Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Veksling af penge

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Veksling af penge

Hej,

Skal til Thailand i 3 uger meget snart, det er min første gang. Jeg opholder mig et par dage i Bangkok, hvorefter jeg skal på rundrejse i den nordlige del og til sidst slappe af i 1½ uge på Koh Samui.

Jeg skal selvsagt have nogle kontanter med, men hvilken valuta skal jeg vælge? Hvad er nemmest at veklse? Jeg har læst at det er muligt at veksle danske penge, men er det ikke mest på de populære turiststeder sydpå? Hvilke sedler veksler man helst, 100, 200 eller 500 kr.?

Jeg har også tænkt på at tage nogle 100 USD sedler med (det anbefaler rejsebureauet), men der er noget med at de skal være nyere end fra 1999? Så er der jo også Euro, er de ligeså nemme at veklse, og igen, hvilke sedler?

Er der nogen, som har oplevet problemer ifm. det nye VISA/Dankort, hvad angår hhv. det "manglende" billede og den forlængede gyldighedsperiode (8 år fra udstedelse)?

På forhånd tak for svar!

/Peter

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Re: Veksling af penge

Hej Peter.

Vi er lige kommet hjem fra Thailand. Var i Bangkok og derefter Hua Hin og KOh Samui. Vi havde ingen kontanter med. Hævede bath i lufthavnen i Bangkok med vores Visa/Dankort. Dette er helt klart det nemmeste. Du kan hæve stort set overalt, og man kan hæve 10.000 bath ad gangen.

M.v.h.

Nina
    Det meste af Europa og Thailand - Bangkok/ Hua Hin, 2 gange.

Registreringsdato
    Jan 2006

Jeg plejer altid at vurdere mit pengebehov og så veksle til ca. halvdelen af rejsens behov (betale for hotel, de første par dages forbrug osv.). Dvs. jeg følger kursen over et par uger og på en god dag går jeg i Forex og veksler fra kroner til bath (kan max tage 3000 kr. på Dankort pr. dag).
    Det er min erfaring at denne metode er konkurrencedygtig med at veksle i Thailand.

Resten af mit behov dækker jeg med VISA-dankort som kan bruge tusindevis af steder i alle turistområder (måske ikke nordpå). Der er ATM's (bank-/hævemaskiner) i mange kiosker, butikscentre og selvfølgeligt ved banker. Hvis du f.eks. har VIS-dankort hos Skandiabanken er udenlandske hævninger gebyr-frie og du kan hæve 10.000 bath om dagen.

Rejst til Thailand 4 gange (bla. Phuket, Bangkok, Pattaya, Jomtien og Kalasin). Har thai kæreste fra Kalasin - hun er i DK april/maj/juni og så tar\' vi til Thailand i juli.

Registreringsdato
    Jan 2006

Der findes også ATM hævemaskiner i Nordthailand. Ha lidt kontanter med ellers brug kortet. Det er det nemmeste!
    God tur.

Janet

Thailand, Filippinerne, Tyrkiet, Europa, Den Dominikanske Republik, USA

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Peter,

Vi er lige kommet hjem fra 3 uger i Thailand. Vi havde kun kontanter med (USD). Man kan veksle overalt og på næsten alle tider af døgnet. Du kan veksle både USD, DKK og Euro. Dog vil jeg anbefale at have store sedler med, da man får mest for disse.

Nanette
    Thailand 3 gange. Igen til nov/dec. 2006

Registreringsdato
    Jan 2006

Hejsa

Det er vist sagt mange gange foer, men Danske penge og evnt et kredit kort.. Saa er der ikke mere hokus pokus i det..

Ja man kan vaere heldig at vinde nogle faa baht ved at spekulere i kursen, men man kan altsaa ligesaa nem tabe dem....... Saadan er spil..

mvh Chris

Mvh... Chris

Registreringsdato
    Jan 2006

Vi bruger altid kun Visa/dankort, man skal bare lige huske at der kun kan hæves 15000 dkr indenfor 30 dage. Og det kan man nemt bruge, hvis hele turen er bestilt over nettet, og hoteller feks. hæves løbende udenrvejs.
    Det kræver så en opringning til banken og et gebyr på ca. 150 kr., for at åbne kortet igen.
    Jeg har selv prøvet det, når vi rejser flere sammen og jeg har stået for betalingerne. Alligevel foretrækker jeg kortet fremfor kontanter, det er jo så nemt.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ribe

Man kan jo også få sig 2 visa kort en til manden og et til konen? Så skulle have penge nok. Du skriver jo at det koster 150 kr. for at få åbnet konto igen, det er jo næsten det samme som det koster at have visa kort om året.

14 gange i Thailand. Første gang 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. 2013.

Registreringsdato
    Jan 2006

Ja, Skandiabankens gebyr-frie VISA/Dankort koster 150 kroner om året: skandiabanken.dk/337.asp

Rejst til Thailand 4 gange (bla. Phuket, Bangkok, Pattaya, Jomtien og Kalasin). Har thai kæreste fra Kalasin - hun er i DK april/maj/juni og så tar\' vi til Thailand i juli.

Lignende emner

1. Hvor og hvordan mht. veksling
    Af Mulle i forum Generelt
    Svar: 9
    Nyeste indlæg: 24-03-08, 05:32
  2. Veksling af DKK
    Af Gitte & Jørgen i forum Generelt
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 15-12-05, 15:38
  3. Veksling af valuta
    Af camilla & jan i forum Generelt
    Svar: 6