiii - så er rejsen til Thailand købt og betalt:oD

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ishøj, Danmark

Standard

Mange af de store hoteller har et overdådigt morgenbord, med internationale og nationale retter, men mange af de små stedder serverer kun kaffe/the og ristet toast med syltetøj, samt æg efter eget ønske (spejlæg, hård/blød kogt eller scramblet) nogle stedder også med pølser eller bacon. men det mest gængse er kaffe 2 skiver brød.
    Du kan købe morgenmad i en hel del barer/værtshuse/restauranter
    Kim

Tag nu bare afsted og lad være med alle disse bekrymninger, det ender s.. med at du bliver syg inden du når Kastrup ufthavn.

God tur
    Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Ris og nudler retter er traditionel thailandsk morgenmad.

Så mon ikke de fleste steder vil kunne lave en ris morgenmads ret på bestilling. Måske ikke inkl. i prisen, men koster så måske 10 kroner mere. Ellers gå til naboen og spis der. Man kan altid på ind på et andet hotels restaurant og spise der.

Der er mad at købe overalt i Thailand, så I skal nok finde noget at stille sulten med. I vil blive overrasket over det store udbud af mad steder i forhold til DK. Thaierne spiser ude og næsten døgnet rundt.

Ellers enig med Kro.

Intet kan gå helt galt herovre. Det kan højst blive endnu flere gode oplevelser I får.

Hvordan mon folk kom på ferie rundt i verden for blot få år siden, da informationerne på internettet var sparsomme eller slet ikke fandtes?

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Det var så ikke pga. bekymring, men fordi jeg er nysgerrig! Elsker ris og nudler, sjovt nok specielt til morgenmadS Sikkert fordi det ikke er noget man spiser om morgenen herhjemme. Alt anderledes er sjovt og spændende synes jeg)

Jeg ved godt jeg stiller mange spørgsmål, men I må endelig ikke tro at jeg er bekymret eller stresset! Kan bare slet ikke vente til vi skal dertil! Ville ønske vi havde en måned og ikke bare to uer. hehe

Hvis vi bor i en bungalow kan vi så bare futte hen på et hotel med stor morgenbuffet og betale for at spise der i stedet?

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ishøj, Danmark

Standard

Hej Ansemus
    Du kan "futte" lige derhend hvor du vil. Du skal bare betal, og så er den sag iorden.
    Du kan også som Thaiguide foreslår prøve det sted hvor du bor. De fleste Thaier spise Ris/Suppe/Nudler med og uden kylling/gris det meste af dagen, så de vil sikkert blive glade for at servere det for dig.
    Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Hej Ansemus,
    jeg tror da du er lidt stresset. Har slet ikke tid til at se, hvad der svares til dig....
    Citer Oprindeligt indsendt af Ansemus Se indlæg
    Hvis vi bor i en bungalow kan vi så bare futte hen på et hotel med stor morgenbuffet og betale for at spise der i stedet?
    Jeg skrev lige før:
    "Ellers gå til naboen og spis der. Man kan altid på ind på et andet hotels restaurant og spise der."

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Traditionel thailandsk morgenmad er Khao Dtom eller Joke, rissuppe. Joke er mere udkogte ris og "den ligger godt i maven"
    Prøv den med reven ingefær.

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Du kan tro hvad du vil;o) Men har det strålende og glæder mig meget!!!

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Så i øvrigt godt at du skrev man ku gå over til naboen. Ville bare ligesom have det bekræftet, at man ikke skulle bestille i forvejen men bare kunne gå derover spontant (spontaniteten skulle fremgå af ordet ø'futte' ;o) ).

Dette forum er vel til at stille alle de uopklarede spørgsmål man har. Du kan bare lade være med at svare hvis jeg går dig på nerverne efterhånden!

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard

Du kan vel gøre lige hvad du vil. Det er nøjagtig som i Danmark, en forretning/restaurant som skal drives. O g så kan du jo ikke få andet et nej, hvis det ikke passer ind.

Du skal jo selv betale for det. Det der måske kan være er, hvis du har et værelse, hvor morgenmaden er inklusiv, så er det lidt penge ud i luften.
    Skovtrolden

Lignende emner

1. Min thailandske morgenmad
    Af Bent Jensen i forum Generelt
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 01-03-06, 02:18

Regler for indlæg