Viser resultater 1 til 15 af 15

Emne: Bangkok Lufthavn

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Bangkok Lufthavn

Hej Alle,

Jeg har et spørgsmål vedr. tid i lufthavnen i BKK...

Min kæreste og jeg flyver fra Koh Samui kl. 22.00 og lander i BKK kl. 23.10, vi skal flyve videre med Thai Airways hjem til DK og skal flyve kl. 01.20.

Mit spørgsmål er derfor: Har vi tid nok til at få vores baggage og finde vores check-in osv osv... Så vi i bund og grund når flyet tilbage til DK...???

Håber der er nogle af alle jer derude, der sidder med et svar til mig :-)

Mange hilsner fra
    Karina

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Re: Bangkok Lufthavn

Hej Karina.
    Det er nøjagtig de samme steder og tidspunkter vi skal hjem på!
    Og vi skal bruge lidt mere tid end andre, da vi rejser med vores handicappede søn. Vi har bestil billetterne gennem et rejseselskab, og vores rejsekonsulent der, kender os rigtig godt, da vi har brugt ham gennem flere år. Han siger at det er rigeligt tid til at skifte o.s.v. og nå det hele. Så det tror vi da på. Og han har aldrig taget fejl indtil nu, i hvert tilfælde.

Go' tur. Måske ses vi.
    Mange hilsner fra
    LIV.

3 gange Hawaii og svømme med vilde delfiner-Los Angeles-Grækenland-Tyrkiet-Holland-Polen-Ungarn-Prag-Berlin-Og flere andre steder.

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Frk. Dreyer

Du kan tjekke din bagage ind på Koh Samui, du skal gøre opmærksom på at du har "conconnect fly" altså videre ud af landet, fra Bangkok.

Så kommer din bagage helt til Kastrup uden du behøver at bekymre dig i Bangkok lufthavn.

Desuden sparer du 100 bath.
    god tur
    hilsen susanne

Har rejst til Thailand 2004,2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Liv og Susanne,

Tak for jeres gode råd, så kan jeg godt slappe af uden bekymringer om bagage og tid... Tak fordi i tog jer tiden til at svare..

Mange hilsner fra
    Karina

Registreringsdato
    Jan 2006

Nu er der jo et stort forbehold med hensyn forbindelsesfly, når den nye lufthavn i bangkok åbner til september, er der den mulighed at Thai har sørget for at de andre indenrigsselskaber/konkurrenter stadig skal flyve fra Don Muang, og den mulighed eksisterer også med lavprisselskaberne såsom airasia på de internationale ruter, og dette vil jo give transporttid mellem de 2 lufthavne.
    Men det er der jo ikke nogen der ved noget om endnu, men forlydenerne siger at DonMuang skal fortsætte som indenrigslufthavn, og det bliver helt sikkert ikke for Thai, men en god mulighed for dem for at forringe forholdene for konkurrenterne.
    MVH
    Jens

Registreringsdato
    Jan 2006

Til susannepia

Er du sikker på at man kan tjekke sin bagage ind hele vej fra Samui!

Så vidt jeg ved så samarbejder Bangkok airways og thai ikke om bagagen

Angående flytider så skal man være tjekket ind 1 time før afgang for at være sikker på at komme med flyet.
    dvs kl 0.20 skal i være tjekket ind og i lander kl. 23.10 så i har 1.10 min til at får jeres bagage og nå ud fra terminal 2 og over i terminal 1.

Der skal ikke være megen forsinkelse på jeres fly før det kan går galt, og på fly fra Samui er der ofte forsinkelser. såååå

Jeg vil helt klart anbefale en afgang 1 time før kl 21.00, uanset hvad jeres rejseagenter siger!

Jeg vil nok tage chancen hvis det var den anden vej rundt da der er flere fly til samui hver time.

Mike

Thailand,Borneo,Bali,Malaysia,Phillipinerne,Vietnam,Cambodia,Singapore,Australien,Afrika,Usa

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej Mike,

Jeg håber virkelig ikke, at du har ret :-) Jeg har godt nok ikke bestilt billetterne endnu, men kun fordi at jeg har haft problemer med at bestille dem, via bangkok air`s hjemmeside..
    På deres hjemmeside, skal man skrive hvis at man skal videre med andet fly indenrigs eller udenrigs.. Det tager jeg lidt som om at de bringer min baggage videre.. Men man kan selvfølgelig aldrig vide..!!
    Jeg har prøvet at kontakte Thai Airways her i København, men det har indtil nu været mig umuligt at komme igennem på deres telefonnummer. Jeg ville gerne høre dem om, om det er muligt, så jeg krydsre fingre for at i næste uge skal lykkes mig :-)
    Jeg har mailet Bangkok Air og de siger at de bringer min bagage videre og at jeg min skal være i lufthavnen 2 timer før afgang, for at de kan gøre dette. Og da jeg lander (efter tidsplanen) 23.10, har jeg som sagt 2 timer og 15 min.
    Men nu ved jeg ikke helt, efter det du har skrevet.. Uden at skulle være flabet eller noget, hvor mange gange har du fløjet den tur..?? Du skriver at der ofte er forsinkelser, er det hver 2, 3, 4 afgange eller hvordan..?? Grunden til at jeg spørger, er at vi gerne ville så sent afsted som muligt, så vi kan bruge dagen/tidlig aften dernede i stedet for i BKK lufthavnen og så er prisen 8860 B T/R for 2 personer, hvis vi tager det sene fly... En besparelse på 2570 B, er da værd at tage med :-)

Mange hilsner fra
    Karina

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej igen.
    Så vil jeg lige blande mig en smule igen, selvom det er vores første tur til Thailand. Så det er ikke erfaringer vi kan bidrage med!
    Efter at jeg havde skrevet mit sidste indlæg ang. Bangkok Lufthavn, kontaktede jeg min rejseagent igen. Bare lige for at sikre mig, at det var helt rigtig hvad jeg havde skrevet før.
    Han siger at man KAN indtjekke sin bagage fra Koh Samui og helt til Kastrup! Og så passer det vel, og så er der vel tid nok?
    Men Mike, må jeg spørge dig om, hvor lang tid du ca. tror at det vil tage at "vade" fra terminal 2 til terminal 1? Altså hvis man ikke skal have sin bagage med.
    Go' pinse. Og tak for de gode råd.
    Venlig hilsen
    LIV.

3 gange Hawaii og svømme med vilde delfiner-Los Angeles-Grækenland-Tyrkiet-Holland-Polen-Ungarn-Prag-Berlin-Og flere andre steder.

Registreringsdato
    Jan 2006

Det er fjollet at miste sit fly fra Bangkok til Danmark hvis der skulle være forsinkelser/aflysninger. Tag dog afsted med et tidligere fly fra Koh Samui, -rejs afslappet.
    vh
    Poul Erik

flere gange i Thailand med 2 børn

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej alle

Ja nu bliver jeg nysgerrig.......har ikke tjekket eller tænkt over det.....men jeg skal fra Phuket 21.30 med Thai Air, lander 23.00 i Bangkok og skal videre til København 01.40 også med Thai, tjekkes min baggage ind i Phuket til København? Og har jeg tid nok i Bangkok Lufthavn. Foregår det hele i den nye lufthavn eller skal jeg køre fra den ene lufthavn til den anden?

Vh. Ina

Registreringsdato
    Jan 2006

Til 7409

Den ny lufthavn åbner først 29/9.

Hvis det er via Don Muang (Bangkoks gamle lufthavn) checker du ind til hele turen i Phuket og ser ikke dine kufferter før København. Du får også begge boading pass samtidig. Du har rigelig tid til at skifte fra terminal 3 til 1 i Don Muang (forudsat Thai hele vejen).

mvh jc
    Boet i Bangkok 1980-1983. Besøger det dejlige land så tit jeg kan.

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej jc

Tak for dit svar. Jeg skal først rejse til jan 05 så det bliver den nye lufthavn.
    Vh. Ina

Registreringsdato
    Jan 2006

Var på Koh samui i marts månede og fløj tur , retur Bankok. Bankokairways har deres egen lille terminal så der plejer ikke at gå ret længe før baggaen er klar.

Hvis i har problemer med at bestille billeter gennem bangkok airways kan det være fordi der ikke er de ønskede pladser ledige, selv om der ikke er et x i afgangen.
    Så melder den nemlig error, har selv kæmpet en del med det.

Har været i Thailand 6 gange.... Chiang mai , Phi Phi , Phuket , Koh samui , koh pha ngan ,koh tao, koh Lanta , Krabi og så Bangkok.

Registreringsdato
    Jan 2006

Så kommer der lige et pip fra mig... Var på Samui i juni samt november. Vi fløj med SAS/Bangkok Airways. Begge gange fløj vi med det sidste fly ud af Samui, begge gange fik vi checket vores bagage ind hele vejen og begge gange forløb det helt uden problemer. Du får på Samui udleveret en lille lap med anvisning hvor du skal henvende dig når du lander i Bangkok - et transferområde - der er skilte hele vejen - og du har OK med tid.

Rigtig rigtig rigtig god fornøjelse.

Grysse

Registreringsdato
    Jan 2006

Hejsa....

Tillader mig at bidrage med mine erfaringer om kring turen fra Samui til Bangkok. Der er i forvejen svaret på en del, så i må lige bære over med mig med det, som er gentagelser.

Som det er nu, kan sagtens lade sig gøre, at tjekke ind på Samui til afgangen kl. 2200 i skal blot gøre dem opmærksom på at i skal videre til København. Så sørger Bangkok Air for at bagagen kommer videre.
    - og ja, Bangkok Air har et samarbejde med Thai Air om at sende bagagen videre. Det gælder også med mange andre selskaber, bla SAS.
    Når i har tjekket ind, bliver i stemplet ud af Thailand, kommer i transit og skal betale 500,- bath pr. person i lufthavnsafgift for udenrigs. Normal takst er 400,- bath pr. person på Samui for indenrigs, som så er sparet.
    Når i ankommer til Bangkok bliver passagererne delt op i 2 busser. Dem, skal blive i Thailand bliver kørt til indenrigsankomst. Og dem, der skal videre udenrigs - altså jer - bliver kørt direkte til udenrigshallen, hvor i blot skal finde en Thai Airways skranke, hvor i får jeres bordigcard.
    Det er proceduren. Plejer selv at slutte mine ture på Samui.

God tur

20 gange/25 måneder i Thailand

Lignende emner

1. SAS vs Bangkok lufthavn
    Af Jyden i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 20-09-07, 10:23
  2. Ny lufthavn Bangkok
    Af d.k. i forum Flybilletter & Transport
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 22-11-06, 14:42
  3. Nye lufthavn ved Bangkok