Se fuld version : Bryllup i Thailand
Min kæreste og jeg er jo blevet så bidt af Thailand, at vi nu har besluttet os at gifte os dernede næste sommer. Jeg kom jo til at fri til hende på vores just overståede ferie på Phuket + Phi Phi...
Vi har ledt en del på nettet ang. arrangører, da vi gerne vil have lidt planlagt før vi tager afsted, men har primært fundet resorts, der tilbyder forskellige slags bryllupsceremonier. De kræver dog, at man snupper en nat eller to på deres sted og det er jo ikke planen. Så er der nogen her, der har kendskab til nogle, der arrangerer div. former for bryllupper på Phuket eller "omegn"? For der skal gerne være lidt bryllup over det (har jeg fået at vide), da vores familier skal med. Planen er, at det skal være på en strand og at der så skal være lidt pyntet op der.
Jeg havde tænkt lidt på Koh Pu ud for Kata/Karon. Er der nogen, der kender til den?
Håber I kan hjælpe med noget info!
MVH
Tore
Bent Jensen
10-09-07, 08:18
TLL skrev:
> Planen er,
> at det skal være på en strand og at der så skal være lidt
> pyntet op der.
Jeg påpegede sidste år over for den danske Bangkok-ambassade, at den ifølge en bestemmelse i den danske ægteskabslov kunne foretage vielser i overensstemmelse med regler fastsat af ministeren. Ambassadøren (den tidligere) sagde under et møde på ambassaden, at ministeren ikke havde fastsat nogen regler, og at ambassaden ikke foretog vielser. Det havde man ikke tid til. Jeg sagde, at jeg kunne huske et tilfælde, hvor ambassaden havde foretaget en vielse, men at det godt nok var mange år siden. Jeg mente ikke, at borgmestre i Danmark havde mindre travlt end ambassadøren. En kvindelig ambassadesekretær sagde, at folk havde nogle ønsker, som man slet ikke kunne opfylde. Nogle ville f.eks. vies på en strand.
Hvis et dansk par skal vies i Thailand, skal vielsen derfor foretages hos de thailandske mynigheder, som taler og skriver thai. Det nødvendiggør en bunke formaliteter på den danske ambassade og oversættelsesarbejde, som ambassademedarbejderne vil kidnappe til fordel for deres venner. Alt i alt bliver det ret kostbart. Hvis man er heldig, kan man mod betaling få den thailandske registrator til at foretage vielsen på en strand. Han medbringer sin registreringsbog.
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil lade brylluppet stå på et strandhotel. Det koster naturligvis nogle penge, men det er vel en engangsudgift.
Bent
Hvad med Dansk eller Skandinavisk Kirke ( Sømandskirke ) ?? det må Bent vide. mvh
Hej TLL.
Jeg har en svensk ven herude, som i sin fritid fungerer som præst til bryllupper,
hovedsageligt med par fra Skandinavien.
Han har fortalt mig, at hvis I vælger at få et hotel til at stå for arrangementet,
vil han klart anbefale KATATHANI Phuket Beach Resort: www.katathani.com
Han har i tidens løb foretaget en del vielser, på mange forskellige hoteller rund omkring på øen,
og mener at Katathani giver den bedste service,
og at de uden tvivl er en tand eller to mere proffessionelle end nogle af konkurrenterne.
Håber at I finder en passende løsning og får et dejligt bryllup, og en god ferie.
Personligt synes jeg det her er søgt, men vi er jo heldigvis ikke alle ens, og det er et temmeligt stort hit i Thailand:
http://www.trangonline.com/underwaterwedding.html
Hej Tore....
Prøv at kontakte www.wildkingdomtours.com - som er et Tourselskab i Patong. Ejeren er dansk og hedder Per Butler, jeg er overbevist om, at han kan arrangere det du søger, men kig på hans hjemmeside, der kan du læse nærmere om hans bryllupsarrangementer.
Held og lykke.
Mvh
Bras
Bent Jensen
11-09-07, 15:36
Knas skrev:
> Hvad med Dansk eller Skandinavisk Kirke ( Sømandskirke ) ?? det
> må Bent vide. mvh
>
Lov om ægteskabs indgåelse og opløsning siger følgende:
§ 22. Kirkeministeren kan fastsætte regler om adgang for danske præster til at foretage vielser i udlandet.
Stk. 2. Udenrigsministeren kan fastsætte regler om adgang for diplomatiske og konsulære tjenestemænd til at foretage vielser i udlandet.
Vedrørende Stk. 2 påstod den tidligere danske Bangkok-ambassadør som sagt, at uddenrigsministeren ikke havde fastsat nogen regler.
Vedrørende Stk. 1 ved jeg ikke, om kirkeministeren har fastsat nogen regler, hvorefter en dansk sømandspræst i Thailand har adgang til at foretage vielser. Faktisk ved jeg ikke, om der er nogen dansk sømandspræst i Thailand, men jeg ved, at der er en svensk præst i Thailand og vist nok også en norsk. Jeg aner en svag mulighed for, at en svensk eller norsk præst fra de respektive landes folkekirker vil kunne bruges i denne sag i kraft af det nordiske samarejde. Der vil i så fald kunne foretages en vielse i Thailand, som er gyldig i Danmmark, uden om de thailandske myndigheder. Parterne skal blot huske at have en attest med fra deres hjemkommune, hvor det attesteres, at ægteskabsbetingelserne er opfyldt.
Bent
Tag præsten med hjemmefra - så slipper I for en masse bøvl med oversættelser af papirer til thai.
Jeg blev selv gift i Grækenland - og brugte en formue på at få oversat samtlige personlige papirer til græsk.
I kunne også vælge en borgerlig vielse i danmark inden i rejser - det thailandske bryllup kunne så være den romantiske ceremoni I ønsker. Igen slipper i for oversættelser og i er lovformigt gift i henhold til dansk lov. Ceremonien i Thailand vil ikke have juridisk gyldighed - til gengæld bør I have frit spil med hensyn til at det skal foregå på stranden - i junglen eller hvad i forestiller jer.
Hej,
Mange tak for jeres svar!
Olsen, vi har også kigget på Katathani, men jeg synes sgu det er lidt for "voldsomt". Jeg er mere ovre i noget med en strand, nogle stole, lidt blomster og så videre. Problemet med hotellerne er, at de kræver, at man er to nætter på deres sted, hvis de skal gøre det. Det gider jeg sgu ikke, hehe...
Til dem, der skriver med kirker, præster, selvtransporterede præster, etc., så er både min kommende viv og jeg ateister og derfor skal der ikke noget kristent indover. Men tak for de gode råd alligevel.
Vi leder videre, men skulle andre (og jer, der allerede har været der) komme med gode inputs, er I meget velkomne!
Tore
Bent Jensen
15-09-07, 22:32
TLL skrev:
> Problemet med
> hotellerne er, at de kræver, at man er to nætter på deres sted,
> hvis de skal gøre det. Det gider jeg sgu ikke, hehe...
>
> Til dem, der skriver med kirker, præster, selvtransporterede
> præster, etc., så er både min kommende viv og jeg ateister
I er også nogle fedterøve, der ikke vil betale for et hotelværelse. End ikke til jeres bryllup. Jeg tror, det var jer, sekretæren fortalte mig om på ambassaden, da jeg var der sidste år. Hun talte netop om nogen, der ville giftes på en strand.
Bent
Hvad i alverden ævler du om?
1. Du beskylder os for at være nogle fedterøve.
2. Du antyder, at vi tidligere har været i kontakt med ambassaden.
Kan du underbygge disse to påstande og redegøre for, hvor du har dem fra? Ellers synes jeg da, at du skal holde dine mavesure holdninger for dig selv og lukke dit ildelugtende gab og koncentrere dig om dine avisartikler. Det er vist, hvad du på nogen måde er i stand til at bidrage med, generelt.
Men for lige at komme andre i møde, som måtte have forslag, så handler det med hotelværelser ikke om penge. Det er udelukkende fordi jeg ikke gider at skulle bo på et bestemt hotel i to nætter, da vi har familie med, som bor på et andet. Vi skeler ikke så meget til prisen på "pakker", mere til, hvad de måtte kunne tilbyde og, hvor pålidelige de er.
Bent Jensen
16-09-07, 18:06
TLL skrev:
> Hvad i alverden ævler du om?
>
> 1. Du beskylder os for at være nogle fedterøve.
> 2. Du antyder, at vi tidligere har været i kontakt med
> ambassaden.
>
> Kan du underbygge disse to påstande og redegøre for, hvor du
> har dem fra?
Hvad formodningen om at I har været i kontakt med ambassaden er baseret på, så fremgår det klart af mine tidligere indlæg. Det er ret usandsynligt, at der er flere end jer, der ønsker at blive gift på en strand.
> Men for lige at komme andre i møde, som måtte have forslag, så
> handler det med hotelværelser ikke om penge. Det er udelukkende
> fordi jeg ikke gider at skulle bo på et bestemt hotel i to
> nætter, da vi har familie med, som bor på et andet. Vi skeler
> ikke så meget til prisen på "pakker", mere til, hvad de måtte
> kunne tilbyde og, hvor pålidelige de er.
Forslagene er stort set opbrugt for jeres vedkommende, idet:
(1) Den danske diplomatiske repræsentation vil - som jeg allerede har oplyst - ikke forrette vielser og da sket ikke på en strand.
(2) I har afvist at blive viet af en skandinavisk præst.
(3) I har afvist to hotellers tilbud om at arrangere vielsen på en strand, øjensynligt fordi hotellerne (hvilket jeg udmærket kan forstå) ikke gider lave arrangementet gratis for jer men ønsker, at i lejer et værelse for mindst to nætter.
(4) Næstsidste mulighed er - som jeg allerede har oplyst- at I selv henvender jer på distriktskontoret og overtaler registratoren til at foretage vielsen på en strand. Det koster ekstra, og der kan også være sprogvanskeligheder. Stole og blomster må I selv sørge for.
(5) Sidste mulighed er, at I beder en marriage-for-alien-translator om at arrangere registrator, strand, blomster og stole. Det koster måske 20.000 baht for oversættelsen af standardformularerne. Hertil kommer registrator, strand, blomster og stole. Han vil sandsynlivis henvende sig til et strandhotel.
Hvis jeres familier boede på et af de større hoteler med guest relations section, kunne hotellet nok arrangere vielsen. Men det gør de øjensynligt ikke.
Hotellerne er også interesseret i, hvor pålidelige I er. før de påtager sig noget omkostningskrævende. Det er en anden årsag til, at de foreslår, at I lejer et værelse.
Bent
Sikke noget bavl! Der er da masser der gerne vil giftes på stranden....!
Det kan da ikke passe, at du aldrig har hørt om det...?
igen - I ønsker vel et ægteskab der er gyldigt i Danmark også ?
Hvad med borgerlig vielse herhjemme - en dag det passer jer. Så har I helt frie hænder i Thailand og kan uden finde en person der kan udføre vielses ritualet.
Der er masser af danskere bosat i Thailand - måske nogle af dem har kontakter I kan få glæde af.
I er bestemt ikke de eneste der har drømmen om bryllup på stranden - jeg har set en del hoteller reklamere med at de kan tilbyde denne service.
Hvor I Thailand skal det foregå ?
Anthon&Janett
17-09-07, 13:23
Hej :)
Jeg synes det lyder som en FANTASTISK IDE med bryllup på stranden. Mange mange menneskers drøm og for mig - indbegrebet af romantik. Desværre kan et af vores nære familiemedlemmer ikke flyve, grundet lungesygdom... så for os endte det med et romantisk bryllup herhjemme.
MEN... hvad med bare at gifte jer derovre (uden at det nødvendigvis er lovligt) - og så gifte jer på rådhuset hjemme. Så får I brylluppet derovre, men papirerne hjemme fra DK?
Der er MANGE der gifter sig i udlandet, og på steder hvor man slet ikke lovmæssigt må gifte sig. Så det er en slags "laden-som-om" for det romantiske i det hele... og så får de ordnet papirerne hjemme.
Bare et forslag.
Håber I får en fantastisk dag :)
Hejsa...
Sikke en skøn debat :)
Nå, men .. der ligger et super lækkert hotel på Koh Samui der hedder Pavillion, der kan man blive viet for 55.000 baht incl en overnatning.
Det er et super lækkert hotel og jeg syntes prisen er helt ok.
Når prisen er så rimmelig på sådan et stort flot hotel, må det da være muligt at kunne få noget der matcher jeres ønsker og selvfølgelig kan det da lade sig gøre.. thailænderne er jo kendt for at være nogle rare og meget servicemindede mennesker :)
Hvis jeg var jer ville jeg kontakte nogle af de hoteller der ligger hvor I vil giftes pr. mail og høre hvad de skal have for at vie jer på den måde i ønsker :)
Held og lykke med det :)
- Husk hvis det skal gælde herhjemme skal i på den danske ambassade i Bangkok og udenrigsministeriet for at få papirene i orden inden i bliver viet dernede ...
Bent Jensen
17-09-07, 15:55
kizzie skrev:
> Hvad med borgerlig vielse herhjemme - en dag det passer jer. Så
> har I helt frie hænder i Thailand og kan uden finde en person
> der kan udføre vielses ritualet.
Så bliver de jo ikke 'gift på en strand'. De holder bare badeferie.
> Der er masser af danskere bosat i Thailand - måske nogle af dem
> har kontakter I kan få glæde af.
> I er bestemt ikke de eneste der har drømmen om bryllup på
> stranden - jeg har set en del hoteller reklamere med at de kan
> tilbyde denne service.
Kan du give et link el.lign eller nævne et hotelnavn? TLL har allerede fået servicen tilbudt, men han har afvist den.
> Hvor i Thailand skal det foregå ?
Prøv at læse TLL's første indlæg.
Bent
Hej Alle,
Nej, det behøver ikke at være juridisk gældende; det ordner vi på rådhuset, når vi kommer hjem... Det skal bare være lækkert og hyggeligt og sådan som vi gerne vil have det! Derfor var det, at jeg spurgte, om nogen kendte til nogen, der anede noget om div. arrangører, som IKKE er hoteller, da vi ikke gider at skulle forpligte os til et bestemt hotel. Nuvel, vi kunne sagtens tage en af deres pakker og så bare undlade at benytte hotellet, men det er jo også lidt penge ud af vinduet, selvom det ikke er det, der er det afgørende...
Vi vil bare gerne have noget, som er lige præcis det vi vil have på denne dag (ceremoni m. tilbehør og ikke alt muligt andet diller-daller, kage, middag på hotellet, etc) og jeg har fundet flere arrangører på nettet, men er lidt interesserede i, hvor pålidelige de er...
Og Bent: Du er simpelthen bare for langt ude! Øv at være så ynkelig...
Hej TLL
Jeg stødte lige på det her firma der arrangere brylluper i Phuket lige efter kundens ønske og pengepung (Så vidt jeg kunne læse mig til) - måske det var noget for jer ??
http://www.wedding-phuket.com/packages.htm