Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Erfaring med at rejse alene med barn og opbevaring af værdier

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Erfaring med at rejse alene med barn og opbevaring af værdier

Jeg skal alene afsted sammen med min søn på 10 år, og tænker på at det jo ikke er så let at have sine værdipapirer på sig hele tiden. Kan man lade dem ligge i hytten eller er også er safety bokse i receptionen ved de fleste strandhytterne? Jeg er ikke vild med at gå med mavebælte, er det nødvendig i Bangkok, eller er det fint nok med en rygsæk?
    Er der nogen som har nogen gode erfaringer med at rejse alene med barn, gode steder som I vil anbefale?

Europa, Israel, Marokko, Mexico og Guatemala

Registreringsdato
    Jan 2006

Standard Re: Erfaring med at rejse alene med barn og opbevaring af værdier

Hej 2 x M

Jeg kender godt problematikken. Bor alene med mine tre børn og var alene afsted med dem i sommer. Jeg plejer enten at gå med pas og andre værdier i en rygsæk, eller taske til at have på skrå. Hvis jeg er på en af de mere øde steder våger jeg nogengange et øje og gemmer det i pudebetrækket. Man bør nok bruge stedets safety box, men sørg for at få en kvittering.

Så din anden tråd og kan fortælle at du fra Chumphon til Koh Tao kan tage Lomrayah Catamaran. De har egen hjemmeside. I skal ikke snyde jer selv for et par nætter på Chumphon Cabana, pragtfuldt sted!

Spændende at rejse alene med børn.

Se evt. vores ture på: www.123hjemmeside.dk/ferieminder

Charlotte

Thailand, Singapore, Malaysia,Tanzania, Namibia, Sydafrika, USA, Rusland, Europa.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Ishøj, Danmark

Det vil være en god ide at medbringe en kopi af dit pas og de kontokort du har med, således at du kan bevise hvem du er hvis du mister passet, og at du kan se hvilke kort du har mistet, således at du kan få lukket disse.
    Med hensyn til værdier, er det altid en god ide, at få hotellet til at opbevare det du ikke har brug for.
    I Bangkok, vil jeg ikke lade mine penge ligge i min rygsæk, så hellere et mavebælte.
    God tur

Besøgt Thailand flere gange..
    b.la. Chiang Mai, Chiang Dao, Chiang Rai, Bangkok, HuaHin, Kho Samui, Krabi, Ao Nang, Phuket, Thai Muang, Khao Lak mm.

Registreringsdato
    Jan 2006

Ja og så kan det alligevel gå galt.

Jeg var på weekend-marked i Bangkok, havde sikret mavetasken med en kæde til en strop i mine bukser.

Jeg ringede fra min mobiltelefon, der må være nogle der ser hvor jeg putter den hen, i et rum med lynlås (vi er 4 voksne) pludselig er der en masse tumult, der kommer en med en sækkevogn med et par poser ris på, og en anden kommer med en stor trækvogn (jeg er overbevist om at det er arrangeret), da de var passeret var min telefon væk, jeg mærkede ikke noget.

Så nu sikre jeg alle rum med en kæde - besværligt - men lidt svære at stjæle fra mig.

Hilsen Susanne

Thailand 15 gange (se min hjemmeside)

Registreringsdato
    Jan 2006

Jeg bruger også mavebælte med penge/pas/billetter/mobilos.
    Det lægger jeg så at sige aldrig fra mig ud fra filosofien, hvis det bliver væk så skal det i det mindste foregå mens jeg er tilstede og har indflydelse på forløbet.
    Når jeg bevæger mig hvor der er mange mennesker anbringer jeg blot den ene hånd på bæltet, ser måske tumpet ud, men jeg regner ikke med at der er nogle barberbladsartister der kan snitte mine fingre af, uden at jeg mærker det

Nogle bruger også en pung der hænger i en snor omkring halsen og bæres under tøjet på maven.
    Det er sundt at have en mild paranoia uden at det skal tage overhånd. Når dette er sagt, så er heldigvis langt, langt de fleste thailændere overordentligt ærlige, det vil føre alt for langt at nævne alle de eksempler jeg har set herpå, når turister eller undertegnede for den sags skyld har glemt ejendele et eller andet sted.

mvh
    Michael

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Esbjerg

En gammel regel sige. Tag aldrig mere med en du har råd til at miste.

Altså tag kun de penge med på ture/udflugter som du mener vil bruge denne dag.

Pas/kreditkort har man i hotellets safety box.

17 gange i Thailand. Første gang 2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016.

Registreringsdato
    Jan 2006

Hejsa...

Der er ingen tvivl om, at tyveri bliver mere og mere udbredt i Thailand, så det gælder om at holde øjne og øre åbne, når man bevæger sig rundt. Alt kan forsvinde hvor som helst.
    Dog mener jeg, at det er mest sandsynligt, at der forsvinder værdier fra hotelværelset. Så sørg for at bruge safetybox.

Supplerende til alle de råd, der allerede er givet, - specielt til dem, der rejser alene - vil jeg anbefale, at i skanner jeres billet, pas, forsikring osv. og sender det på en mail til jer selv. Så kan i altid komme til oplysningerne, og få det printet, hvis uheldet er ude.

Waggie

20 gange/25 måneder i Thailand

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej,

Jeg plejer at have mine værditing (pas og kreditcards) i lukket skjortelomme eller i lynlåslommer i mine shorts.
    Efterlad aldrig creditcards i safety boxes el., for du kan ikke vide, om de har lavet et aftryk af kortet og eller noteret de vigtige data.
    Tag evt. nogle kuverter med til at lægge penge o.l. i i en safety box - det med en kvittering forstår jeg ikke.
    Jeg har været ca. 26 gange i Thailand og aldrig fået stjålet noget.

Var i Thailand på bryllupsrejse i 1986 og har i det store og hele været i Thailand hvert år siden. I 1998 har vi adopteret en pige fra Thailand.

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej
    Mange tak for alle jeres gode råd.
    Susse jeg forstår ikke rigtig den med at sætte en kæde til en strop i bukserne. Sætter du en kæde i lynlåsen?
    Waggie det er da en rigitig god ide den med at scanne billetter m.m. og så sende dem til en selv.
    PC du vil fraråde at opbevare creditcards i safebox, men hvad søren gør jeg så af dem, når vi begge er ude at svømme? Der var engang man kunne få nogle runde vandtætte beholdre til at hænge om halsen, men de kan vist ikke indeholde en creditcard, og det er heller ikke så rart at svømme med noget om halsen.
    Lottegine tak for forslaget til overnatningssted i Chumphon, det vil jeg helt sikker benytte mig af, har været inde på deres hjemmeside.
    Med hensyn til mavebælte så kender jeg kun nogle beige syntetiske, hvor der ikke er plads til nogen mobiltelefon, for det er ikke en mavebæltetaske der er snak om? Jeg må heller lige gå ind på SpejderSports hjemmeside.

Europa, Israel, Marokko, Mexico og Guatemala

Registreringsdato
    Jan 2006

Hej
    Jeg sætter kæden fast i bæltestroppen - det er jo ikke en jernkæde - jeg har købt den i Thailand, hvor man køber mobil-ting - den findes i mange farver.
    Altså: bæltetaske - rundt om stroppen - og tilbage i bæltetasken, som har masser af lynlåse.

Bæltetasker kan købes i Thailand - du kan såmænd købe dig en smart lille Gucci- eller en Louis Vuitton mavetaske.

De fleste hoteller har safety box på værelserne.

Vi har aldrig fået stjålet noget fra hotelværelserne.

Hilsen Susanne

Thailand 15 gange (se min hjemmeside)

Lignende emner

1. Rejse alene
    Af trunten i forum Generelt
    Svar: 9
    Nyeste indlæg: 04-02-08, 15:38
  2. Svar: 4
    Nyeste indlæg: 10-11-07, 14:10
  3. Rejse med lille barn
    Af Raahauge i forum Generelt
    Svar: 1